تاریخ انتشار:۱۹:۴۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر یاسوج گفت: پشت پرده‌هایی مانع ساماندهی ساخت و سازهای شهر یاسوج می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
سید انتظام سهمگین در نشست ظهر امروز شورای فنی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌ها در سطح شهر یاسوج وضعیت مناسبی ندارند، گفت: وضعیت ساخت و سازهای ناپایدار در استان فاجعه است و آسیب‌های زیادی به شهر یاسوج وارد می‌کند، در سطح شهر یاسوج با قانون نظام مهندسی ساختمان‌های خشکه چین احداث شده و به شدت در حال ترویج است که تعرض به حقوق شهروندی است.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در نشستی با حضور استاندار و معاون امور عمرانی این وضعیت بررسی شد اما مسائل پشت پرده اجازه نمی‌دهند ساخت و سازهای شهر یاسوج ساماندهی شوند.

وی با انتقاد از نبود رابطه قانونی میان شهرداری، راه و شهرسازی و راهداری گفت: رابطه میان این سه دستگاه وجود ندارد به همین دلیل مطالبات شهرداری منجر به نتیجه نمی‌شود.

این مسوول خواستار تشکیل کمیته‌ای برای بررسی طرح تفضیلی شهر یاسوج شد و گفت: بررسی شود اگر طرح تفضیلی شهر یاسوج پاسخگوی شهروندان یاسوجی نیست مورد بازنگری قرار گیرد.

سهمگین از ساخت و سازهایی با عنوان تجاری در همه قسمت‌های شهر یاسوج انتقاد کرد و گفت: هر شهروندی به اختیار خود تغییر کاربری می‌دهد که هیچ شهری از کشور را سراغ نداریم که به اندازه یاسوج ساخت و ساز غیرمجاز با عنوان تجاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ریشه‌های تخلف در ساخت و سازهای غیرمجاز خود مهندسان هستند، گفت: در فرآیند صدور مجوز برای نقشه ساختمانی گردش‌های مالی وجود دارد و دلال‌ها و واسطه‌ها استارت طرح و نقشه را می‌زنند که یکی از عوامل فساد همین موضوع است.

در ادامه رمضانی معاون شهرداری یاسوج گفت: قدرت اجرایی برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز نیست و شهرداری به تنهایی قادر به تخریب این قیبل ساخت و سازها نیست.

در ادامه احمدرضا خورشیدی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در خصوص ساخت و سازهای ناپایدار و غیرمجاز گفت: تا زمانی که روند کمیسیون ماده 100 جریمه نقدی و تخریب ساختمان که اجرایی نمی‌شود باشد وضعیت ساخت و سازها بهتر نخواهد شد.

در پایان نشست هم معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار تشکیل کمیته‌ای با حضور راه و شهرسازی، شهرداری، دفتر امور شهری و چند دستگاه دیگر برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شد و گفت: اعضای این کمیته ظرف یک ماه بازدیدی از وضعیت شهر داشته و جلوی ساخت و سازها بی‌رویه و غیرمجاز را بگیرند.

ساخت و سازهای غیرمجاز در یاسوج  نگران کننده است

عزیز فیلی اظهار داشت: روند ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر یاسوج نگران کننده بوده و برای مقابله با این پدید باید کمیته‌ای تشکیل شود.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف شامل راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری، نماینده کمیسیون تجدید نظر  ماده 100، نظام مهندسی، شهرداری یاسوج، نماینده حقوقی استانداری و دبیرخانه شورای فنی کمیته‌ای با هدف انجام تحقیقات میدانی و کارهای کارشناسی در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز کمیته‌ای تشکیل دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این کمیته پس از انجام تحقیقات میدانی و کارهای کارشناسی مشکلات را شناسایی و راهکارهای خود برای رفع این مسائل را در شورای فنی ارائه دهند.

فیلی از انجام مطالعات شناخت گسل‌‌ها و نقشه پهنه ‌بندی زلزله در شهرهای یاسوج و دهدشت  خبر داد و افزود: این مطالعات با هدف کاستن از آسیب پذیری مناطق شهری در مقابل زلزله، بالا بردن ضریب ایمنی فضاهای مورد استفاده شهروندان در مقابل زلزله و ایجاد سهولت و دسترسی مناسب برای امداد و نجات در مواقع بحرانی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به زلزله خیز بودن استان انتظار می‌رود 5 کمپ اسکان اضطراری از سوی راه و شهرسازی  با همکاری مدیریت بحران استانداری در مناطق مختلف استان احداث شود.

فیلی با بیان اینکه مطالعه ریز پهنه بندی شهرهای دهدشت و گچساران در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: نتایج کاربردی مطالعات ریز پهنه بندی شهر یاسوج را شهرداری یاسوج، سازمان نظام مهندسی و بنیاد مسکن در نشست‌های بعدی به این کارگروه ارائه دهند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.