کد خبر: ۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۸:۱۲ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
بیش از ۲ ماه از رسوایی فیش‌های حقوقی می‌گذرد
عصر دنا: نکته مهم این کشمکش ها نگاه نگران مردم و تا حدودی بی اعتمادی به دولت در ماجرای حقوق‌های نجومی و اختلاف طبقاتی بودهکه بین مدیران و مردم عادی ایجاد شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

صبح امروز رئیس دستگاه قضا در حاشیه هفدهمین اجلاس سالانه سازمان بسیج اساتید در مشهد گفت: «کسانی که حقوق نجومی دریافت کرده‌اند باید علاوه بر واکنش محکم و قاطع دستگاه قضا نگران عقوبتی سخت در آخرت هم باشند؛ دستگاه قضا در برخورد با افرادی که غیر قانونی حقوق دریافت کرده‌اند مصمم و ثابت قدم است و حکم عدالت را بی اغماض اجرا خواهد کرد.»

 
به نظر می رسد این گفته های آیت الله آملی لاریجانی پاسخی به صحبت های روز گذشته رئیس جمهور باشد. حسن روحانی که دیروز در جشنواره شهید رجایی سخنرانی می کرد، گفت: «اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم، بدانیم با بگیر و ببند و یا این را بگیر و آن را  بگیر فساد درست نمی‌شود، یا اینکه اگر کسی حقوق غیرعادلانه‌ای گرفته، بیاییم دادگاهی درست کنیم و چوبی و شلاقی بیاوریم تا درست شود، خیر؛ نه اینها نیست. باید به ریشه‌ها بپردازیم، دولت به ریشه‌ها می‌پردازد.»
 
آغاز ماجرای حقوق های نجومی در اردیبهشت سال جاری و با انتشار فیش های حقوقی برخی مدیران بیمه مرکزی و ارقام بسیار درشت آن بود که مانند بمبی در فضای رسانه ای کشور منفجر شد. پس از آن هر چند روز یک بار خبر از انتشار فیش حقوقی جدیدی با مبالغ نجومی منتشر می شد تا اینکه پای رئیس صندوق توسعه ملی هم به این ماجرا باز شد و دولتمردان نیز به این موضوع واکنش نشان دادند. در حالی که کمیسیون اصل 90 از شناسایی 950 مدیر دولتی با حقوق های نجومی خبر داده بود؛ حسن روحانی در گفتگوی تلویزیونی خود گفت: 100 الی 300 نفر حقوق نجومی داشتند، روحانی در سفر استانی به کرمانشاه؛ اما آمار را تغییر داد و گفت: تنها یک درصد از مدیران حقوق نجومی داشتند.
 
 این تناقض گویی ها به اینجا ختم نشد و اسحاق جهانگیری در سی‌ و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشورگفت: لیست حقوق 2500 مدیر را گرفتم و کمتر از 50 مدیر حقوق غیرطبیعی می‌گرفتند که همین هم نباید می‌شد و این ماجرا همچنان ادامه دارد.
 
اما سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری اخیر خود اعلام کرد: حداقل برای من این سوال مطرح است که واقعاً 15 نفر بودند که حقوق غیر شرعی و غیر قانونی دریافت کرده بودند؟ من نمی‌گویم 15 نفر بیشتر است یا کمتر، سئوال من این است که ملاک انتخاب برای این 15 نفر چیست؟ اگر ملاک فقط مبلغ بالا بوده که ما خبر داریم تعداد این افراد بیشتر است، اگر ملاک دریافت حق‌الجلسه یا وام‌های نسبتاً سنگین با بهره یک درصد بوده که باز هم تعداد بیشتر از 15 نفر است. اگر هیچکدام از اینها ملاک نبوده بیان کنند تا من که امروز مسئول جزئی در این کشور هستم برایم شفاف‌سازی شود چرا که تا الان چیزی برای من روشن نشود. وی ادامه داد: قوه قضائیه اقدامی کرد و نامه‌ای به دستگاه‌های مختلف نوشت که لیست افرادی که دریافت‌های بالا داشتند را ارائه کند، برخی دستگاه‌ها گزارش‌هایی دادند؛ اما دیدیم که مثلاً فلان فرد فیش حقوقی یک جا را داده در حالی که از 3 جای دیگر حقوق می‌گیرد.
 
این بگو مگوها در حالی است که نوبخت همچنان مدعی بوده که دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی تخلفی مرتکب نشده‌اند که به قوه قضائیه معرفی شوند؛ وی معتقد است: دریافتی آنان اگرچه غیرمتعارف بوده؛ اما غیرقانونی نبوده است. و از سوی دیگر سخنگوی دولت در یزد در خصوص برخورد با مدیران با حقوق های نجومی اعلام کرد: ما همه آن کسانی را که در این بخش بودند، آنهایی که شناسایی شدند را همانطور که اعلام شد تا الان 13 نفر از این مدیران برکنار شدند و اقدامی که مهمتر لازم بود ما انجام دهیم این بود که دیگر این چنین موضوعی اتفاق نیفتد.
 
 اما نکته مهم این کشمکش ها نگاه نگران مردم و تا حدودی بی اعتمادی به دولت در ماجرای حقوق‌های نجومی و اختلاف طبقاتی است که بین مدیران و مردم عادی ایجاد شده؛ زیرا مدیران با این حجم از حقوق هرگز درد و مشکلات مردم نیازمند را درک نمی کنند و نمی توانند به درستی خدمت رسان مردم باشند.
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
اکر دستگاه قضا با متخلفان بر خورد جدی و قاطع نکند و حقوق مردم را از حلقوم این نا کسان گیرد در پیشگاه خداوند مسئولند و نزد مردم منفور
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
آخرین اخبار