تاریخ انتشار:۱۴:۳۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
فرماندار گچساران خبر داد
عصر دنا: فرماندار گچساران از راه‌اندازی مدرسه طبیعت توسط انجمن سبزگامان در شهر دوگنبدان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): عبدالرحیم رحیمی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی راه‌اندازی مدرسه طبیعت در شهر دوگنبدان  که با حضور مسوولان شهرستانی در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست و طبیعت امری است که از کودکی به آن  باید پرداخت و دستیابی به این امر مستلزم همکاری و تعامل مسوولان و متولیان امر است.

فرماندار گچساران با اشاره به لزوم آگاه کردن مردم در استفاده درست از طبیعت عنوان کرد: خوشبختانه شهروندان  تا حدودی نسبت به استفاده صحیح و اصولی از منابع طبیعی و محیط زیست آگاهی پیدا کرده‌اند.

وی با بیان این مطلب که دانش‌آموزان ما در مدارس  همه مطالب را نمی‌آموزند و یا برداشت‌های متفاوتی نسبت به محیط زیست خواهند داشت، گفت: آموزش‌های عمومی برای فرهنگ‌سازی در عرصه‌های مختلف به ویژه صیانت از محیط زیست باید با روش‌های جذاب و زبانی کودکانه به آنها آموزش داده شود.

رحیمی ادامه داد: با راه‌اندازی مدرسه طبیعت کودکان می‌توانند با استفاده از خاک، گل، سنگ و گیاه ارتباطی با محیط طبیعی برقرار کنند.

وی راه‌اندازی مدرسه طبیعت در شهرستان  را نیازمند همکاری شهرداری‌، آموزش‌ و پرورش و محیط زیست دانست و خاطرنشان کرد: کودکان ما متأسفانه با گسترش فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای  از محیط طبیعت فاصله گرفته‌اند و برای انجام فعالیت‌های اجتماعی در محیط‌های باز توانایی زیادی ندارند.

فرماندار گچساران با بیان این مطلب که با این روش کودکان ما از دنیای مجازی فاصله گرفته و به طبیعت بازگردانده خواهند شد ابراز داشت: در مدرسه طبیعت دانش آموزان نحوه برخورد با محیط زیست و منابع طبیعی را آموزش می‌بینند.

رحیمی از آماده کردن مقدمات کار برای راه‌اندازی این مدرسه در شهر دوگنبدان خبر داد و گفت: به زودی این مدرسه توسط انجمن سبزگامان در شهر دوگنبدان راه‌اندازی خواهد شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.