کد خبر: ۵۹۴
تاریخ انتشار:۱۳:۰۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
عصر دنا: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید پنج هزار و 500 کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی کشور اضافه شد خبری که وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید هفته گذشته نوید آن را داد و همزمان مدیران ارشد با هدف تصمیم گیری بهتر و موثرتر و همچنین تسریع در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی 38 سفر به نقاط مختلف کشور داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

این سفرها با محوریت مطالعه میدانی کاستی ها و نیازهای زیر ساختی طرح های مختلف شکل گرفت، اما علی اصغر فانی هفته گذشته در راستای اهداف دولت سفری متفاوت به البرز را تجربه کرد .
وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم با حضور در آیین متمرکز کشوری جشن شکوفه ها در البرز اعلام کرد با تلاش دولت تدبیر و امید و مشارکت خوب خیرین مدرسه ساز، در آستانه سال تحصیلی 96- 95 تعداد پنج هزار و 500 کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی کشور اضافه شد.
به گفته فانی، حدود 30 درصد از فضاهای جدید آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز در مناطق مختلف کشورساخته شده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال 200 هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدرسه های کشور شدند، گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان در پایه اول ابتدایی کشور 25 هزار نفر نسبت به سال تحصیلی گذشته رشد دارد.
علی اصغر فانی درنشست با نمایندگان معلمان استان البرز در دبستان حضرت فاطمه الزهرا(س) مهر شهرکرج نیز به موضوع اجرای طرح رتبه بندی برای معلمان پرداخت وافزود: حقوق معلمان دردولت تدبیر امید رشد میانگین 85 درصدی داشته هرچند که این افزایش به دلیل نیاز معلمان درامورمعیشتی کافی نیست و به دنبال آن هستیم تا کاستی ها درهیات دولت مطرح و این طرح به طورکامل اجرا شود.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: دولت تدبیر وامید درطول سه سال گذشته خدمات خوبی در زمینه رفاهی و حمایت هایی همچون افزایش حقوق و بازنشستگی برای معلمان درکارنامه کاری خود به ثبت رسانده است به گونه ای که این خدمات در دولت های گذشته بسیار کمرنگ بوده است.
وی افزود: باید آموزش و پرورش با نگاه ملی مورد توجه قرار گیرد و نه به عنوان یک دستگاه آموزشی دیده شود چرا که زیرمجموعه های تاثیرگذاری این دستگاه بسیار گسترده است.
وزیرآموزش و پرورش گفت: معلم از دیرباز بین مردم جایگاه ویژه ای داشته و امروز معلمان در جایگاه نخست مردمداری قرار دارند.
وی اضافه کرد: بزرگترین سرمایه های جامعه به معلمان سپرده می شود تا با کسب علم و دانش رشد و تعالی پیدا کنند.
فانی به رشد فزاینده پژوهشی و دسترسی آسان گروه های مختلف سنی در جامعه به منابع مرجع علمی اشاره کرد و گفت: امروز معلمان درکشور نقش مرجع را دارند، به این معنا که قشرهای مختلف مردم ازتجارب علمی و شغلی این عزیزان در جامعه برای حل مشکلاتشان بهره می گیرند.
وی تاکید کرد که معلمان در کشور رتبه اول مردمداری و خدمات رسانی به مردم را به خود اختصاص داده اند چون با ارزشمند ترین سرمایه های کشور که همان نیروی انسانی است به این قشر سپرده می شود.
هفته گذشته معاون وزیر دادگستری سفری به آذربایجان شرقی داشت، سفری که 12 کلینیک حقوق شهروندی به بهره برداری رسید.
محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در مراسم بهره برداری از این کلینیک های تخصصی با تاکید بر اهمیت حقوق بشر و حقوق شهروندی گفت: این مهم یکی از موضوعاتی است که از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته است.
عباسی افزود: برای تحقق حقوق شهروندی در جامعه ، سال گذشته معاونت حقوق شهروندی و امور بین الملل در وزارت دادگستری ایجاد شد.
وی با بیان اینکه کار مردم را باید به خود مردم سپرد و دولت نیز باید در نقش هدایتگری، نظارت و پایش، تسهیل کننده این مسیر باشد، گفت: در راستای تحقق طرح ارتقاء کلینیک های مددکاری به کلینیک های حقوق شهروندی، مجموعه ای متشکل از متخصصان امور حقوقی، روانشناختی و مددکاری اجتماعی ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: کلینیک های حقوق شهروندی در محلات با همکاری شورای اسلامی شهرها و شهرداری با نهادهایی که از بطن مردم شکل گرفته اند، ایجاد شده و همچنین کمیته حقوق شهروندی نیز در شورای اسلامی شهرها شکل می گیرد تا پیگیری و نظارت لازم را انجام دهند.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری افزود: انجام امور مددکاری اجتماعی با همکاری و همیاری وکلا و متخصصان روانشناسی اقدامی است که در قالب 'کلینیک های حقوق شهروندی' انجام می شود.
وی ادامه داد: این کلینیک ها برای اقشار آسیب پذیر رایگان بوده و در راستای آموزش حقوق شهروندی، ترویج اخلاق شهروندی و همچنین پیشگیری از وقوع ناهنجاری ها عمل خواهد کرد.
تشکیل کلینیک های حقوق شهروندی در سرای محلات یکی از راهکارهای منطقی برای آموزش و ترویج حقوق شهروندی و ارائه خدمات مشاوره حقوقی و روانشناختی، معاضدت حقوقی و مددکاری اجتماعی است و نقش بسزایی در پیشگیری از تخلفات و ناهنجاری های اجتماعی خواهد داشت.
هفته گذشته اما در آذربایجان غربی مردم شاهد افتتاح و بهره برداری طرح های اقتصادی عمرانی بودند.
ساختمان نمایشگاه بین المللی و بوستان امام خمینی(ره) منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو از جمله طرح هایی بود که طی آیینی با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری و دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.
همچنین قطعه اول اتوبان ماکو ـ بازرگان با حضور مدیران ارشد دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بهره برداری شد و مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در آیین بهره برداری از این طرح گفت: توسعه زیرساخت های حمل و نقل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در اولویت کارهای ما قرار دارد.
حسین فروزان افزود: هم اکنون عملیات احداث اتوبان در محور محورهای منتهی به منطقه آزاد از جمله ماکو ـ مرگنلر با سرعت مناسب در حال اجراست و به زودی این خط جاده ای برای حمل و نقل و تزانزیت سریع کالا آماده بهره برداری می شود.
وی بیان کرد: امسال یکهزار و 800 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های این منطقه هزینه می شود که در این میان اتمام طرح های راهسازی در اولویت قرار گرفته است.
وی از برنامه ریزی برای احداث و تکمیل اتوبان تبریز ـ بازرگان خبر داد و گفت: تکمیل شبکه زیرساخت های حمل و نقل این منطقه موجب تحول اقتصادی کشور و شمالغرب ایران خواهد شد.
وی با اشاره به آغاز اقدامات مطالعاتی برای احداث یک خط ریلی به منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو افزود: ایران از این منطقه از طریق خاک ترکیه به شبکه ریلی اروپا متصل می شود.
فروزان همچنین تکمیل پایانه صادراتی و مجتمع خدمات ترانزیتی در ماکو را از جمله برنامه های دیگر مدیریت این منطقه برای فراهم ساختن زیرساخت های توسعه تجارت در شمالغرب کشور ذکر کرد.
برای اجرای این طرح در مجموع 73 میلیارد ریال از محل اعتبارات منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو هزینه شده است.
منطقه آزاد ماکو با پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین منطقه تجاری و صنعتی کشور است که در راستای اهداف اقتصادی در 24 مرداد ماه سال 1389 تصویب شد.
بر اساس لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی، کلیه فعالیت های موضوع قانون چگونگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372 و اصلاحات بعدی آن در منطقه آزاد ماکو مجاز است.
احداث فرودگاه بین المللی و خط راه آهن برای اتصال به راه آهن سراسری ایران و کشورهای ترکیه و آذربایجان یکی از مهمترین برنامه های توسعهٔ منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو است.
منطقه آزاد ماکو در 285 کیلومتری شمال ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع است.
در هفته گذشته و در ادامه سفرهای استانی مدیران ارشد به نقاط مختلف کشور، 38 نفر از معاونان رییس جمهوری، وزیران، معاونان انها و همچنین استانداران به دهها شهر و روستا سفر کردند.
در ادامه این سفرها معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته به کاشان سفر کرد و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به نوشهر، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر به ارومیه، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور به کرج ، قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور به همدان و معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی هم به قم سفرداشت.
شهرهای اراک، ساری، مشهد، ارومیه نیز در هفته گذشته مقصد قائم مقام وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
مردم استان گلستان نیز هفته گذشته میزبان معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون اجرایی رئیس جمهوری بودند.
هفته گذشته معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جیرفت سفر کرد و گنبدکاووس نیز مقصد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و رئیس سازمان حج و زیارت نیز به اصفهان سفر داشت .
اما پایان بخش سفرهای استانی اعضای دولت یازدهم در هفته گذشته سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه بود که در ساعات پایانی جمعه - 23:08 دقیقه - وارد زاهدان شد.
«محمد باقر نوبخت» جمعه شب در بدو ورود به سیستان و بلوچستان در فرودگاه بین المللی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از سفرش به این استان را بازدید از برخی مناطق این استان و بررسی پیشرفت چند پروژه مهم در دست اجرا بیان کرد.
نوبخت گفت: تهیه و تنظیم بودجه سال 96 در دست اقدام است و تا قبل از آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.
وی با بیان اینکه با توجه به تقارن این سفر با آغاز سال تحصیلی جدید، - روز شنبه- در مراسم بازگشایی مدارس سیستان و بلوچستان شرکت خواهد کرد، گفت: حضور در نشست شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان و بررسی طرح های سفر پیشین ریاست جمهوری به این استان و بر آورد آخرین نیازهای منطقه برای طرح در بودجه سال آینده نیز از برنامه های این سفر است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به اینکه روز یکشنبه بررسی برنامه ششم توسعه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، این سفر فرصت مناسبی را برای بررسی و بازنگری در برنامه پنج سال آینده توسعه سیستان و بلوچستان فراهم می کند.

منبع: جمهوری اسلامی

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.