تاریخ انتشار:۱۹:۳۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
عصر دنا: امام جمعه موقت یاسوج گفت: اشرافی‌گراها روز قیامت هیچ جوابی مقابل حضرت علی ( ع) ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به امامت حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم برگزار شد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین ع  اظهار کرد امیدواریم در این ماه غفران زمینه عاقبت بخیری برای همه ما فراهم شود و در این باقی مانده ماه مبارک بتوانیم بیشترین استفاده را ببریم.

وی گفت: امام علی(ع) می فرمایند برای کسانی که قدر نعمت‌های الهی را می‌دانند و شکرگذار نعم الهی هستند هیچ گاه نقصانی پیش نمی‌آید.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: شکرگذاری باعث می‌شود که خداوند نعمت را زیاد بگرداند و هیچگاه خداوند باب نعمت را به واسطه شکرگذاری بر روی بنده‌اش نمی‌بندد.

موسوی‌اعظم نتیجه استجابت را بستگی به دعا دانست و گفت: بهترین حالت معنوی که باعث اتصال حالت آسمانی می‌شود تزرع در هنگام سحر و بازگشت به خویشتن خویش است و اگر باب دعا بر روی کسی باز شود باب استجابت دعا هم بر روی او باز می‌شود.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به پشیمانی واقعی گفت: روایت داریم که امام معصوم می‌فرماید کسی که توبه واقعی و توبه نستوه کند و از روی باور و اعتقاد باشد خداوند گناهان او را می‌بخشد.

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه و در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان برخی از مناسبت‌های هفته تصریح کرد: یکی از مسائل اساسی که موجب شوکت مسلمین است راهپیمایی روز قدس است.

موسوی اعظم افزود: با این راهپیمایی انزجار خود را از دشمن اصلی اسلام بیان می‌دارند و امروز صهیونیست‌ها بیش از هر چیز از روز قدس می‌ترسند.

وی با بیان این که حزب مستضعفین جهانی تشکیل می‌شود تصریح کرد: وقتی همه مسلمانان وحدت داشته باشند قدرت جهانی خود را به رخ ستمگران خواهند کشید.

امام جمعه یاسوج در ادامه به موضوع شهید و شهادت اشاره کرد و گفت: این روزها سالروز شهادت شهید چمران است که باید این روز گرامی بداریم و همچنین یاد شهدای موتلفه را گرامی بداریم.

موسوی‌اعظم در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: حسنعلی منصور را به درک واصل کردند کسی که کاپیتولاسیون را تصویب کرد و به دنبال حاکمیت امریکا در کشور بودند.

موسوی‌اعظم در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که بهترین روش شناخت امام معصوم این است که ببینیم امان چه اوصافی داشته است تصریح کرد: عدل و ساده زیستی امام آن هم در ارتباط مسایل سیاسی و دینی بسیار مهم است.

وی به ساده‌زیستی حضرت امیر اشاره کرد و گفت باید در این موضوع از آن امام همام الگو بگیریم چرا که اسوه ساده زیستی بود و آن‌هایی که به دنبال اشرافی گری هستند چه جوابی برای آن حضرت دارند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار