تاریخ انتشار:۱۰:۵۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸
عصر دنا: مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 5 سال است که ستاد اربعین دانشگاهی در استان ما فعال شده است و با توجه به آمار موجود سال گذشته بیش از 800 زائر از مجموعه دانشگاهی استان در پیاده روی اربعین شرکت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): به نقل از سایت بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد، جلسه ستاد اربعین جامعه دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مهدوی مسئول بسیج دانشجویی استان، حجت اسلام هاشمی مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه های استان و جمعی از مسئولین دانشگاه‌ها در سالن همایشات دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.

مهدوی مسئول بسیج دانشجویی گفت: پیاده روی اربعین یک حماسه و اجتماع عظیم جهانی است که اقشار مختلف جامعه در آن دخیل هستند اما جامعه دانشگاهی  همانند سایر عرصه ها در این شور عظیم شیعی پرچمدار و پیشتاز است.
 
وی گفت: هم استقبالی که دانشجویان و همه جامعه دانشگاهی از اربعین دارند و هم اهتمام و توجهی که مسئولان دانشگاهی در این زمینه دارند باعث شده که  برعکس سایر اقشار که در این جریان هضم شده اند، از ابتدا برای حرکت خود چشم انداز و افقی را ترسیم کند و در بحث اربعین نیز صاحب موضوع و خط است.
 
وی افزود: به طوریکه امسال جامعه دانشگاهی کشور به همراه جامعه دانشگاهی کشور عراق و دانشجویان کشورهای مختلف دست به دست هم داده اند و برنامه‌ریزی های مشترکی در ایام اربعین خواهند داشت.
 
مهدوی خاطر نشان کرد: 5 سال است که ستاد اربعین دانشگاهی در استان ما فعال شده است و با توجه به آمار موجود سال گذشته بیش از 800 زائر از مجموعه دانشگاهی استان در پیاده روی اربعین شرکت کردند.
 
وی تصریح کرد: وظیفه ی ما نه تنها متوجه دانشجویان است بلکه باید برای اساتید، کارمندان و خانواده های آنان نیز تسهیلاتی را فراهم آوریم که بتوانند در این حماسه عظیم شرکت کنند.
 
همچنین در این جلسه پس از صحبت های نمایندگان دانشگاه های استان تسهیلات ذیل برای پیاده روی اربعین دانشجویان و جامعه دانشگاهی تصویب شد: پرداخت کمک هزینه 2 میلیون ریالی ایاب و ذهاب تا مرز.

مرخصی آموزشی از بازه زمانی 15 مهر تا 30 مهر برای دانشجویان

پرداخت وام دانشجویی تا سقف 15 میلیون ریال برای دانشجویان متأهل و 10 میلیون ریال برای دانشجویان مجرد.

برپایی موکب های دانشجویی در نقاط ترخیص مرزی، و مسیر نجف تا کربلا و توزیع نرم افزارهای افلاین مکان‌ها.

ارئه بسته‌های فرهنگی و نرم افزاری زیارت

هماهنگی‌های لازم با سازمان نظام وظیفه استان برای مجوز خروج دانشجویان مشمول

 ستاد اربعین دانشجویی در تشریح نحوه خروج از کشور دانشجویان برای سفر پیاده روی اربعین اعلام کرد دانشجویان ابتدا باری دریافت کد سخا می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و درخواست صدور گذرنامه را ثبت کنند که پس از آن ظرف دو یا سه روز گذرنامه صادر خواهد شد.

سپس با مراجعه به سایت http://services.epolice.ir/ مجوز خروج حود را دریافت کنند.

دانشجویان بعد از دریافت گذرنامه می‌توانند به سایت سماح مراجعه کرده و پس از ثبت نام مجوز خروج از کشور را دریافت کنند.

گفتنی است، مدت زمان صدور گذرنامه درصورت تایید استعلام از سوی دانشگاه ۲ تا ۴ روز خواهد بود
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.