کد خبر: ۱۲۶۲۳
تاریخ انتشار:۲۱:۳۷ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
عصر دنا: آبشار شهنیز در منطقه ای بکر و با چشم اندازهای بی نظیر طبیعی در بخش مارگون شهرستان بویراحمد واقع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): دردامنه های قد کشیده و سربلند دنا در طی سالیان طولانی تاریخ، از زمان زیستن تا افسانه های کهن، راز های زیادی را در دل خود انباشته است که می توان از افسانه های کی خسرو جهانشاه تا بیژن پهلوان را ازان جمله دانست.

 اما در لابه لای این افسانه های کهن هنوز هم یادگارانی به وفور یافت می شود که بتواند این داستانهای زیبای ایل را مرور کند و به دید تماشاگران بناشند.

طبیعت کهگیلویه وبویراحمد به عنوان استان چهار فصل با داشتن مرکز استانی به نام پایتخت طبیعت ،استانی نیست که امروز هیچ ایرانگرد و جهانگردی آن را نشنیده باشد.

طبیعت دلنشین با داشتن آب و هوایی دلپذیرو خنگ در تابستان و سرد و زمستانی با بارش بگلو های های زیبای برف در فصل های سرد سال بیشترین مزیت های بکر جهانگردی استان چهار فصل بوده است.

آبشار شهنیز در موقعیت جغرافیایی N3103 E5100 در حاشیه منطقه چشمه گلی شهنیز، روستایی از توابع بخش مارگون شهرستان بویراحمد واقع شده است.

منطقه شهنیز یکی از مناطق گردشگری و بسیار زیبای کهگیلویه وبویراحمد است که دارای چشم اندازهای بدیع و بکر از طبیعت ایران است.

ارتفاع این آبشار در حدود 18 متر بوده که از ویژگی های این آبشار زیبا ، پرآب بودن در تمام فصول سال است و اگر خوش شانس باشید ، پرندگان زیبای طبیعت دنا را هم در مسیر و خود آبشار نظاره گر خواهید بود.

دسترسی به این آبشار از طریق جاده ارتباطی شهرستان مارگون به روستای چشمه گلی امکانپذیر است.

 طبیعت بکر ، دیدنی و مثال زدنی این بخش هنوز نا شناخته مانده و به طور مطلوب به مردم سایر شهرها و استانهای کشور معرفی نشده است.

این بخش به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری ، طبیعی ، اماکن مذهبی و تفریحی متعدد در صورت چاره اندیشی توسط مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور به شمار می‌رود.

بخش مارگون به دلیل داشتن آب و هوایی مطبوع و دارا بودن شگفتی ها و زیبایی‌های طبیعی از جمله جنگل‌های وسیع، آبشارها و چشمه سارهای جوشان، دره‌های سرسبز و اماکن مذهبی در جلوی چشم هر بیننده ای جلوگری می‌کند و چشم دل می‌رباید.

در دامنه و کوه‌های بخش و شهر مارگون گیاهان خوراکی و دارویی از جمله قارچ ، بن سرخ ( لیزک ) ، تره ، کرفس ، گل گاوزبان ، بو مادران( برنجاس) ، آویشن (اوریشم) ، لاله واژگون ، پونه ، به وفور یافت می‌شود که روح هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد.

اماکن مذهبی متعددی از جمله بقاع متبرکه امامزاده بی‌بی رقیه خاتون(س) ، بی‌بی‌زبیده خاتون (س) معروف به بی‌بی‌خاتونین ، امامزاده شیخ صدوق (ع ) و امامزاده شاهزاده غالب (ع) در این بخش وجود دارد. آبشار بهرام بیگی ، چشمه‌ها و آبشار شهنیز ، چشمه‌های آبسردان ، آبشار تنگریس ، برم مور زرد زیلایی از جمله جاذبه‌های طبیعی مستعد برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت گردشگری در بخش مارگون محسوب می شود.

لازم به ذکر است عکس های این منطقه زیبا و منحصر به فرد زاگرس در حاشیه برنامه کوهنوردی گروه کوهنوردی کاراکال شهر یاسوج ثبت شده اند.

عکس: سید امین صداقتی نیا

 

---
 
منبع:بویرخبر
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین