کد خبر: ۱۴۰۷۱
تاریخ انتشار:۰۹:۰۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸
عصر دنا: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان از فوت ۸ نفر بر اثر گردو تکانی در همدان و تویسرکان خبر داد و گفت: امسال ۱۰۲ مورد سقوط از درخت گردو در استان همدان گزارش شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): به نقل از تابناک؛ حبیب معصومی ظهر سه شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان همدان که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد با برشمردن انواع حوادث غیرمترقبه و بالا بودن فوتی و مصدوم در حوادث ترافیکی با وجود تلاش برای کاهش این روند به بیان مثال‌هایی در این زمینه پرداخت و گفت: فهرستی از نقاط حادثه‌خیز سراسر استان همدان به استانداری همدان ارسال می‌شود.

معصومی در خصوص سقوط از ارتفاع و درخت گردو در شهرستان تویسرکان اظهار داشت: بخشی از اقتصاد شهرستان تویسرکان به باغداری گردو مربوط است که از ۲۵ شهریور تا ۲۵ مهر به دلیل بالا بودن تعداد سقوط از درخت گردو به مدت یک ماه یک‌کد اورژانس به کد‌های شهرستان تویسرکان افزوده شد.

وی با بیان اینکه افزایش کد اورژانس به معنای افزایش اعزام آمبولانس به این شهرستان است، گفت: در شهرستان تویسرکان طی هر شیفت ۲ آمبولانس به استعداد ۴ نفر فعال است، اما به علت افزایش سقوط از درخت گردو طی مدت عنوان شده ۳ امبولانس فعال بود.

وی با بیان اینکه در فصل گردوتکانی روزی ۳ یا ۴ سقوط از درخت گردو در این شهرستان گزارش می‌شد، گفت: ۱۰۲ نفر طی مدت ۲۵ شهریور تا ۲۵ مهرماه از درخت گردو سقوط کرده اند که ۶ فوتی در تویسرکان و ۲ فوتی در همدان برجای گذاشته است.

معصومی با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد هم درخت گردو دارد، اما واحد اورژانس این شهرستان مستقل است و آماری از این شهرستان در دسترس نیست، گفت: در حال حاضر مجموع سقوط صورت گرفته و فوتی‌های ثبت شده مربوط به ۸ شهرستان استان همدان است و امار شهرستان اسدآباد را شامل نمی‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: با بهره‌گیری از موضوع پایان‌نامه یکی از دانشجویان ضمن طراحی کمربندی به منظور کاهش آسیب به گردوکاران این محصول؛ می‌توان به مرحله تولید رسید و کاهش سقوط‌ها را موجب شد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه امسال سرما و برف زودرس را در آبان‌ماه شاهد بودیم و موضوع مسمومیت با منواکسید کربن مطرح است، گفت: پیشگیری از این اتفاق نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر است.

وی تیوپ‌سواری بدون کنترل و برخورد با موانع را از مشکلات کنونی دانست و برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌ها را مهم عنوان کرد و گفت: تیوپ سواری امسال مصدوم نداشته، اما توصیه جدی می‌شود که سمت این حرکات و تفریحات خطرناک نروند.
برچسب ها: گردو تکانی ، همدان
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.