تاریخ انتشار:۰۰:۴۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): بدعت‌هایی که در شهرهای استان ما وجود دارد شاید در کمتر نقطه‌ای در کشور وجود داشته باشد.

برای مثال اگر در یکی از خیابان‌ها شهر ما کسی فروشگاه سمساری راه‌اندازی کرد از فردای آن از این سر خیابان تا آن سر خیابان پر از فروشگاه سمساری می‌شود.

وی یا این که اگر در یک نقطه از شهر کارواشی راه‌اندازی شد بلافاصله شاهد راه‌اندازی کارواش در سراسر آن نقطه خواهیم بود.

به همین ترتیب است مغازه‌های کله‌پزی و بزازی و قص علی هذا که همین موجب بروز مشکلاتی شده است.

در جدیدترین نوع از این حرفه‌ها وانت‌بارهای دوره‌گرد هستند که اکنون سراسر شهر یاسوج را قرق کرده‌اند به نحوی که راه رفتن و رانندگی در این شهر با مشکل جدی روبرو شده است.

حساس‌ترین نقاط شهر و پر رفت و آمدترین معابر و خیابان‌ها به دلیل حضور پررنگ وانت‌بارهای میوه‌فروش قفل شده و عبور و مرور در آن‌ها به سختی انجام می‌شود.

مثل این که وقفه‌ای در انجام وظایف مسؤولان شهری و استانی پیش آمده و دوره گذار را بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها سپری می‌کنیم که مسؤولان این گونه شهر را به حال خود رها کرده‌اند.

هنگامی که برای انجام کاری از خودرو پیاده شدم با نگاه غضب‌آلود یکی از صاحبان  وانت‌بار روبرو شدم که می‌خواست جلوی دید کاسبی‌اش را نگیرم و این گونه حکومت وانت‌بارهای دوره‌گرد در شهر یاسوج با بی‌توجهی و عدم نظارت مسؤولان مربوطه رقم خورده است.

هر چند این کار یکی از راه‌های حلال نان درآوردن است اما باید برای جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی و هرج و مرج در شهر، شهرداری و سایر دستگاه‌ها نسبت به ساماندهی این وانت‌بارها اقدام کنند تا فاجعه و یا بحرانی از این رهگذر پیش نیاید.

برچسب ها: یاسوج
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین