کد خبر: ۱۲۹۵۳
تاریخ انتشار:۰۱:۱۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
عصر دنا: جوان 33 ساله کهگیلویه و بویراحمدی به واسطه اتفاق تلخی که در سه ماهگی برایش رخ داده است تا کنون 37 عمل جراحی بر روی صورتش انجام داده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): داشتن سلامتی یکی از نعمت هایی است که خداوند به بسیاری از بنده هایش داده که برخی قدر دان آن هستند و برخی نیز ناسپاس و برخی دیگر بعد از دیدن نقص یک نفر تازه متوجه می شوند خداوند چه نعمت بزرگی به آنها داده است اما بی خبر هستند.

افرادی نیز هستند که در کودکی این سلامتی خدادادی را داشته اند اما در اثر بی توجهی و کوتاهی اطرافیان و یا هم خانواده دچار مشکلی می شوند که همه عمرش را تحت تاثیر قرار می دهد و به واسطه آن اشتباه و یا آن بی توجهی زندگی اش نابود می شود.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از این دست افراد زیاد پیدا می شوند چرا که این استان می توان گفت در گذشته شرایطی خاص داشته اما نبود آبّ برق و گاز در گذشته بدون شک مشکلات زیادی را ایجاد کرده بود.

یکی از این مشکلات زندگی فاضل را برای همیشه تحت تاثیر قرار داد و باعث شد در سال های گذشته سختی های و زجرهای زیادی را تحمل کند.

فاضل به واسطه اتفاقی که در 3 ماهگی برایش رخ داده تاکنون 37 عمل جراحی بر روی صورتش انجام داده است تا شاید بتواند یک چهره معمولی داشته باشد.

گفت و گویی دردناک با فاضل فرد که متولد 1362 است خواهیم داشت که در زیر می خوانید شاید بعد از آن قدر سلامتی خود را بیشتر بدانیم.

فاضل فرد متولد 1362 و اهل روستای پس رش قلعه ریسی شهرستان کهگیلویه است او تازه داماد است و اوایل سال 96 ازدواج کرده است.

از او خواستم برایم بگوید وقتی که سه ماهه در گهواره بوده چه اتفاقی برایش افتاد؟

خودم که به یاد ندارم اما خانواده ام اینگونه برایم تعریف کرده اند سه ماهه بودم که مادرم من را در گهواره گذاشت و به بیرون رفت.

در گذشته بخاری ها درون دیوار بودند ، بخاری ما نیز چند متری کف زمین درون دیوار بود، مادرم گهوراره را زیر بخاری می گذارد که سردم نشود و بیرون می رود که بعد از مدتی یکی از هیزم های درون بخاری از بالا پرت شده و درون گهواره من افتاده است" یعنی هیزمی که درون آتش بوده و سرخ شده است" بر روی صورت من درون گهواره می افتد که مدتی بعد از گریه های من خانواده متوجه می شوند و آتش را خاموش می کنند.

در همان زمان من را به مدت 4 تا 5 ماه بستری کردند هر چند که سمت چپ صورتم به طور کامل از بین رفته بود اما به دلیل وضعیت مالی نامناسب من را به خانه آوردند.

با توجه به اینکه فاضل لهجه محلی داشت، ابتدا جملاتش را متوجه نمی شدم اما بعد از کمی صحبت کردن به گفتارش عادت کردم و راحت حرف هایش را می فهمیدم خیلی مرتب حرف نمی زد و بیشتر جملاتش پراکنده بود باید مثل پازل آنها را کنار هم می چیدم تا متوجه شوم چه رخ داده است.

فاضل فرد ادامه  داد: سال 86 به یاسوج آمدم و به سراغ دکتر ابراهیم حاتمی پور رفتم که صورت را عمل کند در جوابم گفت نمی توان در یاسوج این کار را انجام داد آدرس یک بیمارستان را در تهران بهم داد و گفت این بیمارستان مراجعه کنم .آنجا گفتند باید تا 60 روز دوشنبه هر هفته برای عمل جراحی به آنجا بروم بعد از این مدت گفتند باید بیشتر بروم و این طور شد که همچنان ادامه دارد.

به یاد آوردن آن روزها برایم دردناک است

این جوان کهگیلویه و بویراحمدی در حالی که به یاد آوردن آن روزها و آن جراحی ها برایش دردناک و زجر آور بود گفت: تا کنون 37 عمل جراحی بر روی صورتم انجام داده ام هر چه داشتم فروخته ام تا شاید چهره ام تا اندازه ای قابل قبول باشد چرا که از نگاه مردم در خیابان ها دلگیر می شوم و ناراحت البته در روستای خودمان عادی شده است برای مردم اما جاهای دیگر که می رو نگاهشان بر رویم سنگینی می کند.

چشمان فاضل فرد زجر و سختی های سال های گذشته اش را نشان می داد به گفته خودش به یاد آوردن آن روزها برایم دردناک است و اگر می دانستم اینقدر سختی دارد هیچگاه به سراغ عمل جراحی نمی رفتم.

 

فرد گفت: درست است که 37 عمل جراحی انجام داده ام اما هنوز 10 عمل دیگر در پیش دارم من فقط می خواهم به گونه ای باشد که دیگر در خیابان کسی با ترهم نگاهم نکند کسی با ترس و وحشت نگاهم نکند به همین خاطر هر چه داشتیم فروخته ام تا شاید بهتر شوم.

چه شد که تصمیم به ازدواج گرفتی؟

یک روز در متروی تهران بودم که فردی از پشت صدایم زد و گفت اگر سوالی بپرسم ناراحت نمی شوی فهمیدم چه می خواهد بگوید و من تمام ماجرای زندگی و اتفاقی که برایم افتاده بود را برایش گفتم بعد از حرف هایم آدرس یک موسسه خیریه را بهم داد و گفت به آنجا برو من نیز آدرس را گرفتم و رفتم.

مردی روی میز نشسته بود ماجرا را برایش گفتم و وقتی شنید تاکنون 37 عمل جراحی انجام دادم خیلی تعجب کرد و باورش نشد تا اینکه مدارکم را نشان دادم بعد بهم گفت این چند روز که تهران بودی چقدر هزینه کردی مبلغ را گفتم و همان مقدار را بهم داد وقتی می خواستم بیرون بروم بهم گفت می خواهی سروسامان بگیری و ازدواج کنی بعدش ما بهت بیشتر می توانیم کمک کنیم گفتم نه من شرایطشو ندارم اما سرآنجام قبول کردم و قضیه را به پدرم گفتم .

در حالی که من تهران بودم پدرم با خانواده همسرم صحبت کرد و قرار خاستگاری گذاشتیم و مدتی بعد ازدواج کردیم اما همان فرد از ما خواست که برای عقد به تهران برویم ما هم قبول کردیم و تهران رفتیم عقدی بسیار مفصل برایمان گرفتند که ای کاش به جای این همه هزینه پول آن را به ما می دادندو بعدش دیگر کمکی نکردند.

 

هزینه عمل یک طرف و ایاب و ذهاب هزار طرف

هزینه عمل های جراحی که  انجام می دهی از کجا می آوری شغلت چیست؟

کارگر هستم و تنها دارایی ما یارانه و مبلغی از کمیته امداد است دکتر یردانپرست در این مدت به من خیلی کمک کرد می توان گفت 50 درصد هزینه ها را داد بیمارستان فاطمه زهرا(س)تهران نیز خودش تا اندازه ای کمک می کند و گاهی نیز از طرف مردم کمک هایی به من می رسذ.

10 سال است که دوشنبه هر هفته تهران می روم و بر می گردم همه بلیط هایم را جمع کرده ام اگر وزنشان کنم 5 کیلو می شوند اکنون عمل گوش، چشم لب و چند جای دیگر صورتم مانده است از قسمت های مخالف بدنم از جمله ران، پا و پشت سرم برای ترمیم صورتم برداشته اند.

هر چه داشتم هزینه کرده ام و دیگر ندارم هزینه های عمل یک طرف و هزینه های ایاب و ذهاب هزار طرف فشار می آورد من نمی خواهم جراحی کنم که زیبا شوم فقط می خواهم شبیه یک فرد معمولی شوم که کسی بد نگاهم نکند.

چند خواهر و برادر داری؟

پنج خواهر و بردار دارم که یکی از بردارهایم قلبش سوراخ و تحت درمان است می خواستم برای برادرم خیری پیدا کنم که بتواند بهش کمک کند اما نتوانستم پدرم نیز ناراحتی قلبی دارد و تاکنون دو عمل قلب انجام  داده و مخارج زندگی زیاد است و اکنون من و همسرم به همراه پدر و مادرم و سایر خواهر بردارهایم زندگی می کنیم.

چهره فاضل با اینکه کمی غیر عادی بود اما معلوم بود که زجر های زیادی کشیده است در ابتدا نخواستم به صورتش نگاه کنم اما مظلومیت خاصی در نگاهش بود که نمی شد نگاهش نکرد.

او تنها می خواهد چهره اش معمولی شود و دیگر کسی ازش نترسد 10 عمل دیگر باید انجام دهد اما این 10 عمل علاوه بر درد و رنجی که دارد هزینه نیز دارد شاید زیاد نباشد اما برای کسی که هیچ چیزی ندارد هر چند هم کم باشد اما زیاد است.

 

در گزارش های قلبی ما مردم استان و خارج استان با کارهای خیر خواهانه شان کمک های زیادی کردند و بعد از انتشار گزارشهای مختلف کمک های نقدی نیز شد این کمک ها از 15 هزار تومان تا ششصد هزار تومان بوده است که با همین مقدار دل افراد و خانواده های زیادی را شاد کرده اند.

این بار مردم کشورم ایران اسلامی اگر می خواهند قدمی خیز بردارند اما موقعیت آن برایشان جور نمی شود باید گفت این یک موقعیت است پس یا علی.

هر فردی قصد کمک به فاضل فرد را داشته باشد می تواند با شماره 09367154389 تماس  و شماره حساب این فرد را برای کمک بگیرد.

گزارش و عکس:زهرا داوودی

منبع:ایل بانو

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.