تاریخ انتشار:۰۰:۵۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
مسئول ستاد ذکات شهرستان کهگیلویه
عصر دنا: بیش از 70 درصد از کشاورزان و دامداران شهرستان کهگیلویه در پرداخت فریضه زکات مشارکت دارند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): مسئول ستاد زکات شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه بیش از 70 درصد از کشاورزان و دامداران این شهرستان در امر پرداخت فریضه زکات مشارکت دارند گفت: برخی از این افراد زکات خود را به کمیته امداد تحویل می دهند و برخی دیگر نیز زکات خود را به صورت مستقیم به نیازمندان پرداخت می کنند.
حجت الاسلام فتحی افزود: زکات در سه نوع از جمله واجب، مستحب و فطریه پرداخت و جمع آوری می شود و مردم شهرستان کهگیلویه در هر سه نوع مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه زکات واجب بر نه نوع درآمد از جمله غلات پرداخت می شود افزود: برای ترویج و جمع آوری زکات برنامه های فرهنگی و تبلیغی زیادی در سطح شهرستان انجام شده و بیش از 5 هزار گونی نیز برای جمع آوری غلات مردم تهیه و در بخشهای مختلف شهرستان توزیع شد.
فتحی با بیان اینکه 80 نفر به عنوان عامل جمع آوری زکات با مشارکت دهیاران و اعضاء شوراهای اسلامی در روستاها با ستاد زکات شهرستان همکاری دارند گفت: زکات جمع آوری شده هم به صورت غلات و هم وجه نقد به کمیته امداد امام خمینی شهرستان تحویل داده می شود.
مسول ستاد زکات شهرستان کهگیلویه افزود: زکات جمع آوری شده در هر روستا هم صرف نیازمندان و بی سرپرستان و هم هزینه طرحهای عمرانی و بهسازی و نوسازی مساجد در همان روستا می شود.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.