تاریخ انتشار:۰۱:۳۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
عصر دنا: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: 99 درصد آتش‌سوزی‌های باغات و مزارع در حوزه این شهر عمدی و منشاء انسانی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سرآتش یار «محمد رستمی» امروز(یکشنبه چهارم مهرماه) در جمع  مدیران شهری یاسوج افزود: این آتش‌سوزی‌ها به‌علت  تغییر کاربری‌ها، ساخت وساز، سود بیشتر توسط مالکان باغات صورت می‌گیرد و ادامه این روند نگران‌کننده است.

وی خاطرنشان کرد: مالکان این باغ‌ها با آتش زدن درختان عملاً زمینه برای ساخت واحدهای مسکونی غیرمجاز را فراهم می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج در خصوص برخی مزارع حاشیه جاده‌ها تصریح کرد: برخی رانندگان با پرتاب و رها کردن فیلتر سیگار روشن طبیعت منطقه را به تهدید جدی رو به رو کرده که آتش گرفتن مزارع به این شیوه ثبت شده است.

رستمی افزود: هم‌چنین بر اثر برخی غفلت‌ها، سهل‌انگاری‌ها و بی‌دقتی در خاموش کردن آتش پس از تفریح در مناطق مختلف یاسوج خسارت‌های زیادی به عرصه‌های طبیعت وارد می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس داده‌های آماری در شش ماه نخست سالجاری 165 فقره آتش‌سوزی در فضای سبز، باغات و طبیعی یاسوج ثبت شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج یادآور شد: از این تعداد 70 فقره آتش‌سوزی مربوط به باغات اطراف یاسوج گزارش شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.