تاریخ انتشار:۰۰:۵۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۶
عصر دنا: در آستانه عید فطر شاهد نوسانات قیمت مرغ هستیم و در آخر نیز قیمت واقعی مرغ براساس خواسته دلالان تعیین شد تا بار دیگر افزایش قیمت این کالای اساسی بر دوش مردم سنگینی کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): هرساله با شروع تعطیلات یا در ایام خاصی مانند رمضان، عید نوروز و عید فطر مردم شاهد نوسانات قیمت مرغ در بازار هستند و علی رغم تلاش جهاد کشاورزی که با عرضه مرغ منجمد در راستای تنظیم بازار اقدام می‌کند مافیای مرغ در حال تلاش برای افزایش قیمت مرغ هستند.

در چند روز گذشته بازار مرغ سکه شده و قیمت این ماده غذایی که اکنون جایگزین گوشت قرمز است به حدود 7 هزار و 700 تومان رسیده است در حالی که تا دیروز قیمت مرغ حدود 7 هزار و 400 بود و در یک روز به علت افزایش تقاضا در آستانه عید فطر و با خوش خدمتی دلالان و مافیای مرغ قیمت افزایش یافت؛ غفلت دستگاه‌های نظارتی را نیز باید به سایر علل افزایش قیمت و کمبود مرغ در بازار افزود.

علی نادری یکی از شهروندان با ابراز ناراحتی از وضعیت موجود بازار مرغ به خبرنگار تسنیم گفت: گوشت مرغ قیمت پایداری ندارد و با هر تعطیلی و در مناسبت‌های خاص، قیمت‌ها بین 200 تا 300 تومان افزایش می‌یابد و جای سوال است که مسئولان چطور نمی‌توانند قیمت این کالای پرمصرف را ساماندهی کنند.

وی عنوان کرد: این افزایش قیمت‌ها فشار زندگی را بر اقشار کم درآمد بیشتر می‌کند  و انتظار می‌رود مسئولان با اجرای سیاست‌های درست در راستای تامین نیازهای اساسی مردم اقدام کنند تا در این ایام تعطیلات سفره‌های مردم از این کالای اساسی خالی نماند.

افزایش تقاضا و سوء استفاده دلالان علت عمده افزایش  قیمت مرغ در بازار

معاون بهبود تولیدات دامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود مرغ در چند روز گذشته و امروز در استان در این باره می‌گوید: هر ساله در ایام تعطیلات به دلیل افزایش تقاضا قیمت مرغ نیز دچار نوساناتی شده و افزایش پیدا می‌کند.

محمد جعفر طالبیان پور با بیان اینکه این افزایش قیمت هم برای مصرف کننده و تولید کننده رضایت بخش نیست، عنوان کرد: این افزایش قیمت به صورت سراسری بوده و مسئولان جهاد کشاورزی استان تمام تلاش خود را برای ثبات نرخ قیمت و تعدیل آن در استان کردند ولی به دلیل کمبود مرغ در بازار و نیاز به عرضه و مقاومت عاملان مرغ ما نیز مجبور به پذیرش افزایش قیمت شدیم و نرخ هر کیلو مرغ از 7 هزار و 400 تومان به 7 هزار و 700 تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه روزانه 10 تن یا بیشتر مرغ در استان توزیع می‌شود، بیان کرد: مشکل کمبود مرغ حل شد و از فردا مرغ مورد نیاز استان در بازار توزیع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به طور قطع خرده فروشی‌های سطح شهر به خاطر کرایه مغازه مبلغی را به قیمت اصلی اضافه می‌کنند.

طالبیان پور با بیان اینکه مصرف ماهانه گوشت مرغ در استان هزار و 400 تن است، افزود: سرانه مصرف سالانه گوشت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد 24 تا 25 کیلوگرم است.

وی از تولید سالانه 10 هزار تن گوشت مرغ در استان خبر داد و گفت: ظرفیت تولید گوشت مرغ در استان سالانه 16 تا 17 هزار تن است.

انتظار می‌رود دولت با اجرای سیاست‌های حمایتی و با اعطای تسهیلات کم بهره تولید کنندگان را حمایت کند چرا که با این اقدام نه تنها از تولید حمایت کرده بلکه به نوعی هوای مصرف کندگان را نیز داشته است و می‌طلبد در بازه‌های زمانی خاص مانند ایام تعطیلات با یک نظارت و کنترل دقیق تری نسبت به تعادل و ثبات قیمت کالاها به ویژه کالاهای اساسی در بازار اقدام کند.

برچسب ها: عید فطر ، مافیای مرغ
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین