تاریخ انتشار:۰۱:۵۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۶
با حضور مسئولان و مردم برگزار خواهد شد:
عصر دنا: در سالروز حماسه خونین و به یادماندهی پد خندق و با حضور مسئولان و مردم آئین رونمایی از کتاب زندگینامه و خاطرات شهید شاخص استان کهگیلویه وبویراحمد در لنده برگزار خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): حماسه به یاد ماندنی «پدخندق» هیچ گاه از تاریخ سراسر افتخار هشت سال دفاع مقدس به دلیل رشادت ها و جانفشانی های نیروهای جان برکف کهگیلویه وبویراحمد پاک نخواهد شد چرا که حماسه آفرینی شهدای والامقام کهگیلویه وبویراحمدی در این« پدخندق» بار دیگر مدال شجاعت را بر تاریخ سراسر غرور این استان افزوده است.

حماسه آفرینی سردار شهید جانمحمد کریمی و همرزمان شهید، جانباز و آزاده اش هنوز که هنوز است بر سرزبان مردم این استان و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران همانند گوهری ناب نقل می گردد و بر رشادت فرزندان این استان آفرین می گویند.

بدون شک همه کسانی که در پد خندق بوده اند از سردار شهید جانمحمد کریمی به عنوان حماسه ساز پد خندق یاد می کنند چرا که مجاهدت وی حتی عراقی های را به کلافه کرده بود به طوری که در پشت بیسم فقط نام این سردار عاشورایی را با همدیگر مکالمه می کردند و از دستگیری زنده وی صحبت می کردند.

امروز و در  سالروز عملیات غرورآفرین حماسه «پد خندق» و با حضور خانوده شهید جانمحمد کریمی، مسئولان شهرستانی و استانی و اقشار مختلف مردم مراسم رونمایی از کتاب زندگینامه و خاطرات سردار شهید جانمحمد کریمی از طرف  ناحیه مقاومت بسیج سپاه لنده راس ساعت 19عصر در حسینه ثارالله این ناحیه برگزار می شود.

علی محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لنده محمدی در این رابطه گفت: این اقدام در آغاز سال 94 با حضور تعدادی از نویسندگان شهرستان آغاز و ظرفت مدت کمتر از یکسال مراحل جمع آوری و ویراش کتاب انجام شد ولی به دلیل کمبود اعتبارات در سال 95 نتوانستیم آن را به چاپ برسانیم که امسال با تأمین اعتبار و حمایت مالی ، انتشارات فتح دنا وابسته به ستاد کنگره شهدای استان به چاپ رسیده است.

 تصاویر تکمیلی: 

سردار شهید جانمحمد کریمی به همراه سایر همرزمانش در تاریخ 4 تیرماه1367 در منطقه عملیاتی جزیره مجنون پدخندق ضمن به شهادت رسیدن پیکرپاکش به واسطه کینه ای که عراقی ها از وی داشتند به آتش کشیده و در همان روز جسم و روحش به نزد پرودگار افلاکی خویش ره وصال بست و به فیض عظمای شهادت نائل آمد.راهشان پیوسته پر رهرو و مستدام باد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار