کد خبر: ۳۹۸
تاریخ انتشار:۰۹:۳۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
عیار واقعی اصلاحات؛
عصر دنا: معلوم نیست چه کسی در این کشور به اتهامات پدر فاطمه حسینی و سو استفاده‌ دختر وی از تریبون مجلس رسیدگی می‌کند؛ اصلاحات لال شده است، دولت به بیانیه اکتفا می‌کند و در این بین از همه تأسف‌بارتر و خنده‌دارتر، حمایت رئیس مجلس از فاطمه حسینی بود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عباس عبدی، یکی از تئورسین‌های برجسته اصلاحات در مصاحبه‌ای که اخیرا از وی منتشر شده به موضوع حقوق‌های نجومی و واکنش دخترصفدرحسینی در مجلس نسبت به مسائل مالی خانواده‌اش پرداخته و استفاده شخصی فاطمه حسینی نماینده اصلاح‌طلب تهران از تریبون مجلس را نادرست توصیف کرده است.

عبدی در این باره گفته است:‌ «بله، خانم حسینی بیش از آنکه بر حسب طینتش این حرف را بزند، به نظر من به دلیل فقدان تجربه‌ای حرف زده است که در تعامل با دیگران داریم. درواقع اگر ایشان می‌خواست از خودش دفاع کند، باید یاد می‌گرفت چگونه دفاع کند که مؤثر باشد. عین همین وضعیتی که بین هنرمندان و پزشکان به وجود آمده است. اصلا هیچ‌کدام نمی‌توانند دفاع مؤثری از وضعیت خود کنند. درست مانند رفتارهایی که در خیابان دو آدم عادی نسبت به هم انجام می‌دهند. باید در جایی میان افراد عادی و نخبگان تفاوت وجود داشته باشد. خانم حسینی باید دقت بیشتری می‌کرد و اولا نباید به‌هیچ‌وجه از تریبون مجلس استفاده می‌کرد. آن مسئله شخصی و خصوصی است و مشکل خاصی ندارد و باید برای دفاع از همان طریقی که به او حمله می‌کنند، اقدام کند. ثانیا درست است که در تلگرام و... مطالب بدی علیه افراد گفته می‌شود و احتمالا حقشان هم نیست، اما علیه همه گفته می‌شود. اگر قرار باشد همه یقه یکدیگر را بگیرند که نمی‌شود و مشکل پیش می‌آید. در تلگرام همه چیز گفته می‌شود. حالا اتفاقی افتاده و مسئله‌ای بوده است، اگر می‌توانید دفاع کنید، به شیوه درستش دفاع کنید، اگر اشتباه کرده‌اید، اشتباه را بپذیرید و به نظرم این ناشی از بی‌تجربگی و متأسفانه بخشی از آن نیز تقصیر بخش نظارتی در جریان تأیید و رد صلاحیت‌ها هم هست.»

سخنان عبدی نشان می‌دهد که جریان اصلاحات از نوع رفتار فاجعه آمیز دختر صفدرحسینی در مجلس و حواشی و جزئیات پس از آن به خوبی آگاه است. عبدی از یک سو بیان می‌دارد که فاطمه حسینی نبایستی از تریبون مجلس برای مسئله شخصی و خصوصی استفاده می کرد و از سوی دیگر مطرح می‌کند در کانال‌های تلگرامی و توسط مردم حواشی مربوط به حقوق نجومی صفدرحسینی به‌وجود آمده که به سبب تسهیلاتی چون حق اوقات فراغت فرزندان پای دختر صفدرحسینی در این زمینه باز شده است و بر این اساس بیانه‌های مختلف و جنجال‌سازی‌های وی در مجلس علیه برخی رسانه‌ها را نادرست توصیف می‌کند. از همین روست که عباس عبدی در سخنانی کنایه‌آمیز می‌گوید که « باید در جایی میان افراد عادی و نخبگان تفاوت وجود داشته باشد» اما نکته قابل توجه در این مسیر سکوت عمدی جریان اصلاحات در قبال این رفتار فاجعه‌آمیز نماینده لیست امید در مجلس است.

حرف‌های جالب عباس عبدی درباره این نماینده حامی اشرافیت نشان می‌دهد که اصلاحات با وجود اینکه از نوع رفتار غیرقانونی نماینده این جناح با خبر بوده اما هیچ واکنشی در قبال این آبروریزی انجام نداده و سعی کرده با نادیده گرفتن این رفتار صورت مسئله را پاک کند.

رفتار کاملا سیاسی و منفعت‌طلبانه اصلاح‌طلبان در قبال دختر صفدرحسینی درحالی است که فعالان این جریان همواره مدعی اصلاحات سیاسی و اقتصادی هستند. به عنوان مثال عمادالدین باقی، یکی از اعضای این جریان به تازگی درمقاله‌ای پر طمطراق بیان می‌دارد که فساد اهلی شده پیچیده تر از قتل‌های زنجیره‌ای است و از مقابله با فساد دم می‌زند. اما آنچه از رفتار واقعی اصلاحات در واکنش به رفتار صفدرحسینی و دخترش دیده می‌شود نشان می‌دهد که این جریان فسادستیزی را ابزاری برای مقابله با رقیب مورد توجه قرار می‌دهند و فساد اهلی و خوب و بد در این جریان نهادینه شده است.

این درحالی است که افرادی چون حسین مرعشی، عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی پیش از این رای به اصلاح‌طلبان را نشانه بلوغ سیاسی افکارعمومی معرفی کرده و رای به جریان مقابل را نشانه عقب‌ماندگی سیاسی شهرستانی‌ها قلمداد کرده بود اما اگر این نوع رفتارها را سنجشی برای بلوغ سیاسی جناح‌های مختلف قرار دهیم به طور واقعی معلوم می‌شود که چه جناحی به بلوغ سیاسی رسیده است.

حال با تمام این تفاسیر معلوم نیست چه کسی در این کشور به اتهامات پدر فاطمه حسینی و سو استفاده‌گری دختر صفدر حسینی رسیدگی می‌کند؛ اصلاحات لال شده است، دولت به بیانه اکتفا می‌کند و در این بین از همه تأسف‌بارتر، حمایت بی‌مبنای رئیس مجلس از فاطمه حسینی بود که نشان از معادلات حاکم بر فضای مجلس دهم است.

منبع: مشرق

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.