تاریخ انتشار:۱۵:۲۲ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸
عصر دنا: بازرسان و اعضای ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد در قالب گشت‌های مشترک و ویژه امروز سه شنبه به همراه رسانه‌ها بازدیدی سرزده از سطح بازار و برخی صنوف در شهر یاسوج را به‌منظور بررسی وضعیت افزایش قیمت کالاها و تأثیرگذاری طرح سهمیه بندی بنزین انجام دادند که بازرسی های صورت گرفته به نظر می‌رسد بازار استان تحت تأثیر افزایش قیمت بنزین قرار نگرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 با توجه به شرایط خاص و برخی نگرانی ها در طرح سهمیه بندی بنزین این گونه گشت های ویژه بازرسان به صورت روزانه و در دو شیفت صبح و عصر با محوریت و مدیریت معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد و تیم های بازرسی از سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازرسی استانداری، تعزیرات حکومتی و اصناف انجام می شود.

قیمت برخی کالاها به جای افزایش کاهش یافت

نکته جالب در بازدید امروز کاهش قیمت برخی کالاها از جمله حبوبات و رب گوجه فرنگی بود که قیمت این اجناس نسبت به حدود دو تا سه ماه قبل و در جدیدترین فاکتورهای خرید یک هفته قبل صنف عمده فروشان یاسوج ، کاهش محسوس قیمتی داشته اند.

به گفته یکی از فروشندگان عمده در یاسوج قیمت رب گوجه فرنگی از حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار ریال دو ماه قبل هم اینک به کمتر از ۹۰ تا ۸۵ هزار ریال رسیده است.

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز بر ضرورت ادامه و استمرار بازرسی ها تاکید کرد و گفت: هرگونه افزایش قیمت کالا و همچنین در زمینه حمل و نقل عمومی به بهانه طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین ممنوع است و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

صمیمی دوست با بیان اینکه همه باید در حکم یک بازرس در سطح بازار هرگونه سوء استفاده و افزایش قیمت ها را رصد کنند، افزود: اتاق اصناف، صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی گشت های بازرسی خود را در تمامی شهرستان های ۸ گانه استان فعال و افزایش دهند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باتوجه به اینکه به جز بنزین سایر حامل های انرژی از جمله نفت و گاز، سی ان جی و ال پی جی هچگونه افزایشی نداشته بنابراین افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی( اتوبوس، کامیون های حمل بارو..) فاقد وجاهت قانونی است.

صمیمی دوست عنوان کرد: همچنین سوخت واحدهای تولیدی( صنعتی، کشاورزی) ارتباطی با بنزین ندارد بنابراین افزایش قیمت هرگونه کالا نیز غیرقانونی است.

صمیمی دوست خواستار مشارکت و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان برای حفظ آرامش در بازار استان شد و گفت: هرگونه تغییر در نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری و برون شهری بنزین سوز تابع کشور است.

وی یادآور شد: به زودی نشستی نیز با رانندگان تاکسی های درون شهری و بین شهری در سراسر استان برگزار خواهیم کرد و تمهیدات لازم در این راستا نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه وبویارحمد نیز گفت: نظارت ها و گشت های ویژه بازار تشدید و با هر گونه گرانفروشی و افزایش قیمتی برخورد قاطع خواهد شد.

براتعلی صالحی اظهار داشت: پس از طرح سهمیه بندی بنزین و بازدیدهای میدانی از سطح بازار در صنوف مختلف تخلفی مبنی بر افزایش قیمت کالاها مشاهده نشده و یا بسیار ناچیز بوده که البته با توجه به شرایط خاص و برخی نگرانی ها از طرح سهمیه بندی بنزین اجازه هیچ افزایش قیمتی و یا سوء استفاده ای از این طرح داده نخواهد شد.

وی ابراز داشت: تعزیرات حکومتی برای برخورد با متخلفان بازار مصمم است و پرونده های مربوط به تخلف گرانفروشی و یا کم فروشی در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی می شود.

صالحی تصریح کرد: البته افزایش قیمت تا حدودی بر حوزه حمل و نقل درون شهری و بین شهری در سطح استان بویژه شهر یاسوج تاثیر گذاشته که تذکرات لازم در این زمینه به رانندگان تاکسی ها داده شد و قرار است در اسرع وقت این موضوع در دستور کار ستاد تنظیم بازار نیز قرار بگیرد.

وی گفت: هیچ راننده تاکسی درون شهری و یا برون شهری حق افزایش کرایه و گرفتن وجه اضافی از مسافر را تا مشخص شدن وضعیت و مصوبه ستاد تنظیم بازر ندارد.

صالحی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی و یا افزایش قیمت در هر کالایی و یا صنفی از طریق شماره‌های ۱۳۵ و یا ۱۲۴ تعزیرات حکومتی و بازرسان صنعت، معدن و تجارت را در جریان بگذارند که بدون شک در کمترین زمان ممکن بررسی خواهد شد.

سامانه ۱۳۵ مربوط به تعزیرات حکومتی و سامانه ۱۲۴ مربوط به حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است که مردم از طریق این سامانه می‌توانند تخلفات گرانفروشی و کم‌فروشی را به مراجع مربوطه اطلاع دهند.

منبع: ایرنا


ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار