کد خبر: ۱۱۳۶۸
تاریخ انتشار:۱۵:۱۳ - ۱۷ دی ۱۳۹۵
در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد
عصر دنا: نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در دانشگاه یاسوج به عادی شدن زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد به خصوص در یاسوج اشاره کرد و گفت: هیچ اراده‌ای هم برای مقابله با آن دیده نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سخنران پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد محمدحسین صبوری نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در دانشگاه یاسوج بود که سخنان خود را با یادی از دانشجوی متعهد و انقلابی مرحوم محمدجواد جلال‌فرد عضو شورای مرکزی جبهه عدالتخواه دانشجویی آغاز کرد.

این فعال دانشجویی در ادامه دانشجو را در همه حال آرمانخواه و به دنبال مطالبه‌گری دانست و اظهار کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری هم درخصوص این موضوع همواره تأکید شده است.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در دانشگاه یاسوج افزود: انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی برای این منظور شکل گرفت و اکنون نباید بعد از سرنگونی طاغوت سیاسی؛ مشکلات فرهنگی و تبعیض‌ها را در کشور شاهد باشیم.

صبوری بیان کرد: به همین منظور نباید از خطر مستکبران داخلی غافل شویم و تنها دشمن خود را استکبار خارجی بدانیم.

وی به برخی از مشکلاتی که اکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اشاره کرد و گفت: جنبش عدالتخواه دانشجویی معتقد است که این مشکلات به دلیل کاهلی و سهل‌انگاری مسؤولان از گذشته تا حال بوده و ربطی به یک دوره خاص ندارد.

این فعال دانشجویی افزود: باید برای رفع این مشکلات نوع نگاه مدیران ما در استان تغییر کند و سیاسی‌کاری‌ها جای خود را به خدمت صادقانه دهد.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در دانشگاه یاسوج افزود: شاهد دعواهای سیاسی در استان هستیم و دعواهای سیاسی را به همه جا از جمله به دانشگاه‌های استان کشانده‌اند.

وی با انتقاد از وضعیت سیاسی‌کاری که در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد تصریح کرد: دانشگاه‌های استان اسیر سیاسی‌کاری و گاه طایفه‌بازی‌ها شده است و عده‌ای هم در درون دانشگاه‌ها در راه سیاسی‌کاری و طایفه‌بازی با بیرون از دانشگاه همکاری می‌کنند.

صبوری در ادامه گفت: قبیله‌‌گرایی در دانشگاه‌های استان وجود دارد و در یک کلام دانشگاه‌های ما قربانی سیاسی‌کاری شده‌اند.

وی به نمونه‌هایی از فساد در استان اشاره کرد و گفت: زمین‌خواری در استان به حد بالایی رسیده و در همین شهر یاسوج به امری عادی تبدیل شده و کوه‌خواری هم به آن اضافه شده است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه اگر دستگاه‌ قضایی در این پرونده‌ها ورود پیدا نکند دانشجویان وارد میدان می‌شوند افزود: نه از تهدید و نه از هیچ فشاری نمی‌ترسیم و لذا قبل از هر چیز منتظریم تا مراجع مرتبط جلوی این دست درازی‌ها را بگیرند.

صبوری به فاصله طبقاتی که در استان ایجاد شده اشاره کرد و گفت: زندگی مردمی که امکانات اولیه ندارند با زندگی مسؤولانی که اشرافی زندگی می‌کنند قابل مقایسه نیست و تفاوت بسیار زیادی بین این دو نوع زندگی‌ وجود دارد.

وی با بیان اینکه اگر مسؤولان نمی‌توانند به وضعیت‌های کنونی رسیدگی کنند کنار بروند افزود: مسؤولان به جای این که مدیون باندها باشند باید مدیون مردمی باشند که مسوولیت به آن‌ها سپرده‌اند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.