کد خبر: ۱۳۷۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار:۱۹:۳۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): نماز عبادی سیاسی جمعه شهر پاتاوه برابر با سالروز شهادت امام علی (ع) با حضور گسترده و پرشور مردم ولایی و روزه‌دار در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم چراغی اقامه گردید.

وی  ابتدا خود و نمازگزاران را به تقوا و پرهیزگاری دعوت کرد و در ادامه مبحث هفته گذشته به تعریف و معانی بی‌دینی در جامعه پرداخت و گفت: بی‌دینی یعنی شخص کافر باشد، عاقل نباشد با یکدیگر دشمنی کردن، ربا خواری و فریب دشمن را خوردن از جمله مشخصات بی‌دینی است.

وی همچنین با بیان اینکه بی‌دینی ناشی از بی‌تفاوتی به مسائل الهی و فراموشی دستورات دین و فرهنگ جامعه و عملیات تروریستی انجام دادن است ابراز کرد: یکی از عواملی که این همه بی‌دینی می‌آورد، فقر و نداری مردم است.

خطیب جمعه پاتاوه با اشاره به آیه 270 سوره بقره بیان کرد: آنچه شما از مال خدا و به دعوت او انفاق می‌کنید و یا چیزهایی انفاق می‌کنید که بر شما واجب نکرده بلکه خودتان به وسیله نذر بر خود حرام کرده‌اید و در راه خدا می‌دهید خدا به آن آگاه است و یاوری برای ظالمین و ستمکاران نیست.

وی مراد از ظلم در این آیه را ظلم به فقرا و خودداری کردن از انفاق به آنان  و حبس حقوق ایشان دانست و تاکید کرد: برای  ریشه کن کردن این عامل بی‌دینی (فقر) باید همگی به وظایف خود توجه کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز به مناسبت‌های مختلف از جمله دیدار مسؤولان نظام با رهبر عالیقدر انقلاب اشاره و اظهار کرد: کشور را نباید دو قطبی و به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرد همانند کاری که رئیس‌جمهور وقت در سال 59 انجام داد.

حجت‌الاسلام چراغی با بیان اینکه نباید انتخابات و پیروزی کشور را بنام حزب و گروهی بزنیم خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات به جمهوری اسلامی رای دادند، نباید انتخابات و پیروزی کشور به نام حزب و گروهی بزنیم همه مسلمانند، همه معتقد به نظام جمهوری اسلامی و همه مخالف آمریکا واسرائیل و مزدوران آنها هستند. (تکبیرنماز گزاران)

چراغی به فرا رسیدن روز جهانی قدس در هفته آتی هم گریزی زد و تصریح کرد: روز قدس یعنی تشکیل حزب مستضعفین، و روز قدس یعنی اتحاد مسلمانان جهان در برابر کفر، استکبار، و رمز استقلال مسلمانان است.

چراغی از همه آحاد و اقشار مختلف نمازگزار درخواست کرد در این روز باشکوه که به ابتکار تاریخی حضرت امام نامگذاری شده با خانواده حضور یابند و با شرکت خود مشت محکمی بر دهان غده سرطانی اسرائیل جنایتکار و ایادی مزدور در منطقه بزنند.

وی در خاتمه به مناسبت‌های روز جهاد کشاورزی و 30 خرداد سالروز انفجار بمب در حرم مطهر و نورانی امام رضا (ع) و روز تبلیغ و اطلاع رسانی سخنان کوتاهی بیان کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
ضربه ای که برخی ائمه جمعه مثل جنابعالی براحتی به وحدت کشور میزنند، کشورهای دشمن با صرف هزینه های هنگفت نمی توانند بزنند. متاسفانه بر رفتار و گفتار شما نظارتی نیست و هرگونه که میل قلبیتان است سخن میرانید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
از شما عاجزانه خواستارم در نشر مطالبتان دقت کنید و گفته های هر آدم مجهول الهویه ای را نشر نکنید چون هرکس از طیف رییسی هست خصوصا ائمه جمعه به هر طریقی دارن دولت محترم روحانی را تخریب و به سخره می گیرند. واقعا امامان جمعه چه سواد و مدرک سیاسی دارند که الکی و با هتاکی دارند در همه مسائل دخالت میکنند. پس به خودمان بیاییم و با عقل و منطق تصمیم بگیریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
آقای به اصطلاح امام جمعه، آیا توهین و تهمتهایی که از تریبون نماز جمعه توسط شماها زده میشود مصداق بی دینی نیست. واقعا خودتان را مسخره میکنید یا فکر کردید مردم گوسفندن؟ الحق و الانصاف که ریشه بی دینی از شما و از ناحیه شماست چون در نماز جمعه بجای اتحاد فقط و فقط دارید تخم نفاق می کارید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.