تاریخ انتشار:۱۷:۰۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): دادستان دهدشت در جلسه شورای سلامت این شهرستان با اشاره به اینکه سلامت مردم امری مهم و ضروری است گفت:: در این شهرستان برای تامین سلامت در سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شده و برخی مشکلات در حوزه سلامت سال‌ها است که بدون هیچ توجیهی هنوز رفع نشده و هم چنان سلامت مردم را به خطر می‌اندازد که این مساله قابل قبول نیست و باید به زودی رفع شود.
حمید روشندل با اشاره به اینکه در خصوص بهداشت عمومی مردم با هیچ کس تعارفی نداریم افزود:دبیرخانه شورای سلامت موظف است برای مدیران کم کار دستگاه‌های اجرایی در این حوزه اعلام جرم کنند و دادگستری نیز به سرعت این موضوع را پیگیری و با متخلفان برخورد کند.
وی از اجرای احکام حبس و انفصال از خدمت برای مدیران متخلف خبرداد و اضافه کرد: همه دستگاه‌ها موظفند تا جلسه بعدی  شورای سلامت، مشکلات موجود در این حوزه را رفع کنند.
رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه هم در این جلسه گفت: برخی مصوبات از جمله کشتارگاه و ترمینال دهدشت در این شورا مطرح و تصمیماتی نیز اتخاذ شد، ولی هیچ کدام از آن‌ها تاکنون اجرایی نشده است.
طیب زادگان به برخی از طرح‌های عمرانی شبکه بهداشت در شهرستان اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات مردم شهرستان کمبود فضا در حوزه کلینیک‌های تخصصی است.
وی ادامه داد: ساختمانی در این زمینه در حال ساخت است و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت کاری دارد و با راه اندازی این کلینیک زیر ساخت‌های دیگر برای این مرکز درمانی مثل نوبت دهی الکترونیکی و تلفنی ایجاد می‌شود.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه هم با اشاره به اینکه در حوزه سلامت به ویژه جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام اقدامات خوبی انجام شده است گفت: شهرستان کهگیلویه یکی از شهرستان‌های پیشرو در زمینه کاهش کشتار غیر مجاز دام بوده و گوشت مورد نیاز مردم در شهرستان با نظارت دامپزشکی تامین می‌شود.
آقای علی اکبر حسینی به مشکلات موجود در کشتارگاه دهدشت اشاره کرد و گفت: یکی از ضروریات حمل گوشت خودروی یخچال دار است که خودروی حمل گوشت کشتارگاه دهدشت مشکلاتی دارد که این موضوع سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.
شهردار دهدشت هم ضمن گلایه مندی از برخی از ادارات شهرستان گفت: با توجه به وضعیت نامساعد مالی در ادارات، شهرداری دهدشت از سال ۹۷ تاکنون حدود ۳ میلیارد ریال در تجهیز کشتارگاه هزینه کرده است.
اسفندیار برخه افزود: نارسایی‌هایی نیز در این کشتارگاه وجود دارد و با توجه به اینکه کشتارگاه میان شهرستان‌های کهگیلویه و چرام مشترک است، انتظار می‌رود تا شهرداری چرام نیز قسمتی از مشکلات موجود را نیز برطرف کند.
وی به مشکلات مالی و مطالبات شهرداری از ادارات اشاره کرد و گفت: شهرداری دهدشت حدود ۴۰ میلیارد از ادارات شهرستان طلبکار است که در صورت تسویه آن می‌توان طرح‌های مختلف را تکمیل کنیم.
معاون فرماندار کهگیلویه هم به دستور کار دومین جلسه شورای سلامت شهرستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: بررسی طرح‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان، بررسی مشکل آب شرب برخی از روستا‌ها و فاضلاب شهری بخش دیشموک، بررسی مشکل بهداشتی میدان فروش دام زنده دهدشت و بررسی آخرین وضعیت کشتارگاه دهدشت دستورکار‌هایی بود که در این جلسه مطرح و برای هر کدام تصمیمات لازم اتخاذ شد.
ابراهیم خنجری افزود: برای حل مشکلات بهداشتی آب و فاضلاب روستا‌ها و شهر دیشموک مصوب شد تیمی از دستگاه‌های زیربط تشکیل و برای حل این مشکلات اقدامات لازم در زمینه بهسازی چشمه روستای چنگل و ایجاد کانال بتنی دفع فاضلاب شهری دیشموک اقدامات لازم انجام گیرد و تا دو ماه آینده نتیجه به دبیرخانه شورای سلامت ابلاغ شود.
وی به دیگر تصمیمات جلسه نیز اشاره کرد و گفت: ساماندهی میدان عرضه دام زنده و حل مشکلات بهداشتی کشتارگاه دهدشت نیز به زودی بررسی و اقدامات لازم انجام می گیرد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین