کد خبر: ۳۸۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار:۰۱:۳۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
واکنش نماینده بوشهر به نامه تاجگردون؛
عصر دنا: آقای تاجگردون؛ انتظار نداشتیم مطالبه حقوق حقه بوشهر دوستان را آشفته کند/ من که 5 سال از عمرم را در گچساران به کسوت قضاوت گذراندم، مردم هر دو استان را از واژه های غیرمهربانانه مثل "کمپین ضد آب" به دور می دانم
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا: نماینده بوشهر، گناوه و دیلم به یادداشت اخیر غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران به نامه اخیر وی واکنش نشان داد.

به گزارش «عصر دنا»؛ روز گذشته تاجگردون طی نامه ای که مسئولان استان بوشهر را مخاطب قرار داده بود، در عباراتی تهدید آمیز خواستار آن شده بود که «نیروهای حوزه انتخابیه اش در استخدام های پارس جنوبی منع نشوند، وگرنه این نگرانی وجود دارد که بکمپین ضد آب در استان کهکیلویه و بویراحمد شکل بگیرد.»

هم اکنون قریب 60 درصد آب استان بوشهر از سد کوثر در استان کهکیلویه و بویراحمد تامین می شود.

تاکنون استاندار بوشهر درباره نامه تاجگردون سکوت اختیار کرده، ولی حجت الاسلام خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم بیانیه ای خطاب به همتای گچسارانی اش نوشت که گزیده آن را در ادامه می خوانید:

  • عرض می کنم همین اتفاق در بوشهر نیز روی می دهد و مایه  افتخار ماست و این از خصایص ایرانی و اسلامی مردم دو استان است و جای تعجب ندارد و کشف جدیدی نیست و نشانه های آن در تاریخ آشکار است . بخشی از جمعیت ساکن بوشهر را لرهای عزیز تشکیل می دهند و مردم خونگرم بوشهر با آغوش باز پذیرای آنان بوده و هستند.اگر در یکی از روزهای تعطیل سری به دیلم و گناوه بزنید با تصویر عینی مهربانی و مهمان نوازی روبرو می شوید.این دوستی ها و برادری ها به امید خدا برای همیشه ادامه خواهد یافت. ان شاالله.
  • در فراز دیگری مرقوم فرموید : " در طول دوران نمایندگی‌ام افتخار داشتم در هر موضعی که قرار داشتم از حقوق و فرایند خطه جنوب و بالأخص آن استان که همواره خود را برادر آنان می‌دانستم دفاع کنم".
  • طبق قانون اساسی سوگندی که نمایندگان ادا می کنند ،رسالت پايبندي به استقلال و اعتلاي  كشور هم بخشی از آن است. بنابراین نماینده در خانه ملت هر چند منتخب حوزه انتخابیه ی خود است اما رسالت آن ملی است. بنابراین به طور مثال اگر اینجانب نیز از طرح و لوایحی دفاع کردم که نفع آن یا محل اجرای آن معطوف به استان دیگری است جای بیان ندارد چرا که تنها به وظیفه خود عمل کرده ام و شایسته نیست ادای تکلیف را چنان دیگری بنمایم.
  • در بخش پایانی یادداشت با واژه هایی مانند "تحریک"، "مقاومت"، "تعرض"، "بیم"، "کمپین ضد آب"، "دود در چشم همگان"، "تحریک آمیز"، به توصیف شرایط کنونی برآمدید.
  • به عنوان خادم مردم بوشهر و خدمتگزار مردم گچساران که 5 سال از عمرم را در میان آنها به کسوت قضاوت گذراندم و به آن افتخار می کنم ، مردم هر دو استان را از این نوع واژه های غیرمهربانانه به دور می دانم. آنها سالهاست کاستی ها را نجیبانه تحمل می کنند و این رسالت ما نمایندگان را سنگین تر می کند.
  • انتظار نداشتیم مطالبه حقوق حقّه ی مردم شریف بوشهر، گناوه و دیلم که بنده به بازگرداندن آن سوگند خورده ام، دوستان را چنین آشفته کند و از جاده ی انصاف دور سازد.با وجود چاه های پرشمار نفت در منطقه ی ما، بدیهی ست که درصدی از بودجه های فرهنگی و ورزشی به حوزه ی ما اختصاص یابد و این یکی از زخمهای کهنه و از مطالبات قدیم و مغفول مانده ی مردم ماست.
  • چشم انداز ما تحکیم دوستی ها و اتحاد دیرین این دو استان است تا راه رسیدن به هدف مشترک ما که همانا تحول و آبادانی جنوب سرافراز است هموار گردد. برماست که به عنوان عصاره این مردم بزرگ و نجیب ، که برگهای زرین افتخاراتشان هنوز بر تارک تاریخ می درخشد ، با ادبیاتی زیباتر و عقلایی تر سخن بگوییم و نیز خلاف همبستگی و همدلی گام بر نداریم.

یکی از سایت های محلی استان بوشهر در این خصوص نوشت:

به نظر می رسد نامه تاجگردون مدیریت رسانه ای برای جلوگیری از انتقادات بود!

تاجگردون بعد از بازگشت از سفر پر هزینه به برزیل از بیم اینکه در افکار عمومی مورد انتقاد قرار بگیرد و در معرض هجمه منتقدان واقع شود، با راه اندازی نوعی ناسیونالیسم منطقه ای، افکار عمومی و رسانه ها را به موضوع دیگری جلب کرده که توانسته تاحدی در این کار موفق شود.

به نحوی که در هیچکدام از رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد، به موضوع سفر تاجگردون نپرداختند و سریعا موضوع عوض شد و بحث سفر برزیل به حاشیه رفت.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
تحلیل پایینی منطقی بنظر می رسد تاجگردون فکر می کنه مردم خود واقعیتو نمی بینند
lممو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
بنازم به تاج واقعا حرف دل مردم استان ما را زد ما به ایشان افتخار می کنیم
مردم استان کهکیلویه وبویر احمد حتی برای کارگری و عمله گری جرات ندارن در عسلویه کار کنند جلوگیری میشه ازشون میگن باید نامه از اداره کار استان بوشهر داشته باشین و جوانان ما علیرغم توانمندی و نیاز مندی باید بیکار باشن از طرفی بیش از 40درصد نیروهای شاغل در شرکت نفت گچساران اهالی دیلم وگناوه میباشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
سفربه برزیل جرم نیست تاجگردون هرجاباشه عزیز مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
اگه آب نباشه هیچ چیزی هم نیست. شما مردم بوشهر گناوه دیلم عسلویه مدیون استان کهگیلویه و بویراحمد هستید. حق آب بیشتر از این سیاسی بازی هاست و این حق براحتی خوردنی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
اگه نفت و گاز و برق نباشه چی اونوقت چیزی هست؟
شما با اینا مدیون مردم بوشهر نیستید آیا؟
اگر بخوایم بگوئیم هر استانی هر چی داره مال خودش هست و بقیه باید بخرند اونوقت شما با اب کدوم یکی از سه مورد بالا رو میخری ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
آقایان نمایندگان استان طرحی به مجلس بدن که طرحهای ملی چون نفت گاز پتروشیمی برق آب ومخابرات و !،،، استانی محسوب نشن فقط بخشی از جذب نیرو بومی باشد مثلا 25 درصد نه اینکه به استانها خودمختاری بدن . طرحهای ملی مربوط به همه ملت است .زمان جنگ خوزستان وطن همه ایرانیان بود ازجمله استان کهگیلویه وبویراحمد وفرزندانشان آنجا به شهادت رسیدند اما الان آنجا ما غیر بومی هستیم وهمیکطرفه بوشهر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
عزیزم آقای تاجگردون یک عیب کوچک و به حقی پیدا کرده داره از احساست مردم استان سوء استفاده می کنه وگرنه اگر ایشون زرنگ هستند اشتغال در استان برامون پیدا کنند
در جواب ناشناس 14:12
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
تو کدوم سیاره زندگی میکنی که نمیدونی گچساران هم نفت داره هم گاز . اگه نفت گاز استان ما و خوزستان نباشه دقیقا تو عسلیویه میخوان چیکار کنن
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار