کد خبر: ۱۴۰۷۶
تاریخ انتشار:۰۹:۱۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸
عصر دنا: جانشین فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم با بیان اینکه معضل شوری آب قمرود حل شده است، گفت: ۱۳ روستا در قم از آب شرب مناسب بی بهره است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): به نقل از مهر؛ محمود داوود آبادی قبل از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری که با عنوان تشریح برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قم در دفتر خبرگزاری تسنیم در قم برگزار شد، با اشاره به چهلمین سالگرد ارتش بیست میلیونی به فرمان حضرت امام(ره)، اظهار کرد: ۱۵۹۸ دهستان محروم با ۳۸۵۰ روستا و جمعیت ۹۸۵ هزار نفر با ضریب محرومیت ۶ تا ۹ در کشور داریم که فرمانده سپاه کل کشور، پیشنهاد تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی را در راستای مطالبات مقام معظم رهبری مطرح کردند تا بر اساس الگوی اسلامی - ایرانی محرومیت را از دهستان‌ها رفع کنند.

وی حوزه فعالیت این قرارگاه را فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت، بهداشت و درمان و اشتغال و عمران معرفی کرد و ادامه داد: با توجه به محرومیت بیشتر دهستان قنوات و قمرود، قرارگاه پیشرفت و آبادانی قم در اواخر سال ۹۵ این منطقه را منطقه هدف قرار داد.

جانشین فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم افزود: طلبه‌های بسیجی به عنوان امام روستا در منطقه هدف نزدیک به ۲ سال و ۶ ماه است که مستقر شده‌اند؛ سال اول را به مطالعه و شناخت کامل منطقه هدف در ۵ حوزه فعالیت ذکر شده، از طریق زندگی یک‌ساله توسط طلبه‌های جهادی همراه با هسته جهادی گذراندیم.

داوود آبادی عنوان کرد: بعد از شناخت فرصت‌ها و تهدیدات و نقاط ضعف و قوت کامل دهستان، دغدغه مردم را یافتیم و متناسب با سبک زندگی ایرانی - اسلامی وضعیت مطلوبی را ترسیم کردیم.

نسبت جمعیت روستا به شهر قم ۵ به ۹۵ است

وی با اشاره به اینکه نسبت جمعیت روستا به شهر قم ۵ به ۹۵ است، گفت: تحکیم بنیان خانواده، کاهش مهاجرت روستایی به شهر، افزایش تعلق‌خاطر نسبت به زندگی در روستا، ازجمله فعالیت فرهنگی ترسیم‌شده قرارگاه پیشرفت و آبادانی قم است.

جانشین فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم با اشاره به مثلث مشارکت مردم، مسئولان ذی‌ربط و قرارگاه، عنوان کرد: کاهش مضرات زیست‌محیطی دهستان قمرود، تعریف زیرساخت‌های مناسب از جمله فعالیت‌های عمرانی قرارگاه است.

داوود آبادی با اشاره به اینکه افزایش اشتغال پایدار در روستا، ارتقای سطح درآمد و معیشت مردم از فعالیت‌های حوزه اشتغال است، بیان کرد: براساس طب ایرانی - اسلامی و مطالبه مقام معظم رهبری اولویت ما پیشگیری از طریق اصلاح سبک زندگی و تغذیه است و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سطح کشور از طریق انتخاب سفیران سلامت ارتباط مستقیم گرفته که در پایان سال ۹۷، ۶۰ تا ۷۰ درصد مراجعه جامعه هدف به پزشک در کشور کم شده است.

وی احیای نظام آموزشی به صورت کارآمد و مولد و ارتقای روحیه نشاط و شادابی روستاییان را از برنامه‌های تعلیم و تربیت این قرارگاه معرفی کرد و گفت: آماده همکاری با سایر دستگاه‌های استان قم هستیم و قابل‌ذکر است که در حوزه عمرانی اعتباراتی از دستگاه‌های متولی استان جذب‌شده است.

جانشین فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم ادامه داد: ۱۰۳ هزار و ۲۲۹ روستا در کشور داریم و ۴۰ هزار و ۹۴۵ روستا خالی از سکنه است؛ ۲ هزار و ۱۱۶ پروژه قرارگاه پیشرفت و آبادانی در کشور اجراشده و ۵۲۷ میلیارد تومان پول نیاز بود که قرارگاه محرومیت‌زدایی کشور ۵۰ درصد آن را تأمین کرده و بقیه مبلغ توسط هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه تأمین می‌شود.

داوود آبادی با بیان اینکه در روستاهای کشور ۱۳۲۳ مدرسه ابتدایی، ۲۸۸ مدرسه متوسطه دوره اول و دوره متوسطه دوم ۱۱۰ مدرسه است، گفت: در حوزه فرهنگی از طریق انتخاب ۱۴ طلاب بسیجی در دهستان فعالیت را آغاز کردیم و یکی از مهم‌ترین طرح‌های ما احیای وقف در دهستان‌های قمرود و قنوات قم است که تا کنون با برنامه‌های قرارگاه، ۶ زمین وقف احداث خانه عالم و ۳ قطعه زمین وقف مسجد و یک قطعه وقف زمین کشاورزی داشتیم.

جانشین فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم از اعزام ۱۱۴ نفر زائر اولی به سفر زیارتی اربعین خبر داد و اظهار داشت: احیای سنت قرض‌الحسنه هم از برنامه‌های قرارگاه قم بود که ۲۰ صندوق قرض‌الحسنه بین مردم در دهستان‌های قنوات و قمرود فعالیت دارند.

وی ابراز کرد: در حوزه عمران و زیرساخت بیشتر از ۸۰ پروژه در استان قم داشتیم که مجموعه‌هایی مانند آبفا، فرمانداری استان قم، بخش مرکزی و بخشداری و از محل اعتبارات دهیاری‌ها، همکاری و تآمین اعتبار داشتند.

ساخت ۷۰ واحد مسکونی برای مردم سیل‌زده معمولان

داوود آبادی افزود: مشغول ساخت ۷۰ واحد مسکونی برای مردم سیل‌زده ابراهیم‌آباد و زوران تل از توابع معمولان هستیم و اعتبار ۳۵ واحد از طریق حرم مطهر حضرت معصومه(س) تأمین‌شده و ۳۵ واحد توسط ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان و سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) تأمین‌ شده است.

وی گفت: مدارس دهستان قمرود امسال با کمک دستگاه‌های متولی برای اولین بار گاز دارند و آب شرب دهستان قمرود از طریق دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن صنعتی با کمک آبفا تأمین می‌شود که معضل آب‌شور حل‌شده است.

ایجاد اشتغال پایدار برای ۲۰۰ نفر در دهستان قمرود

جانشین فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم ادامه داد: برنامه سال ۹۸ این قرارگاه ایجاد اشتغال پایدار برای ۲۰۰ نفر در دهستان قمرود و قنوات قم بوده که موفقیت خوبی نداشتیم و جامعه هدف به دنبال کار کردن نبوده که ما مشکل کار او را حل کنیم؛ ولی امیدواریم تا پایان امسال این عدد را پوشش دهیم.

وی بیان کرد: ۵۰ نفر سفیر سلامت در قم داریم و ۴۰ جلسه آموزش سبک زندگی برای مردم روستا برگزارشده که ۳۰ درصد مراجعات مردم روستاهای قنوات به پزشک کمتر شده است؛ در حوزه تعلیم و تربیت در قم تمرکز ما روی دانش آموزان با اجرای طرح خانه رویش و ارتقای سطح دانش و مهارت است که خانه رویش با تمرکز بر حل مشکل میان مادران و کودکان از بدو تولد تا ۷ سالگی برنامه‌هایی برگزار می‌کند.

داوود آبادی با اشاره به تأمین مالی ۳۷۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت، عنوان کرد: در قالب نهضت ارتقای دانش و مهارت، رسته‌های شغلی روستا که شامل دام سبک، سنگین و پسته در منطقه هدف است، شناختیم و باید از دوران ابتدایی تا متوسط دوم آموزش تخصصی مناسب با رسته شغلی را به دانش آموزان آموزش دهیم.



ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.