تاریخ انتشار:۲۳:۲۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از رواج بداخلاقی در فضای رسانه‌ای این استان گفت: توهین به شخصیت‌های استان به مصحلت نیست.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رضا دهبانی‌پور امشب در اختتامیه جشنواره فرهنگ و هنر شهرستان که در فرهنگسرای دهدشت برگزار شده بود با اشاره به رواج بداخلاقی در فضای رسانه‌ای استان اظهار کرد: سایت‌ها و پایگاه‌های خبری مجموعه‌هایی هستند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر آنها مدیریت کند.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم پایگاه‌های خبری و سایت‌ها، روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و ... را ساماندهی و مجوزدار کنیم، افزود: طبیعی است که اگر سایت پایگاه خبری یا رسانه‌ای دارای مجوز شد، مسؤول عمل خود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اما این بدان معنا نیست که اگر سایتی مجوزدار شد ما دیگر نتوانیم درعملکرد آن دخالت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از پایگاه‌های خبری استان مجوز ندارند و در حیطه اختیار ارشاد نیستند، تبیین کرد: قانون، برخورد با این سایت‌ها را در حیطه قوه قضائیه قرار داده است.

دهبانی‌پور تصریح کرد: سایت‌هایی که مجوز دارند اگر از رسالت خود تخطی کردند و یا خلاف نوشتند و یا بداخلاقی کردند باید شاکی خصوصی داشته باشد و مدعی‌العموم به صحنه آید.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های خبری نباید پشت مجوز پنهان شوند و از فضای آزاد جامعه سوءاستفاده کنند، افزود: پایگاه‌های خبری حق ندارند به شکل مختلف شخصیت‌ها، مردم، افراد و کسانی که نمی‌پسندند را مورد تعرض قرار دهند

دهبانی‌پور از بداخلاقی برخی پایگاه‌های خبری و توهین به شخصیت‌ها انتقاد کرد.

وی بیان کرد: به عنوان مدیرکل می‌فهمم که فضای رسانه‌ای دستاورد جهانی شدن است و می‌دانم که فیلتر کردن رسانه راه علاج نیست.

این مسؤول با بیان اینکه جایگاه رسانه برای امنیت و آرامش جامعه مهم است، اضافه  کرد: به عنوان کسی که جایگاه اصحاب رسانه را برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه درک می‌کنم بر این باورم که اجازه ندهیم از فرصت مناسب و خوب که باید در جهت تقویت و ارتقای فرهنگ باید استفاده شود به طور ناصحیح به کار گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه از برگزاری نشست مشترک مسؤولان امنیتی، قضائی و فرهنگ استان با همه رسانه‌ها خبر داد و افزود: در این نشست که روز سه‌شنبه این هفته برگزار خواهد شد، موارد لازم گوشزد می‌شود.

برچسب ها: رضا دهبانی‌پور
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.