کد خبر: ۱۳۸۲۳
تاریخ انتشار:۰۵:۰۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۶
عصر دنا: رئیس جمهور مصر با توافقنامه ترسیم مرزهای آبی بین مصر و عربستان موافقت کرد؛ به موجب این توافق جزایر تیران و صنافیر به عربستان واگذار می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): رئیس جمهور مصر با توافقنامه ترسیم مرزهای آبی بین مصر و عربستان موافقت کرد.

بنا بر اعلام شبکه «سی‌بی‌سی اکسترا» عبدالفتاح السیسی عصر شنبه (امروز) با انی توافق موافقت و آن را امضا کرد.

واگذاری این دو جزیره مدت‌ها به عنوان یکی از موضاع جنجالی در مصر بود و چند دادگاه مصر حکم به مصری بودن این جزایر داده بودند.

پارلمان مصر 24 خرداد ماه با این توافقنامه موافقت کرد و با تصویب این توافقنامه دو جزیره مورد مناقشه «صنافیر و تیران» به عربستان سعودی تعلق گرفت.

بر اساس ماده ۱۵۱ قانون اساسی مصر هر معاهده صلح یا ائتلافی که به واگذاری بخشی از خاک این کشور به غیر منجر شود، باید به همه پرسی عمومی گذاشته شود.

پیشتر و در پی مخالفات مصری‌ها با واگذاری این دو جزیره رئیس پارلمان مصر اعلام کرد که کمیته قانون گذاری صلاح دیده است در خصوص واگذاری این دو جزیره همه پرسی صورت نگیرد.

منبع: فارس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین