تاریخ انتشار:۱۹:۲۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
عصر دنا: امام جمعه دهدشت با اشاره به ظرفیت‌های خوب بخش کشاورزی در کهگیلویه، گفت: مسؤولان بر پروژه‌های آبرسانی به دشت‌های این شهرستان تمرکز کنند تا هر چه سریعتر تکمیل شوند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت ضمن تسلیت سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) در تبیین فضایل و ویژگی‌های بارز آن حضرت اظهار داشت: رسول اکرم فرمودند تمام جلوه‌های انبیائ و اولیای الهی در وجود امیرالمومنین است، اگر دنبال فهم و درک نور، حلم و بردباری،زهد و درک حقایق عالم هستید به علی(ع) نگاه کنید.

امام جمعه دهدشت ولایت امیرالمومنین را از پایه‌های اسلام دانست و افزود: از فضایل امام علی(ع) این است که ولایت او شرط قبولی عبادت است.

وی با بیان اینکه علی در عبادت، جهاد، عرصه کشاورزی،عرصه مدیریتی و . یک قهرمان است، گفت: هزار و سیصد و اندی سال پیش انسانی جامع به حکومت رسید که همه عرصه‌های مدیریتی و حکومتی را مورد توجه قرار می‌داد و به وظایف مهم یک مدیر و یک حاکم نگاه داشت، با همه این عظمت اما امیرالمومنین مظلوم بود.

حسینی با اشاره مظلومیت و تنهایی مولای متقیان، خاطرنشان کرد: امروز هم چراهایی مطرح است، زندگی علی باید عبرت باشد.

وی، ولایت فقیه را دارای همه اختیارات امام معصوم برای حکومت دانست و گفت: اگر دیروز نبودیم که از مظلومیت علی دفاع کنیم امروز نگاهمان به ولی فقیه باشد، از دیروز درس بگیریم.

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش به سالروز تشکیل جهاد سازندگی در سال 58 به فرمان امام خمینی اشاره و تصریح کرد: این نهاد در سخت‌ترین شرایط اما تحول عظیمی در عرصه سازندگی و خدمات‌رسانی حتی در دورترین مناطق ایجاد کرد.

وی افزود: کشاورزی و دامپروری دو شغل به نفسه مستحب‌اند چون مولدند و مصرف‌گرا نیستند.

حسینی با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه ظرفیت‌های خوبی برای رونق بخش کشاورزی دارد، ادامه داد: پروژه‌های آبرسانی به دشت‌های این شهرستان سال‌ها است در انتظار عملیاتی شدن است.

وی افزود:اگر بسترها را برای رونق کشاورزی فراهم کنند قطعاً تحول خوبی در اقتصاد شهرستان ایجاد خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: سال‌های متمادی از این پروژه‌ها می‌گذرد و مسؤولان امروز و فردا می‌کنند، این خوب نیست، تا کی وضعیت شهرستان به گونه‌ای باشد که مردم مهاجرت کنند، کی قرار است به این شهرستان رسیدگی شود؟

وی با بیان اینکه گاهاً در جاهایی هزینه‌های کلان صورت می‌گیرد و بدون کارشناسی پروژه‌هایی اجرا می‌شود که سال‌های بعد کارایی ندارند، گفت: به جای هدر دادن سرمایه‌ها در جاهایی که بستر ماندگاری روشن نیست به پروژه‌های آبرسانی به دشت‌ها تمرکز کنند.

حسینی همچنین با یادآوری سالروز صدور فرمان امام مبنی بر تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ گفت: اگر روحانیت نباشند در جامعه انحراف به وجود می‌آید.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن و هجمه‌های علیه فرهنگ تصریح کرد: بعد از ائمه معصومین و غیبت کبری امام عصر، روحانیت بودند که دین را ماندگار کرده است، باید قدردان روحانیت باشیم.

حسینی با بیان اینکه سعادت دنیا و آخرت در دینداری است و روحانیت کسانی هستند که دین را به مردم می‌آموزند، تأکید کرد: باید از روحانیون حمایت شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه گفت: مردم در جاهای غیر ضروری هزینه‌های گزاف می‌کنند اما به روحانیت و مساجد که می‌رسد کمک نمی‌کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.