تاریخ انتشار:۱۳:۱۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): مردم شهرستان‌های محروم گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل کهگیلویه، چرام، دهدشت، لنده و بهمئی سال‌ها در انتظار داشتن فرودگاه با هدف کمک به توسعه این دیار چشم انتظار بوده‌اند که با پیگیری مسئولان و متولیان امر این انتظار در روزهای آینده به پایان می‌رسد.

بدون شک نقش حمل و نقل اعم از هوایی، زمینی و ریلی در توسعه انکارناپذیر است زیرا بدون راه ارتباطی مناسب نمی‌توان انتظار رفع محرومیت‌ها و ایجاد دیگر زیرساخت‌ها را داشته باشیم.

یکی از پارامترهای توسعه در هر منطقه‌ای داشتن فرودگاه بوده زیرا هیچ سرمایه‌گذاری مناطق برخوردار را به امان خدا رها نمی‌کند و در منطقه‌ای سرمایه‌گذاری کند که راه ارتباطی مناسب ندارد و از داشتن فرودگاه، ریل آهن و جاده‌های چهارخطه محروم است.

همین امر نیز سبب شده تا توسعه راه‌ها به عنوان یک اولویت در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گیرد و هم اکنون بحث راه آهن یاسوج ـ اقلید، توسعه پروازهای فرودگاه‌های یاسوج و گچساران و احداث باند اضطراری دهدشت قرار بگیرد و احداث جاده‌های چهارخطه در شهرستان‌های مختلف در دست ساخت باشد.

کلنگ‌زنی باند اضطراری دهدشت

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی از کلنگ‌زنی باند اضطراری دهدشت در هفته دولت خبر داد و گفت: بدون شک این مهم از ملزومات سرعت بخشیدن به قطار توسعه در کهگیلویه بزرگ است.

عدل‌هاشمی‌پور افزود: احداث باند اضطراری دهدشت برای خدمات‌رسانی در هنگام موارد خاص اورژانسی و حضور مسئولان ارشد کشوری در شهرستان‌های چهارگانه ضروری بوده است.

وی کهگیلویه و بویراحمد را دارای شرایط خاص از جمله گستردگی و سخت‌گذر بودن دانست و ادامه داد: برای اجرای پروژه احداث باند اضطراری از هیچ کوششی دریغ نکردیم تا در نهایت این مهم تصویب و تامین اعتبار شد.

نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد اعتبار اولیه این طرح را 4 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با رایزنی انجام شده توسط مسئولان و متولیان امر 2 میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است.

هاشمی‌پور با با بیان اینکه تعیین مکان مناسب با اولویت امکان توسعه و بی نیاز از هزینه خرید زمین باشد در دستور کار مهندسان مشاور طرح قرار گرفت، خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های لازم منطقه چنگلوا برای احداث باند اضطراری دهدشت تعیین شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.