تاریخ انتشار:۱۸:۵۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
مشاور وزیر آموزش و پرورش در یاسوج:
عصر دنا: مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: اولویت اصلی سال تحصیلی جدید این وزارتخانه اجرای سند تحول بنیادین در قالب ۱۵۶ برنامه است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): رضا مددی صبح امروز در آئین زنگ مهر و مقاومت در یاسوج اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 13 میلیون و 500 دانش آموز در 107 هزار مدرسه و با حضور 950 هزار فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز  کردند.

وی با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی دوره ابتدایی 92 درصد  و دیگر دوره‎ها 90 درصد است، عنوان کرد: تعلیم و تربیت کشور متعلق به همه آحاد و مستلزم مشارکت همگانی است.

مددی با تاکید بر اینکه با اجرای سند تحول بنیادین تا پایان برنامه ششم توسعه اهداف این سند محقق می‌شود، ابراز کرد: راه اساسی مشکلات کشور با سرمایه‌گذاری در مدارس و بخش آموزش وپرورش محقق می‌شود و در صورتی به‌دنبال توسعه اجتماعی هستیم مطلوب‌ترین مسیر مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با بیان اینکه با نواختن زنگ مهر و مقاومت 148 هزار دانش آموز در استان روانه کلاس‌های درس شدند، گفت: از این تعداد 78 هزار نفر ابتدایی، 30 هزار نفر متوسطه اول و مابقی متوسطه دوم هستند.

هادی زارع پور اظهار داشت: 64 درصد دانش آموزان شامل 98 هزار و 731 نفر شهری و 36 درصد مابقی شامل 49 هزار و 765 نفر روستایی هستند و 51.5 درصد پسران و مابقی نیز دختر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 9 هزار و 500 معلم  و2 هزار و 600 کادر اجرایی مدارس و 2 هزار و 500 پرسنل اداری، نیروی خدماتی امر تعلیم و تربیت دانش آموزان را برعهده دارند.

زارع‌پور تصریح کرد: شعار سال آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد "آموزش و پرورش کیفیت مدار –تحول گرا و برنامه محور" است که با محوریت اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اجرا می‌شود.

فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار  کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش و پرورش زیربنای توسعه و محور آن معلم است و معلمان برای جامعه و پیشرفت آن نقش برجسته و اساسی دارند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار