تاریخ انتشار:۱۵:۱۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
عصر دنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفت ماهه سال جاری 2.5 میلیون دلار کالا از گمرک استان به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): داریوش دیودیده در نشست ظهر امروز کارگروه صادرات غیرنفتی به ارائه گزارشی از صادرات 7 ماهه از طریق کمرگ استان پرداخت و اظهار کرد: تعداد اظهارنامه‌های صادراتی از 31 مورد مدت مشابه سال گذشته به 43 مورد در سال جاری رسیده و طی همین مدت 661 تن کالا به ارزش 2.5 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش 64 درصدی ارزش صادرات محصولات غیر نفتی در سال جاری گفت: موکت، عصاره زعفران و عصاره شیرین بیان، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع قطره‌های خوراکی و درختچه گل رز مهمترین محصولات صادراتی استان هستند که به کشورهای آلمان، افغانستان، عراق، سوئیس، امارات متحده عربی و آفریقای جنوبی صادر شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از برنامه‌های سالانه کارگروه توسعه صادرات استان را تهیه تقویم نمایشگاه‌های تخصصی دانست و عنوان کرد: تا پایان سال جاری 20 عنوان نمایشگاه تخصصی در سطح استان پیش‌بینی شده که در ماه‌های گذشته 5 مورد از این نمایشگاه‌ها برگزار و تا اوایل اسفند سایر نمایشگاه‌ها برگزار خواهند شد.

این مسؤول عنوان کرد: با برگزاری این نمایشگاه‌ها، تجار، اصناف و تولید کنندگان استان با آخرین دستاوردها در بخش‌های تولیدی و اقدامات صوت گرفته آشنا می‌شوند و میان فناوران و صاحبان کالا و تولید کنندگان ما ارتباط برقرار می‌شود و نیاز سنجی‌ها صورت می‌گیرد که این مهمترین هدفی است که در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی دنبال می‌کنیم.

دیودیده با اشاره به عرضه محصولات و تولیدات استان در نمایشگاه‌های تخصصی گفت: علاوه بر نمایش آخرین دستاوردها، محصولات استان در نمایشگاه‌های تخصصی عرضه می‌شوند و سایر تولید کنندگان با ظرفیت‌های استان آشنا می‌شوند که از همه بخش‌های اقتصادی استان باید برای برگزاری بهتر این نمایشگاه‌ها همکاری کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تداخل عرضه محصولات در نمایشگاه‌های تخصصی گفت: در تقویم نمایشگاه‌ها عنوان تخصصی بودن مشخص شده و به صورت کتبی هم به مجریان نمایشگاه اعلام شده که نمایشگاه‌ها نباید خارج از عنوان مصوب شده برگزار شوند و اگر کسی بخواهد در این زمینه عدول کند برخورد خواهد شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.