کد خبر: ۱۲۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۲۲:۳۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
رییس پلیس فتا کهگیلویه وبویراحمد:
عصر دنا: رییس پلیس فتا کهگیلویه وبویراحمد گفت:کلاهبرداری های تلفنی و پیامکی ،اعتماد بی جا به افراد و سپردن کارت بانکی برای انجام تراکنش های مالی وسرقت اطلاعات بانکی از طریق شگردهایی مانند صفحات جعلی و کپی شدن کارت بانکی و نصب کیلاگر در محل های اینترنت عمومی از جمله جرائمی هستند که در فضای مجازی صورت می گیرد و لازم است افراد دقت لازم را داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سید قدرت الله موسوی اطهر در گفت و گو با این پایگاه خبری با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت:برای اینکه افراد بتوانند با امنیت بهتری در این فضا فعالیت کنند لازم است که دانش ابتدایی در این را حوزه داشته باشند.

رییس پلیس فتا کهگیلویه وبویراحمد سرقت اطلاعات شخصی،حوزه مالی (اطلاعات حساب بانکی ) و خانوادگی را از جمله تخلفات در فضای مجازی برشمرد و افزود:مجرمین با استفاده از شگردهایی مانند جلب اعتماد ،استفاده از صفحات جعلی و هدایت افراد به صفحات مدنظر خود یا ارسال بد افزارها اقدام به سرقت اطلاعات و سوءاستفاده از آنها می کند.

وی عنوان کرد: کلاهبرداری های تلفنی و پیامکی ،اعتماد بی جا به افراد و سپردن کارت بانکی برای انجام تراکنش های مالی وسرقت اطلاعات بانکی از طریق شگردهایی مانند صفحات جعلی و کپی شدن کارت بانکی و نصب کیلاگر در محل های اینترنت عمومی از جمله جرائمی هستند که در فضای مجازی صورت می گیرد و لازم است افراد دقت لازم را داشته باشند.

موسوی اطهر با بیان اینکه در کنار همه آثار مثبت شبکه های اجتماعی مجازی تصور برخی از پیامد های منفی آنها و چالش هایی که ایجاد می کند امری بدیهی است،افزود: آنچه مسلم است اینکه به جای برخورد سلبی با این پدیده نوین بررسی و ریشه یابی مشکلات و پیامد های منفی ناشی از آن و در پیش گرفتن راه های اصلاحی نتایج بهتری را در برخواهد داشت.

رییس پلیس فتای کهگیلویه وبویراحمدبا اشاره به اینکه خرید آنلاین کالا و خدمات از بارز ترین خدماتی است که بر روی اینترنت ارائه می شود،اظهار کرد:این نوع خرید ها در کنار سایر خدمات الکترونیک در بازار به ویژه پرداخت های الکترونیک از طریق دستگاه های p.o.s و خود پرداز ها علاوه بر صرفه جویی در وقت ،مزایایی چون امنیت در جابجایی پول و کاهش هزینه های بازاریابی ،صرفه جویی اقتصادی و افزایش فرصت های شغلی را به دنبال دارد.

وی گفت: اولین پیش فرض برای حقیقی بودن خدمات یک فروشگاه الکترونیک ارائه کالاهای مجاز است.

موسوی اطهر پیامد های منفی شبکه های اجتماعی را تبلیغات ضد دینی و القای شبهات دانست و افزود: شکل گیری و ترویج سریع شایعات و اخبار کذب ،ترویج بی بند و باری در میان جوانان ،نقض حریم خصوصی افرادو انزوا و دور ماندن از محیط های واقعی اجتماع از دیگر پیامد های منفی شبکه های اجتماعی است.

وی بیان کرد:ایجاد و راه اندازی شبکه های اجتماعی مفید و سالم برای مبارزه با شبکه های مخرب ، آموزش و فرهنگ سازی به خصوص در خانواده ها و نظارت کارشناسانه و مستمر بر فضای مجازی و برنامه ریزی برای آینده از جمله راه های مصون ماندن از پیامد های منفی فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد به فعالیت سایت های غیرمجاز در سطح استان اشاره کرد و گفت: پلیس فتا درصورتی می تواند با سایت ها و پایگاه های خبری بدون مجوز برخورد و پرونده آنهار را به مراجع قضایی ارسال کند که تخلفی از آنها سر بزند و یا شاکی داشته باشند.

موسوی اطهر افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی سایت ها و پایگاه های خبری بدون مجوز و داشتن شاکی، پرونده آنها برای برخورد قانونی به دادستانی ارسال می شود.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات و ضرورت ایجاد نظم و آرامش در سطح جامعه و فضای مجازی از اصحاب رسانه خواست تا در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

موسوی اطهر ابراز داشت: تمامی سایت ها، پایگاه های خبری و شبکه های اجتماعی از سوی پلیس فتا رصد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
ضمن تشکر و تقدیر خاص از برادر بزرگ و اندیشمند متعبد موسوی اطهر از شما انتظار میرود که در جهت تقویت روحیه انتقاد و انتقاد پذیری جهت اصلاح امور کشور تلاش فرمایید چون بعضی از نهادها از جمله اطلاعات سپاه لنده مردم را تهدید میکند که کسی به اوضاع نابسامان کشور که ناشی از قصور تمامی مسوولان در تمامی رده ها استانتقاد نکند .رهبری عزیز میگویند بگردید و انتقاد کنید .ولی بعضی افراد کاسه ی از اش داغترند .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین