کد خبر: ۱۳۶۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۹:۱۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
رئیس بیمارستان امام خمینی کهگیلویه درباره شیوع تب کنگو :
عصر دنا: رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت شایعه مرگ 2 بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در این بیمارستان را تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سید امیر مولائی گفت: متاسفانه شایعه ای در شهر دهدشت مبنی بر فوت 2 بیمار دیگر به دلیل ویروس " تب کنگو" در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهر منتشر شد  که این شایعات را قویا تکذیب می‌کنم.

 به گفته مولایی ماجرا به این صورت است که  چند روز پیش 2 خانم جوان 25 و 26ساله برای زایمان به زایشگاه بیمارستان امام خمینی دهدشت مراجعه می کنند که دارای علائمی از جمله کمی پلاکت خون بودندکه همین موضوع باعث‌ شایعه شیوع  تب کریمه کنگو در این شهر شد.

وی در ادامه  اظهارداشت: در صورتی که این خانم ها مشکل پلاکتی داشته و آزمایش های قبل از زایمان نیز این موضوع را تائید کرده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت مرکز کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: علائم بالینی این خانم ها 2 تا سه روزی است که شروع شده اما به شدتی نیست که شایعه شده و از سوی دیگر   این خانم هیچگونه خونریزی هم نداشته‌اند.

مولایی باتاکید براینکه شواهد موجود به هیچ عنوان نشانه ای از ویروس " تب کریمه کنگو " را ندارد، ادامه داد: شواهد بالینی نشان از وجود ویروس " تب کنگو" نمی دهد و آنچه گفته می‌شود شایعه ای بیش نیست.

وی از شست و شوی کامل زایشگاه، اورژانس و مصرف داروهای ویژه کادر بیمارستانی دهدشت خبرداد و خاطرنشان کرد: زایشگاه بیمارستان به خوبی و براساس استانداردهای لازم شست و شو شده و تا ساعاتی دیگر بازگشایی و پذیرش ها دوباره انجام می شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت مرکز کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یقین داشته باشید بر سر سلامت مردم با هیچکسی  تعارف نداشته و اطلاع رسانی ها بصورت کاملا دقیق و صحیح صورت خواهد گرفت.

مولایی از مردم خواست توجهی به شایعات کوچه و بازار  نداشته و مطمئن باشند  اطلاع رسانی ها توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به نحو شایسته و صحیح در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد.

فرزند مادر فوت شده سالم  است

رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت تاکید کرد که فرزند مادر 19 ساله ای که شایعه شده به ویروس " تب کنگو " مبتلا و فوت کرده  نیز سالم  است و اکنون در بخش نوزدادان این بیمارستان قرار دارد.

مولایی گفت: بچه آن مادر نیز سالم و هیچ علامتی دال بر علائم تب کنگو و یا بیماری دیگری مشاهده نشده است.

بعید می دانم مادر فوت شده مبتلا به تب کنگو بوده باشد 

رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت مرکز کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: بعید می دانم مادر 19 ساله فوت شده مبتلا به ویروس " تب کنگو " بوده باشد.

به نوشته ایلنا، مولائی گفت: علائمی در زمان مراجعه و بستری این مادر جوان وجود داشت و تمامی تلاش های پزشکی نیز صورت گرفت اما بعید می دانم که دلیل مرگ ویروس تب کنگو بوده باشد.

وی تاکید کرد تا زمان مشخص شدن نتیجه نهایی آزمایش ها نمی توان گفت که دلیل فوت وجود ویروس تب کنگو بوده است.

قرنطینه پرستاران و پزشکان بیمارستان امام خمینی دهدشت کذب است

رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت مرکز کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد ، قرنطینه پرستاران، پزشکان و کادر این بیمارستان از سه روز گذشته تاکنون را هم تکذیب و آن را شایعه شایعه سازان دانست.

مولایی گفت: اینکه عده ای شایعه کرده اند پرسنل بیمارستان دهدشت هم اکنون در قرنطینه هستند را هم رد می کنیم و چنین چیزی اصلا صحت ندارد.

وی افزود: پزشک متخصصی که همراه آن خانم مشکوک به مبتلا به ویروس تب کنگو نیز به شیراز اعزام شده بود الان در حال پاسخگویی به بیماران خود است و هیچگونه مشکلی ندارد.

رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت مرکز کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در این بیمارستان شکل گرفته و یقین داریم که براساس استانداردهای لازم این اقدامات انجام گرفته است.

مولایی از رسانه ها و فضاهای مجازی خواست به شایعات دامن نزنند و مطمئن باشند که اطلاع رسانی ها بطور دقیق از سوی مسوولان مرتبط انجام می شود.

برچسب ها: سید امیر مولائی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
والا بیمارستان دهدشت شده کشتارکاه که همه رپ کشته هیج کس هم پاسخگو نیست متاسفم برا چنین شبکه بهداشت و بیمارستانی که هیچ توجهی به به سلامت مردم ندارن.. در شبکه باید تخته بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
رییس بیمارستان و.شبکه باید کلاهشونو بندازن بالا که زن بیچاره تب کریمه داشته..خودشون میدونن که بنا به دلایل دیگه این خانم باردار فوت میشد چه عواقب بدی در انتظارشونه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.