کد خبر: ۱۲۸۷۴
تاریخ انتشار:۲۲:۲۲ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
عصر دنا: ستاد مشترک اصلاح‌طلبان و دولت در حالی دائما مشغول سیاه‌نمایی پیرامون اوضاع کشور هستند که مشخص نیست موضع آنها نسبت به اخبار مسرّت بخش و افتخارات ایران اسلامی چیست؟!
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): به نقل از فارس،  رئیس‌جمهور روحانی و اصلاح‌طلبان، از 4 سال قبل پایه رفتارهای سیاسی خود را بر «سیاه‌نمایی از اوضاع کشور» قرار دادند.

آنها از قبل از انتخابات 92 تا همین چند روز قبل تا توانستند از تأثیرگذاری شدید تحریم‌ها، مشکل‌دار بودن آب آشامیدنی کشور، افلیج شدن ایران بر اثر تحریم‌ها، غارت‌زدگی اقتصادی کشور، خالی بودن خزانه و قرار داشتن کشور در «شرایط تهِ درّه» سخن گفتند.

و از این گفتند که نوشداروی تمام این بلایا و عقب‌ماندگی‌ها توافق با غرب یا همان «برجام» است.

صحبت‌های آنها ولی درست نبود و کشور اگرچه مشکلاتی داشت اما به گواه رهبر انقلاب و سایر مسئولان طراز اول کشور، فقط حدود 30 درصد مشکلات به تحریم‌ها برمی‌گردد و 70 درصد مابقی در اثر سوء مدیریت داخلی است.

اوضاع اقتصادی نیز بر خلاف سیاه‌نمایی صورت گرفته از فضای کشور، آنقدرها بد نبود و نیست.

اقتصاد ایران به گواه صندوق بین‌المللی پول، جزو 20 اقتصاد بزرگ جهان است، نرخ بیکاری 12 درصدی فعلی نسبت به نرخ 14 درصدی سال 89، 2 درصد کمتر شده است و بحران خاصی نظیر قحطی غذا یا تعطیلی مؤسسات پولی و مالی هم وجود ندارد.

با این حال اما گویا نفع یک جریان خاص سیاسی در آنجا بود که همه چیز را تا حد «شرایط تهِ درّه» سیاه جلوه دهد و دست آخر هم مانند مصاحبه مطبوعاتی اخیر رئیس‌جمهور، تمام وعده‌های خود را انکار کند...
 
*228 دانش‌پژوه ایرانی در جمع یک درصدی پژوهشگران برتر دنیا

با تمام این اوصاف حتی اکنون که در روزهای پایانی عمر دولت یازدهم هستیم و سیاه‌نمایی‌های ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان همچنان ادامه دارد اما گه‌گدار خبرهایی منتشر می‌شود که معلوم نیست موضع دولتمردان و جریان سیاسی خاص درباره آنها چیست؟!

خبرهایی که نشان از سرافرازی ایران و نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی،‌ اقتصادی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی دارد اما از آنجا که راهبرد ستاد مشترک دولت و جریان خاص چیزی جز سیاه‌نمایی و حل نشدن مشکلات حتی تا 100 سال آینده! هم نیست؛ مورد بی‌محلی قرار می‌گیرند و آنطور که باید و شاید در رسانه‌های دولتی و اصلاح‌طلب منتشر نمی‌شوند...

از جمله این خبرها اینکه پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI) به ارائه فهرستی از دانشمندان برتر دنیا می پردازد که هر دو ماه یکبار براساس آخرین تحولات در شبکه علم بین الملل روزآمد می شود. مرجعیت علمی مبنای گزینش دانشمندان برتر در این پایگاه است.

بر اساس اطلاعات این خبر، در مجموع، 228 ایرانی طلایه داران علم در بین پژوهشگران یک درصد برتر دنیا هستند که از این تعداد 139 دانشمند برتر کشور متعلق به دانشگاه های وابسته به وزارت علوم هستند و دانشگاه های صنعتی هم 40 نفر از نخبگان علمی کشور را پرورش داده اند و سهم دانشگاه های علوم پزشکی 37 نفر است.

پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور نیز 3 نفر از دانشمندان برتر بین المللی را به خود اختصاص داده اند. سهم دانشگاه آزاد اسلامی در این فهرست 9 نفر است.[1]
 
*علت کندی پیشرفت کشور چیست؟!/اعتماد دولت روحانی به غرب به جای این 228 نفر
تأملی در این خبر تحسین‌برانگیز به راحتی نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای جریان سیاسی خاص، تحریم‌ها نه تنها نتوانسته کشورمان را از علوم روز جهان عقب نگه دارد بلکه سبب بارور سازی استعداد جوانان و دانش‌پژوهان ایرانی نیز شده است.

جالب آنکه حتی با وجود این توفیقات آشکار اما عده‌ای در داخل ستاد مشترک اصلاحات و دولت هستند که برای مثال زدن از اوضاع بحرانی کشور، پای «ونزوئلا» را پیش کشیده و اینطور گفته‌اند که اگر آقای روحانی و برجامش نبودند؛ ایران به شرایط ونزوئلا شبیه می‌شد.
آنها همچنین گفته‌اند اوضاع کشور به حدی بد بوده که داشتیم به سمت سیاست «نفت در برابر غذا» حرکت می‌کردیم اما با حضور روحانی دیگر، هیچیک از این اتفاقات رخ ندادند.[2]

چهره‌های جریان سیاسی خاص حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و به تازگی اعلام کردند که اگر آقای روحانی رئیس‌جمهور ایران نمی‌شد، کشور به دلیل شرایط بدی که دارد «سقوط» می‌کرد![3]

جان کلام آنکه ایران و ایرانی بر روی ریل پیشرفت قرار دارند و اگر هم در جایی خللی وجود دارد و یا مردم نمی‌توانند اثرات حرکت اقتصادی دولت را لمس کنند به دلیل عدم استفاده از ظرفیت‌ها و اشخاصی نظیر همین 228 دانش‌پژوه ایرانی و اعتماد دولت آقای روحانی به غرب به جای این دانشمندان است...
 
***
 
1_http://www.mehrnews.com/news/3935357
2_http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13950818001256
3_http://www.mashreghnews.ir/news/704794
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.