کد خبر: ۱۳۸۳۰
تاریخ انتشار:۰۵:۰۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۶
مسئول هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: مسئول هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی دوسال گذشته تاکنون این استان در زمینه اهداء عضو رتبه اول کشور را دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): ساسان عباسی در گفت‌ و گو با خبرنگاراین پایگاه خبری اظهارکرد:از ابتدای امسال تاکنون 11 مورد بیمار مرگ مغزی در این استان برخی از اعضای بدن خود را به بیماران نیازمند اهداء کرده‌اند.

وی از 26 مورد اهدای عضو در سال 95 در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: طی دوسال گذشته و از ابتدای امسال تاکنون استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اهداء عضو بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند رتبه اول را در کشور دارد.

مسئول هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مرگ مغزی وقتی برای کسی اتفاق می‌افتد دیگر امیدی برای برگرداندن آن به زندگی نیست و در دنیا هیچ گزارشی مبنی بر برگرداندن بیمار به زندگی وجود ندارد.

تصادفات رانندگی عامل بیشتر مرگ مغزی ها در کهگیلویه و بویراحمد

عباسی ابراز داشت : مردم این استان در عین ناراحتی برای از دست دادن عزیزان خود اما سنت زیبای بخشیدن و اهدای عضو بیماران مرگ مغزی را فراموش نکرده اند و برای نجات جان همنوعان خودهمیشه در امر خداپسندانه و خیرخواهانه اهدای عضو پیشقدم بوده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه بیشتر بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد ناشی از حوادث و تصادفات رانندگی است، گفت: بیماری های خاص، سکته مغزی و قلبی از دیگر عوامل مرگ مغزی افراد در این استان است.

هر فرد مرگ مغزی می‌تواند جان ۸ نفر را نجات دهد

وی گفت:در هر 10 دقیقه یک نفر به لیست انتظار اضافه می‌شود،در هر 2 ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند، جان خود را از دست می‌دهد و در هر 12 ساعت یک بیمار موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی بازمی‌گردد.

چگونه کارت اهدای عضو دریافت کنیم

عباسی به نحوه دریافت کارت اهدای عضو اشاره کرد و گفت: افراد علاقمند به اهدای عضو می توانند با مراجعه به سایت اهدای عضو کشور به نشانی (https://ehda.center) مراجعه و به صورت آنلاین کارت برای آنها صادر و می توانند پرینت بگیرند.

وی بیان کرد: مشخصات فرد متقاضی در سامانه کشوری اهدای عضو ثبت می شود و این مشخصات در صورت بروز حادثه در تمامی بیمارستان های کشور قابل دسترسی می باشد.

مسئول هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: پیوند عضو از جمله موارد تخصصی و فوق تخصصی است که باید شرایط زیادی به طور مشترک بین دهنده و گیرنده وجود داشته باشد.

عباسی در پایان افزود: در صورتی که شرایط عضو دهنده و گیرنده یکسان باشند و بیمارانی از استان کهگیلویه و بویراحمد در بیمارستان پیوند اعضای شیراز در لیست انتظار وجود داشته باشند در اولویت خواهند بود./  صبح زاگرس

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار