تاریخ انتشار:۱۷:۲۷ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مردم بهمئی با بیان عملکرد خود در شهرستان بهمئی، دستاوردهای سفر هیئت دولت برای شهرستان را تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مردم بهمئی گفت:مردم شهرستان بهمئی با وجود مشکلات زیادی که دارند، در استقبالی که از سفر هیئت دولت چه در استقبال از رئیس جمهور در یاسوج و چه استقبال از نماینده رئیس جمهور در شهرستان داشتند، نشان دادند که این حرکتشان در بین شهرستانهای استان مثال زدنی است.

 

موسی خادمی تصریح کرد:چیزی که یادم هست، این بود که بهمئی در روزهای اول مسئولیت بنده مشکل برق ناپایدار داشت و می گفتند اگر یک بارندگی جدی شکل گیرد، کامل دچار مشکل می شود و سد ایلی آباد با یک بارندگی ممکن است باعث ایجاد خسارت شود.

 

وی افزود: یک جاده ای بود که می گفتند سالهاست یک قسمت از آن کنده کاری و خاکبرداری شد که قرار بود چهار بانده شود اما نشد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حل این معضلات شهرستان، گفت: 5کیلومتر جاده ورودی به شهر لیکک به نتیجه رسید و فاز دوم آن از هفته آینده شروع خواهد شد.

 

خادمی ادامه داد: سد ایلی آباد بعد از 2 سال کار در حال حاضر 80درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم که امسال به نتیجه برسد.

 

وی گفت: برق ناپایدار شما از طریق ایستگاه موقتی که ایجاد شد و سه مدار جدیدی که به وجود آمد الان پایدار تر از قبل شد.

 

این مقام ارشد استانی گفت:دنبال این هستیم که ایستگاه اصلی برق بهمئی در اولویت ها دیده شود و  آبهای سطحی هم نزدیک به 80 درصد با کمک شهرداری بهمئی حل شد.

 

خادمی افزود: حدود 5 میلیارد تومان برای جاده های روستایی در نظر گرفته شد که پیمانکار آنها در همین هفته و یا هفته آینده مشخص می شود و آسفالت این جاده ها هم آغاز می شود.

 

وی گفت: بیمارستان بهمئی که از چندین سال قبل در استان مصوب شده بود اما عملیات ساخت آن شروع نشده بود، با رسیدن اولین اعتبارات به دست ما کار ساخت این بیمارستان را آغاز کردیم البته در سال 94 منابع مالی ما دچار مشکل شد .

 

خادمی ادامه داد: به دلیل اینکه پیشرفت فیزیکی بیمارستان کم بود، نظر بعضی از  اعضای هیئتی که از ریاست جمهوری برای بررسی پروژه ها آمدند این بود که برای آن در این سفر اعتباری در نظر نگیرند اما با پیگیری های لازم 3و نیم ملیارد تومان برای بیمارستان در نظر گرفتیم که بخش ساختمانی آن در پایان سال 96 تحویل داده می شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:مخزن آب شهر لیکک آماده افتتاح است که سه شنبه افتتاح می شود.

 

وی گفت: ما بحث آب را به صورت جدی تر حل می کنیم، ما آب چاه های پراکنده را وارد مخزن می کنیم که بیشترین اعتبار آن در همین دولت تخصیص داده شد.

 

خادمی افزود: آبرسانی به شهر لیکک از سد کوثر از پروژه های رسمی سفر هیئت دولت به استان است که نزدیک به 45 میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفتیم و امیدواریم کلیه خط انتقال را تا دهه فجر 96 به نتیجه برسانیم.

 

وی گفت: آبرسانی به 125 روستای بهمئی از سد کوثر شروع شده است، 26 کیلومتر از خط انتقال تکمیل شد، 900 متر مکعب مخزن در حال اجراست و 4.4 میلیارد تومان پول و 5 میلیون تومان اعتبار دارد که امیدواریم بتواند بخشی از کار را به جلو ببرد.

 

خادمی ادامه داد: 14 کیلومتر لوله 16 اینچ این پروژه در حال مناقصه است که با انتخاب پیمانکار، کار آن آغاز می شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به طور قطع به شما اعلام می کنم که یکی از پر پروژه ترین و بهترین پروژه ها مربوط به شهرستان بهمئی است ؛شهرک صنعتی 50 هکتاری بهمئی با تسهیلات خوبی که در سفر ریاست جمهوری به طور خاص فقط به استان ما دادند می تواند رونق بگیرد.

 

خادمی تصریح کرد: استدلالی که ما در استان داشتیم این بود که منابع بانکی ما برای اشتغال کارآفرینان ضعیف است و تازه اگر بانکها هم تسهیلات داشته باشد سود آن بالاست و مردم ما به دلیل مشکلات مالی که دارند توان دریافت و  بازپرداخت این تسهیلات را ندارند ؛رئیس جمهور این استدلال را پذیرفتند و 140 میلیارد تومان برای پرداخت وام کم بهره به استان دادند که در اختیار جوانان شماست.

 نزدیک به 30 هزار بیکار در استان داریم

وی با بیان اینکه تقریبا باید از استخدام دولتی بگذریم، گفت: حالا به فرض اینکه هم باشد، ما متاسفانه نزدیک به 30 هزار بیکار در استان داریم، فرض کنیم 2 هزار نفر استخدام دولتی هم انجام شد، بقیه را چکار کنیم؟

 

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باید کار آفرینان را پای کار بیاوریم و صنایع کوچک زودبازده را فعال کنیم، گفت: اعتبارات صندوق کارآفرینی امید 100درصد افزایش یافت و از محل وامهای کم بهره اعطایی رئیس جمهوراستفاده می کنیم.

 

خادمی افزود: جهت برقراری عدالت بین شهرستانها این تسهیلات کم بهره را به استان نمی دهیم، آن را توزیع می کنیم و با تشکیل کمیته های سرمایه گذاری با حضور فرماندار،امام جمعه، نماینده شهرستان و رئیس دادگستری هر شهرستان از آنها می خواهیم که سرمایه گذار را جذب و حمایت کنند .

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ما در بحث اشتغال مشکلی با هم نداریم ممکن است با هم اختلاف سلیقه داشته باشیم اما در اینکه باید استان توسعه پیدا کند همه یک نظر داریم.

نبض سیاست را در استان کم کنیم

خادمی ادامه داد: اتفاقا ما از کسانی هستیم که همیشه از اول اعلام کردیم که نبض سیاست را در استان کم کنیم و به نبض فعالیت های اقتصادی اضافه کنیم.

 

وی گفت: ما که تقریبا کارمان سیاسی است اما نسبت به کسانی که کارشان سیاسی تعریف نشده و باید از سیاست بیرون بیایند و به سمت کارهای فرهنگی و اقتصادی حرکت کنند، بیشتر افعال و رفتار ما نسبت به اقتصاد است.

 

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما باید در مشکلات استان دست در دست هم دهیم، گفت: توسعه اقتصادی چپ و راست،  اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد، همه باید کمک کنند تا این مشکل حل شود.

 

خادمی گفت: اگر 40 کار آفرین در این شهرستان جذب کنیم می توانیم بخشی از مشکلات اشتغال شهرستان را حل کنیم البته نباید از آدمهایی بیایند که اسمی درست کنند و کاری انجام ندهند.

 

وی افزود: ما تفاهم نامه هایی برای جذب اعتبارات نفت به طور جداگانه برای شهرستان بهمئی امضا کردیم، 15 میلیارد تومان از این محل به طور خاص برای بهمئی گرفتیم که در همین شهرستان کار می شود.

 

خادمی گفت: در سفر رئیس جمهور جدا از اعتبار برای بیمارستان و آبرسانی به شهرستان، از محل اعتباراتی که وزیر نفت می دهد تعدادی مجتمع فرهنگی در شهرستان بهمئی ایجاد می کنیم .

 

وی گفت: سهم نفتی شما از استان قبلا کمتر از 5 درصد بود اما امسال این میزان به 10 درصد رسید و از 6 میلیارد اعتبار در سال قبل به 12 میلیارد رسید.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جمع اعتبارات از محل های مختلف که امسال وارد شهرستان بهمئی می شود نزدیک به 80 میلیارد تومان است و به این ترتیب به ازای هر نفر مبلغ 2 میلیون تومان اعتبار وارد شهرستان شد.

 

خادمی گفت:در رابطه با جاده ارتباطی شهرستان بهمئی به شهرستان کهگیلویه، وزیر را با اصرار آوردیم و از بالای سدی که در مسیر بود مشکل را به وی نشان دادیم ؛گفتیم شما سدی ایجاد کردید که سودی برای مردم بهمئی ندارد فقط راه ارتباطی آنها با شهرستان کهگیلویه را قطع کرد.

 

وی افزود: این پروژه در سفر رئیس جمهور هم جزو مطالبات ما بود اما به دلیل اینکه مطالعات آن کامل نبود و ما مجوزهای لازم را نگرفتیم، نتوانستیم کاری برای آن کنیم.

حدود 15 درصد کل اعتبار استان در حوزه فرهنگ هزینه می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود 15 درصد کل استان در حوزه فرهنگ هزینه می شود گفت: جدا از مصلاها،کتابخانه ها و ارشاد اسلامی، 3درصد اعتبارات ما به صورت مستقل به حوزه علمیه داده می شود .

 

خادمی گفت: این پولها به طریقی در حوزه فرهنگ خرج می شود اما به دلیل اینکه فرهنگ متولی های گوناگونی دارد و پارامترهای موثر بر فرهنگ خیلی زیاد است، ممکن است نتوانیم به درستی در این زمینه ارزیابی کنیم.

 

این مقام ارشد دولتی در استان گفت: با توجه به اینکه کار در حوزه فرهنگ سخت است، همه یک جور اظهار نارضایتی داریم که بخش کمی از این نارضایتی به حوزه دولت برمیگردد ؛دولت تا آنجایی که توانست در حوزه فرهنگ کار کرد.

 

خادمی افزود:برای تکمیل مصلای شهر لیکک هم  اعتبار خوبی در نظر گرفتیم.

 

وی گفت: برای ساماندهی گلزار شهدا 1.2میلیاد تومان اعتبار در نظر گرفتیم که اگر آمار بگیرید می بینید سرعت رشد ساماندهی گلزار ها در این دولت چندین برابر قبل است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر عملکرد ما را در شرایط کنونی کم پولی با عملکرد قبل با شرایط پرپولی هم مقایسه کنید باز هم بهتر از قبل است.

 

وی گفت: به لطف خدا، کمک مردم و  هدایت های مقام معظم رهبری دولت توانست در این شرایط بد مالی با تدبیر بخشی از برنامه های خود را اجرا کند.

 

خادمی تصریح کرد: البته این که آنچه هست با آنچه که مطلوب و خواسته ماست فاصله دارد، حرف درستی است ؛حق مردم خیلی بیشتر است اما عمق محرومیت هم زیاد است .

 

وی با بیان اینکه سرسختانه مدافع حفظ دانشگاه آزاد بهمئی هستیم، گفت: هر چند عده ای می گفتند به دلیل مسائل مختلف دانشگاه تعطیل شود اما گفتیم اینجا ظرفیتها زیاد است، سعی می کنیم این دانشگاه را نگه داریم و مشکلات آن را حل کنیم تا اینجا مرکز دانشگاهی شکل بگیرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در پایان گفت: در سرجمع اعتبارات وضعیت شهرستان بهمئی نسبت به بقیه شهرستان ها بهتر است.

 

منبع:سایت خبری آوای ماغر

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.