تاریخ انتشار:۱۸:۵۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸
عصر دنا: شهردار یاسوج گفت: یکی از مشکلات طرح بازآفرینی شهری در یاسوج معارضین هستند که سرعت کار را می‌گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): نستهن مقدم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازآفرینی شهری فرصت مغتنمی است که باید برای توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد و حاشیه‌نشین حداکثر استفاده را از آن برد و چنان چه اعتبارات آن در یک سال تحقق پیدا کند پایه‌ای برای تخصیص اعتبارات مضاعف در سال‌های آتی می‌شود.

شهردار یاسوج گفت: به عنوان دبیرخانه بازآفرینی شهری وظیفه داریم که هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی ایجاد کنیم چرا که شهردار عضو هیات اجرایی بازآفرینی شهری است و به اتفاق مدیرکل راه و شهرسازی و معاون عمرانی استاندار از سوی وزیر اختیارات لازم برای اجرای بازآفرینی شهری داریم که همکاری خوبی وجود دارد.

مقدم افزود: دستگاه‌ها باید نهایت همکاری در معرفی پروژه‌های خود را داشته باشند و چون این کار اقدام مشترک است دستگاه‌ها زیرساخت‌های لازم را آماده کنند تا کار نهایی که آسفالت و یا ایجاد پارک محله‌ای و یا یک جدول دفع آب سطحی است مقدمه‌ اجرای آن‌ها آماده شود.

وی گفت: بعضی دستگاه‌ها در بحث ارائه املاک بلااستفاده خود همکاری لازم را نداشته‌اند اما خوشبختانه ادبیات بازآفرینی شهری را به صورت مستمر در جلسات مختلف جا انداخته‌ایم هر چند روند کار طولانی شده اما این ادبیات مشترک را به دست آورده‌ایم اما مشکل اصلی ما بعضی از معارضات است که سرعت اجرای پروژه را می‌گیرد ولی با تعاملی که با فرمانداری و راه و شهرسازی داریم مشکل به حداقل رسیده است.

مقدم خاطرنشان کرد: اگر کمی زودتر پروژه‌ها مشخص شوند کار ما زودتر آغاز می‌شود و بازآفرینی شهری نزد مردم شهر نمود بیشتری پیدا می‌کند و می‌تواند بخشی از عقب ماندگی در مناطق حاشیه نشین را کمتر کند.

وی به اولویت‌ها در طرح بازآفرینی شهری در یاسوج اشاره کرد و گفت: واقعیت اگر بخواهیم اولویت‌ها را یک به یک در بسته‌ای اعلام کنیم مناطق شرف‌آباد؛ نجف‌آباد و اکبرآباد و حتی محمودآباد جاهایی است که به عنوان مناطق هدف بازآفرینی قرار گرفته‌اند دارای اولویت هستند و نگاه بالسویه به آن‌ها داریم تا اختلاف آنها با سایر مناطق کمتر شود.

شهردار یاسوج یادآور شد: هر چند در دل شهر یاسوج سال‌های سال است کارهای زیرساختی رها شده و به آن جا هم باید رسیدگی کنیم که از اعتبارات بازآفرینی ملی در سال های آتی استفاده کنیم هر چند که کار تاکنون رضایت بخش بوده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.