کد خبر: ۱۳۷۳۱
تاریخ انتشار:۱۹:۲۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): بنا به روال قانونی و پس از یک ساله شدن عمر مجلس دهم، باید انتخابات هیأت رئیسه و کمیسیون‎های مجلس برگزار شود و دیدیم که چهارشنبه هفته پیش (دهم خرداد) انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار و علی لاریجانی در ریاست مجلس ابقا شد.

 پس از برگزاری انتخابات ریاست مجلس، عصر امروز، پس از برگزاری انتخابات ریاست مجلس، انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون‎های مجلس برگزار و ترکیب برخی اعضای هیأت رئیسه مجلس دستخوش تغییراتی شد؛ البته برخی رؤسای قبلی نیز در سمت خود ابقا شدند.

بنا بر این گزارش، در جلسه کمیسیون آموزش که سه شنبه گذشته برگزار شد، داود محمدی و قاسم احمدی لاشکی به عنوان نواب رئیس، فریده اولاد قباد و علیرضا سلیمی به عنوان دبیر و همچنین سیدحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند؛ که البته تنها دو تن از این نمایندگان اصلاح طلب هستند.
 
روسای جدید کمیسیون ها بر اساس گرایش های سیاسی


در کمیسیون صنایع، رضا علیزاده و فریدون احمدی به ترتیب با 14 و 10 رأی به عنوان نواب رئیس اول و دوم، رامین نورقلی پور با 13 رأی و سید جواد حسینی کیا با 12 رأی به عنوان دبیر اول و دوم و همچنین سعید باستانی با 12 رأی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

در انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون انرژی نیز فریدون حسن وند، رئیس کمیسیون تعیین شد و همچنین هدایت الله خادمی و سید علی ادیانی به عنوان نواب رئیس اول و دوم انتخاب شدند، که هر دو گرایش اصولگرایی دارند.

همچنین قاسم ساعدی با 14رأی دبیر اول و کوروش کرم پور حقیقی با 13 رأی، دبیر دوم و اسدالله قره خانی با 21 رأی به عنوان سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برگزیده شدند.

در ادامه در انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی، حسین رضازاده، نماینده مردم کازرون با 8 رأی و محمد کاظمی نماینده مردم ملایر با 7 رأی نیز به عنوان نایب رئیس اول و دوم کمیسیون قضایی انتخاب شدند.

همچنین حسن نوروزی، نماینده مردم بهارستان و رباط کریم نیز با 8 رأی به عنوان سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی ماند. محمد کاظمی، تنها نماینده اصلاح طلب حاضر در هیأت رئیسه این کمیسیون است. نیز جهانبخش محبی نیا با 21 رأی و هادی قوامی با 20 رأی به عنوان نواب رئیس اول و دوم در کمیسیون برنامه و بودجه انتخاب شدند، که قوامی از نمایندگان لیست امید به شمار می رود.

گفتنی است، علی کاظمی با 10 رأی، دبیر اول و محسن بیگلری با 9 رأی، دبیر دوم و محمدمهدی مفتح با 21 رأی به عنوان سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، انتخاب شدند.

در جریان انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون عمران نیز، قلی الله قلی زاده و مجید کیان پور به عنوان نواب رئیس، صدیف بدری سخنگو، شادمهر کاظم زاده و حسین نیاز آذری نیز به عنوان دبیران هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس انتخاب شدند.

بنا بر این گزارش، در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی، پس از انتخاب رئیس، اصغر مسعودی و نصرالله پژمان‌فر به عنوان نواب رئیس، سیده‌فاطمه ذوالقدر و علیرضا ابراهیمی به عنوان دبیر و همچنین احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

ادامه انتخابات هیات رئیسه کمیسیون ها امروز نیز ادامه داشت و در جریان رای گیری ها در کمیسیون امنیت ملی، کمال دهقانی فیروزآبادی و محمدمهدی برومندی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انتخاب شدند. همچنین سیدحسین نقوی حسینی سخنگو و محمدجواد جمالی نوبندگانی و محمدابراهیم رضایی به ترتیب به عنوان دبیر اول و دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس انتخاب شدند.

در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بعد از ابقای کولیوند به عنوان رئیس کمیسیون، حمیدرضا کاظمی و امیر خجسته به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور انتخاب شدند. همچنین اصغر سلیمی سخنگو و احمد علیرضابیگی و سهراب گیلانی به ترتیب به عنوان دبیر اول و دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس انتخاب شدند.

با این حال هیات رییسه کمیسیون اجتماعی دستخوش برخی تغیرات بود و عبدالرضا عزیزی به عنوان رئیس کمیسیون جایگزین سلمان خدادای شد، همچنین محمدرضا بادامچی با 9 رای به عنوان نایب رییس اول و مسعود رضایی با 8 رای به عنوان نایب رییس دوم انتخاب شدند.

در ادامه انتخابات این کمیسیون زهرا ساعی با 13 رای به عنوان سخنگوی کمیسیون انتخاب شد و روح الله بابایی با 11 رای به عنوان دبیر اول و ناهید تاج الدین با 9 رای به عنوان دبیر دوم هیات رییسه کمیسیون انتخاب شدند.

در کمیسیون بهداشت نیز بر اساس رای گیری امروز، علی نوبخت با 23 رای به عنوان رئیس، محمد حسین قربانی با 16 رای به عنوان نایب رئیس اول و همایون یوسفی با 14 رای به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند. همچنین احمد همتی با 13 رای به عنوان سخنگو، عباسعلی پوربافرانی با 22 رای به عنوان دبیر اول و یعقوب شیویاری با 22 رای به عنوان دبیر دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

نگاه به ترکیب هیأت رئیسه کمیسیون های تخصصی نشان می دهد که اصولگریان امسال نیز مانند سال گذشته در بسیاری از کمیسیون ها پیشتاز هستند.
منبع: تابناک
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.