تاریخ انتشار:۱۰:۳۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸
عصر دنا: روستای مظلوم دهنو از توابع بخش دیشموک منتظر نگاه ویژه مسؤولان است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): محرومیت‌زدایی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار کشور یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی که اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

در دوران پس از انقلاب استان‌ کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بی توجهی فاقد هرگونه امکانات و زیرساختی بود که با پیروزی انقلاب این استان با رشد بسیار چشمگیری مواجه شد و زیرساخت‌های عشایری و روستایی در این استان فراهم شد. 

 روستای دهنو از توابع بخش دیشموک یکی از روستاهای است که همچنان مظلوم است و هیچ گونه کار و طرح هادی مبنی بر تعریض، زیرسازی، جدول کشی و آسفالت کوچه‌ها و معابر آن انجام نشده است.

صاحب جمالی دهیار روستای دهنو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مشکلات این روستا می‌گوید.

وی گفت: چهار سال است که روستای دهنو دهیاری دارد که به علت پایین بودن سطح درآمد مردم هیچ گونه عوارض ساخت و ساز و کسب و کاری از سوی مردم پرداخت نشده است.

وی افزود: اعتبارات ناچیزی از سوی معاونت روستایی امور استانداری تخصیص داده می شود که این مبلغ بسیار ناچیز است. 

جمالی در ادامه گفت: تاکنون چندین بار با بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه مکاتبه داشته‌ایم که طرح هادی در این روستا اجرا شود ولی هیچ گونه اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر تعداد زیادی از خانواده‌های این روستا به دلیل نبود امکانات به شهر مهاجرت کرده‌اند افزود: این روستا در سال‌های گذشته دارای 153 خانوار بوده که به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب،نبود مدرسه راهنمایی،نبود خانه بهداشت و ... به استان خوزستان مهاجرت داشته‌اند و هم اکنون تنها 33 خانوار دارد.

به گزارش فارس، پس از گزارش میدانی مشخص شد که کوچه‌های روستا کم عرض بوده و بارش باران در فصل زمستان به علت نبود جدول مشکلات زیادی را برای اهالی روستا ایجاد می‌کند.

 روستای دهنو فاقد امکانات اولیه مناسب برای تحصیل دانش آموزان است و جاده‌ نامناسب سبب مهاجرت و عدم علاقه عده‌ای از اهالی به حضور و زندگی در این روستا شده است که جا دارد مسؤولان ذی ربط بالاخص مسؤولان بنیاد مسکن  زمینه را برای اجرای طرح هادی در این روستا را فراهم کنند تا از مهاجرت روستاییان جلوگیری شود.

به علت اجرا نشدن طرح هادی در روستای دهنو تاکنون گازرسانی به این روستا انجام نشده و روستاهای هم‌جوار دهنو مانند اسفندان و درغک که فاصله زیادی با دهنو ندارند از نعمت گاز طبیعی و سالم برخوردار و لوله کشی آن انجام شده است ولی روستای دهنو همچنان مظلوم است.

قابل ذکر است روستای دهنو دارای مناسب‌ترین و مستعدترین زمین‌های کشاورزی در بخش دیشموک است اما کشاورزان روستا به علت نبود زیرساخت‌های مناسب سود چندانی از کشاورزی نمی‌برند و نیازمند نگاه ویژه مسوولان هستند.

گزارش و عکس از وحید برومند

برچسب ها: وحید برومند ، دیسموک
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.