تاریخ انتشار:۱۹:۴۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۷
رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه:
عصر دنا: رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه گفت: ۳۹۲ میلیارد ریال تسهیلات شهری و روستایی در زمینه زلزله به این شهرستان تخصیص داده شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): مهرداد متقی اظهار داشت: از این میزان ۱۶۵ میلیارد ریال روستایی و ۲۷ میلیارد تسهیلات شهری است.
وی سهمیه هر نفر روستایی را ۳۰۰ میلیون ریال دانست و گفت: این تسهیلات باید برای احداث مسکن هزینه شود.
متقی مبلغ تسهیلات شهری را برای هر نفر ۴۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: ۹۰ میلیون ریال هم تسهیلات بلا عوض در حوزه شهری پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به معرفی درصد کمی از متقاضیان به بانکها گفت: عدم همکاری بانکها و هزینه زیاد اخذ پروانه ساخت دریافت تسهیلات را برای متقاضیان سخت کرده است.
رئیس بنیاد مسکن مبلغ اخذ پروانه ساخت شهری را ۸۰ و روستایی را بین ۲ تا پنج میلیون ریال اعلام کرد.
متقی افزود: نیاز است مسئولان استانی نسبت به ارائه پروانه ساخت به صورت مجانی با مسئولان کشوری رایزنی های لازم را انجام دهند.
وی گفت: یک هزارو ۳۰۰ فقره تسهیلات تعمیری نیز از ۳۰ تا ۱۲۰ میلیون ریالی پرداخت خواهد شد.
زلزله ای به قدرت ۴.۹ ریشتر ۱۸ اسفند ۹۶ مرز استان های کهگیلویه بویر احمد-خوزستان (حوالی دهدشت) را لرزاند.
این زلزله در عمق ۲۴ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و در برخی نقاط لیکک، دیشموک، لیشتر گچساران و برخی از نقاط شهر یاسوج احساس شد.
شهرستان ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه دارای ۳۶۵ روستای بزرگ و کوچک است که ۴۵ درصد از جمعیت شهرستان در روستاها ساکن هستند./ایرنا
برچسب ها: مسکن ، وام ، بانک
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.