تاریخ انتشار:۰۱:۴۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
در نشست شورای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
عصر دنا: معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 5 هزار زوج در نوبت دریافت وام ازدواج هستند، گفت: عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج مطلوب نیست.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، مجید محنایی در نشست شورای بانک‌ها با انتقاد از عملکرد بانک‌های استان در پرداخت وام ازدواج گفت: در سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد مبلغ 80 میلیارد تومان اعتبار برای وام ازدواج اختصاص داده شد که زوجین در نوبت دریافت وام نباشند اما برخی بانک‌ها در پرداختی وام عملکرد مناسبی نداشتند.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی بانک های استانی مانند ملی و کشاورزی عملکرد مناسبی در پرداخت ندارند در حالی رئیس کل بانک مرکزی بر پرداخت وام ازدواج تاکید داشته است.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در پرداختی وام ازدواج نسبت به برنامه عقب است، افزود: 5 هزار زوج در نوبت دریافت وام ازدواج هستند که بانک‌ها در جذب اعتبار اختصاص یافته مشارکت کنند.

این مسوول بیان کرد: پرداخت وام ازدواج نیازمند دوره استمهال و حضور سازمان بازرسی و دیگر قوانین سختگیرانه نیست، اما پرداخت بانک‌ها مطلوب نیست.

محنایی با بیان اینکه دست بانک‌ها برای پرداخت وام باز است، بیان کرد: اگر موانعی سر راه‌ها بانک‌ها وجود داشته به استاندار اطلاع داده شود تا برای رفع این موانع با بانک‌های مرکز مکاتبه شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اواسط مهر ماه آخرین مهلت بانک‌ها برا پرداخت وام ازدواج به 5 هزار زوج در نوبت است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به عملکرد بانک‌ها در پرداخت اعتبارات بازسازی مسکن گفت: 39 درصد اعتبارات بازسازی مسکن جذب شده که ظرف سه ماه آینده به 100 درصد خواهد رسید.

این مسوول بیان کرد: پرداختی بانک‌ها برای طرح‌های نوسازی مسکن 72 درصد بوده که تا سه ماه آینده این بخش نیز 100 درصد پرداخت می‌شود.

محنایی در خصوص دستور کار سوم این نشست و پرداخت تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی متقاضی و معرفی شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تاکنون بانک‌ها به 30 واحد معرفی شده به بانک تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در پرداختی وام‌های رونق تولید در رتبه‌های آخر کشور قرار دارد که انتظار می‌رود سرعت عمل خود در پرداخت تسهیلات را شتاب بخشند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بانک‌هایی که برای پذیرش سرمایه‌گذاران در زمینه صنعت، کشاورزی و گردشگری با مانع روبرو هستند و محدودیت مالی دارند مشکلاتشان را اعلام کنند تا پیگیری شوند.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که از سوی سرمایه‌گذاران در این سه بخش مطرح می‌شوند دارای توجیه مالی، فنی و اقتصادی باشد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.