کد خبر: ۱۰۱۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۰:۵۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵
عصر دنا: دبیرستان استعدادهای درخشان یاسوج با درخشش دانش‌آموزان و کارکنان خود توانست در کنکور امسال 42 رتبه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی کسب کند که موفقیتی کم‌نظیر در سطح استان به شمار می‌رود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

توسعه کشور تنها با داشتن آموزش و پرورشی پویا و اثرگذار امکان‌پذیر است که باید بر روی این حوزه برای توسعه آینده کشور و استان سرمایه‌گذاری بیشتری کرد.

در این راستا برای تعالی آموزش و پرورش باید مدیرانی آموزش‌محور را برگزید تا بتوانند با کمک اولیا دانش‌آموزان و البته خود بچه‌ها آموزش و پرورشی پویا را بنیان نهند.

استان کهگیلویه و بویراحمد که گاه با نام نامربوط توسعه نیافته و محروم مورد خطاب قرار می‌گیرد استعدادهای درخشانی دارد که در صورت توجه بیشتر به این قشر و کنار گذاشتن سیاسی‌کاری‌ها و سیاسی‌بازی‌ها می‌توان در آینده نه چندان دور با همت همین سرمایه‌ها از آن استانی برخوردار ساخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یکی از این مدارس که امروزه با همت کارکنان و مربیان و معلمان و دانش‌آموزان در سطح استان خوش درخشیده مدرسه استعدادهای درخشان شهر یاسوج است که توانسته رتبه‌هایی کم‌نظیر را در سال‌های اخیر کسب کند.

کسب 42 رتبه پزشکی و دندان‌پزشکی و داروسازی توسط دانش‌آموزان این دبیرستان در کنکور سال 95 خود مؤید تلاش و زحمات مدیران و معلمان و البته خود دانش‌آموزان است.

کسب یک رتبه تک‌رقمی و پنج رتبه دو رقمی و 13 رتبه سه رقمی در کنکور 95 نشان دهنده سعی و تلاش و عزم و اراده همه مجموعه حاضر در دبیرستان استعدادهای درخشان یاسوج است.

در همین خصوص با دانش‌‌آموزان مدرسه همکلام شدیم و از آن‌ها راز موفقیت دبیرستان را جویا شدیم که هر یک از آن‌ها ایجاد محیط امن و بدون حاشیه را در این دبیرستان عامل موفقیت‌های خود و دوستانشان می‌دانستند.

به سراغ مدیر دبیرستان آقای فریدون دلبازنسب رفتیم و از وی دلیل این موفقیت را جویا شدیم.

دلبازنسب با بیان اینکه موفقیت‌های خود را قبل از هر چیز مدیون تلاش دانش‌آموزان و همکاری اولیا هستیم تصریح کرد: اگر توانسته‌ایم کاری انجام دهیم و حاشیه‌ای نداشته باشیم به واسطه همت اولیای مدرسه است.

این مسؤول گفت: برگزاری جلسات همیشگی با اولیا و مربیان و همچنین جلسات مرتب شورای دبیران و پی‌گیری شبانه‌روزی امورات دبیرستان موجب چنین موفقیت‌هایی شده است.

دلبازنسب تصریح کرد: نظرخواهی همیشگی از دانش‌‌آموزان در خصوص خواسته‌هایی که دارند و پی‌گیری این خواسته‌ها در عمل و همچنین از همه مهم‌تر دعوت از دانش‌آموزان موفقی که از این مدرسه فارغ‌التحصیل شده‌اند و اکنون در بهترین دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند برای امر مشاوره خود نوعی کار مهم برای پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است.

مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان یاسوج تصریح کرد: پی‌گیری بحث المپیادها و ثبت‌نام بیش از 70 دانش‌آموز در المپیادهای نانو و علمی و استفاده بهینه از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها موجب شده که دانش‌آموزان خلاقانه در همه بحث‌ها حضور داشته باشند.

این مسؤول به کارهای تربیتی که در این آموزشگاه انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: نماز مهم‌ترین رویکرد تربیتی ما در مدرسه است که با برگزاری به موقع این فریضه الهی سعی داریم این استعدادهای درخشان و نابغه‌های درسی را علاوه بر آموزش در زمینه تربیتی نیز پرورش دهیم.

دلبازنسب همچنین به موضوع موفقیت‌های کم‌نظیر دانش‌آموزان در جشنواره‌ها و برنامه‌های در سطح ملی اشاره کرد و گفت: کسب رتبه اول دانش‌آموز ما در مسابقات کشوری در رشته صحیفه سجادیه نشان دهنده کار ریشه‌ای در حوزه قرآنی و اعتقادی است.

وی افزود: از کارهای دیگر ما برگزاری کلاس‌های توجیهی تربیتی و همچنین آشنا کردن هر چه بیشتر با معایب و محاسن فضای مجازی است تا در برخورد با مشکلات خودشان بتوانند بهتر این مشکلات را برطرف کنند.

مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان یاسوج در این خصوص به همکاری با پلیس فتا اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست‌هایی در خصوص مشکلات فضای مجازی با حضور کارشناسان خبره پلیس فتا برای آموزش بچه‌ها یکی از کارهای اساسی و ریشه‌ای برای پیشگیری از مشکلات است.

دلبازنسب گفت: برگزاری چندین جلسه مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان و و انجام روزانه حداقل 7 مشاوره فردی و بالغ بر 90 مشاوره در طول سه ماه از دیگر برنامه‌های ما در این خصوص محسوب می‌شود.

وی با قدردانی از مدیریت آموزش و پرورش بویراحمد به دلیل توجه بیش از حد به آموزش گفت: وقتی مدیریت آموزش‌محور باشد و به فکر آینده بچه‌ها باشند موفقیت‌هایی به مانند این موفقیت‌ که دبیرستان استعدادهای درخشان کسب کرده را تجربه خواهیم کرد.

منبع: فارس


ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
زهرا گردابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
سلام خدمت همه دوستان خیلی خیلی خوشحالیم خدا رو بی نهایت سپاس به همه تبریک میگیم بخصوص اولیا ودانش اموزان پر تلاش وهمینطور معلمان زحمتکش این استان دلیر.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.