کد خبر: ۱۳۸۹۵
تاریخ انتشار:۱۶:۰۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با روزنامه «العربی الجدید» که به کشور قطر نزدیک است، از آماده‌نبودن اروپایی‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای خبر داد و تأکید کرد که تحریم آمریکا نمی‌تواند سیاست ایران را تغییر بدهد.

ظریف در این گفت‌وگو با بیان اینکه «تحریم‌ها تأثیرات اقتصادی دارد» تأکید کرد «اما بر سیاست ما تأثیر نخواهد گذاشت» و توضیح داد که از زمانی که فعالان اقتصادی دریافتند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چه تصمیمی در قبال توافق هسته‌ای دارد، این مسئله تأثیر منفی خود بر اقتصاد را بر جا گذاشت و «در نتیجه ملت ایران هدف واقعی تحریم است و آمریکا امیدوار است با این تحریم، جامعه، دولت را تحت فشار قرار بدهد تا سیاستش را تغییر بدهد یا اینکه کل نظام را تهدید کند».

به گفته محمد جواد ظریف «نیاز است که حیات توافق با هدف کسب مزایای اقتصادی آن، حفظ شود» و اروپایی‌ها برای حفظ آن هر چند در محافل سیاسی «تعهداتی را که اعلام کردند، به طور جدی در محافل سیاسی انجام دادند... اما در عرصه اجرا و عمل، موانعی بر سر راهشان قرار گرفت» و ایران می‌داند که «دولت‌های اروپایی هنوز آمادگی اجرای تعهد سیاسی را همزمان با دادن بهای اقتصادی [برای حفظ توافق برجام] ندارند».
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.