تاریخ انتشار:۱۵:۱۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷
عصر دنا: استقرار دکل های مخابرات در حیاط برخی مدارس استان به یک معضل تبدیل شده و برای اولیای دانش آموزان نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): هادی زارع پور در نشست شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تشعشعات این دکل‌ها بر روی سلامت اثر گذار است.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 در زمینه جمع آوری دکل‌های مخابرات در حیاط مدارس مکاتبات لازم انجام ولی به صورت عملی اقدامی صورت نگرفت، ادامه داد: مخابرات معتقد بوده این دکل‌ها برای سلامت ضرری ندارد ولی برای اثبات این ادعا نتیجه هیچ پژوهشی را ارائه نمی‌کند.

زارع پور ابراز کرد: انتظار می‌رود در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان متولی سلامت پژوهش‌های لازم را انجام و نتیجه را به مسئولان امر اطلاع دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ضروری است شرکت مخابرات استان در زمینه تاثیرگذاری دکل‌های مخابرات بر روی سلامت مکاتبه لازم را با مرکز هسته و مخابرات ایران داشته باشد.

زارع پور با تاکید بر اینکه همچنان خواهان جمع آوری دکل‌های مخابرات در حیاط مدارس هستیم، بیان کرد: خانواده دانش آموزان حق دارند نگران سلامت فرزند خود باشند.

مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه واکنش نشان داد و گفت: تضمین می‌کنید در صورت جمع آوری دکل‌های مخابرات در زمینه نبود آنتن دهی تلفن همراه معترض نباشید.

افتخاری ادامه داد: ما از سال 74 تاکنون داریم از تلفن همراه استفاده می‌کنیم در حالی کشورهای اروپایی از 100 سال پیش از موبایل استفاده می‌کنند و به طور حتم اروپایی‌ها کمتر از ایران برای انسان ارزش قائل نیستند.

وی با اشاره به اینکه انرژی اتمی به عنوان مرجع در این زمینه تاکنون هیچ پژوهشی مبنی بر تاثیرگذاری دکل‌ها بر سلامت انسان نداشته است، خاطرنشان کرد: قدرت فرکانس دکل‌های صدا و سیما بسیار بیش از همراه اول است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.