تاریخ انتشار:۰۹:۲۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸
عصر دنا: مدرسه ۶ کلاسه بنت الهدی درغک در بخش دیشموک به بهره برداری رسید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نماینده بنیاد برکت، مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر کل نوسازی، مدرسه ۶ کلاسه بنت الهدی درغک در بخش دیشموک به بهره برداری رسید.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در آئین بهره برداری از این طرح گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت هزار و ۳۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۴۲۰ متر مربع ساخته شده است.
کرمی افزود: برای ساخت و تجهیز این فضای آموزشی بیش از ۹۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی از در دست ساخت بودن ۲۰ طرح آموزشی با ۲۲۲ کلاس درس با مشارکت بنیاد برکت در استان خبر داد و گفت: برای ساخت این تعداد طرح بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
نماینده بنیاد برکت نیز یکی از اولویت‌های کاری این بنیاد در کنار اجرای طرح‌های مختلف عمرانی را ساخت مدرسه در مناطق محروم کشوراز جمله استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد و گفت: از مجموع ۵۰ مدرسه در حال ساخت توسط این بنیاد در کهگیلویه و بویراحمد تا کنون ۱۸ مدرسه آن به بهره برداری رسید.
کریمی افزود: تلاش می‌شود تا دوسال آینده بقیه این طرح‌ها در این استان به بهره برداری برسد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: با احتساب این مدرسه تا کنون هزار و ۵۰۰ کلاس درس با مشارکت موسسات خیریه، خیران مدرسه ساز و اداره کل نوسازی استان ساخته و به بهره برداری رسید.
زارع پور افزود: دو هزار و ۷۰۰ کلاس درس دیگر در استان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند.
وی گفت: در حال حاضر ۱۵۲ هزار دانش آموز در حدود ۹ هزار کلاس درس در استان مشغول به تحصیل هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک نیز گفت: از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید تا کنون ۲۲ باب مدرسه پیش ساخته (کانکسی) توسط خیران و موسسات خیریه مدرسه ساز، ۳ باب مدرسه توسط بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور و همچنین ۵ باب مدرسه با مشارکت خیران مدرسه ساز و اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان در بخش دیشموک ساخته و به بهره برداری رسید.
نوروزی از در دست ساخت بودن ۲ باب مدرسه دیگر در روستا‌های بناری و اسفندان این بخش خبر داد و افزود: پیشرفت کاری این طرح‌ها ۹۰ درصد بوده و پیش بینی می‌شود این دو مدرسه در آینده نزدیک به بهره برداری برسند.
وی با اشاره به مهاجر پذیر بودن شهر دیشموک و افزایش تعداد دانش آموزان در این شهر، کمبود فضای آموزشی، نداشتن ساختمان پژوهش سرای دانش آموزی و مرکز رفاهی ویژه معلمان را از عمده مشکلات پیش روی این اداره بر شمرد و از خیران و موسسات خیریه خواست برای مرتفع کردن این مشکلات، آموزش و پرورش دیشموک را همراهی و یاری کنند.
نوروزی گفت: با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تمامی مدارس شهر دیشموک و یکی از روستا‌های تابعه آن با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: دولت تلاش می‌کند با کمک خیران و موسسات خیریه مدرسه ساز در مناطق محروم استان فضا‌های آموزشی را توسعه دهد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.