کد خبر: ۱۳۷۳۰
تاریخ انتشار:۰۰:۱۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
عصر دنا: گویا پرسپولیس و مظاهری دروازه بان ذوب آهن مذاکره‌هایی انجام داده و البته به توافق‌هایی نیز رسیده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): گویا پرسپولیس و مظاهری مذاکره‌هایی انجام داده و البته به توافق‌هایی نیز رسیده‌اند. مظاهری که گزینه اصلی جانشینی بیرانوند در پرسپولیس است، یک فصل دیگر با ذوب‌آهن قرارداد دارد و مشخص نیست آیا می‌تواند رضایتنامه خود را دریافت کند یا نه.این دروازه‌بان 28 ساله که طی سه فصل اخیر یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لیگ برتر بوده و البته یک پای ثابت فهرست بازیکنان تیم ملی، بدش نمی‌آید در سال جام جهانی پیراهن پرسپولیس را بپوشد. با توجه به علاقه‌ای که قلعه‌نویی به سبک دروازه‌بانی مظاهری دارد، بعید است او به همین راحتی‌ها با صدور رضایتنامه این دروازه‌بان ملی‌پوش موافقت کند. تنها یک راهکار باقی می‌ماند. آن هم پرداخت مبلغی هنگفت برای دریافت رضایتنامه مظاهری است.

پرسپولیس با علیرضا بیرانوند به مشکل خورده و هر روز شایعه جدایی این دروازه‌بان جدی‌تر از روز قبل به گوش می‌رسد. بیرانوند که ابتدای فصل قبل پیراهن پرسپولیس را پوشید تا پس از عملکرد ضعیف سوشا مکانی و الکساندر لوبانوف، سر و سامانی به دروازه پرسپولیس بدهد، حالا پس از کسب عنوان قهرمانی با این تیم در آستانه جدایی قرار گرفته و مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود.

باشگاه پرسپولیس برخلاف عملکرد فنی، دل خوشی از بیرانوند ندارد. مصاحبه‌های گاه و بیگاه او- بخصوص بعد از بازی با ذوب‌آهن در لیگ برتر- و البته علاقه‌ بی حد او برای جدایی و حضور در تیم‌های خارجی باعث شده تا این دروازه‌بان 25 ساله از چشم مدیران پرسپولیس بیفتد و آنها را به صرافت بیندازد تا دروازه‌بان جدیدی جذب کنند.

بیرانوند که همین چند هفته قبل قرارداد خود را با پرسپولیس تا سال 1400 تمدید کرد تصورش را نمی‌کرد فقط چند روز بعد نزدیکی‌های در خروج قرار بگیرد و اخبار مذاکره باشگاه پرسپولیس با سایر دروازه‌بان‌های لیگ برتری را بشنود. بیرانوند تنها چند دقیقه پس از تمدید قرارداد مصاحبه‌ای انجام داد و از سایر دروازه‌بان‌ها خواست تا فکر حضور در پرسپولیس را از ذهن خود بیرون کنند.

این اتفاق اما رخ نداد چون بیرانوند قرارداد سفیدی را امضا کرد که روی آن مبلغی درج نشده بود. پرسپولیس و بیرانوند بر سر مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون برای فصل بعد توافق کرده بودند اما فقط شفاهی. مدیران پرسپولیس توافق شفاهی را نادیده گرفتند و در قرارداد سفید مبلغ 950 میلیون را نوشتند. همین مساله ناراحتی و عصبانیت بیرانوند را در پی داشت. او با مدیران پرسپولیس وارد چالش شد و دوباره پیشنهادهای خارجی خود را به رخ آنها کشید تا این بار بحث جدایی او جدی‌تر از همیشه به گوش برسد. همین موضوع تحرکات مدیران پرسپولیس را در فصل نقل و انتقالات آغاز کرد. آنها تلاش کردند تا با دروازه‌بانی در حد و اندازه‌های پرسپولیس وارد مذاکره شوند و برای جذب او اقدام کنند. این دروازه‌بان هم کسی نبود جز محمدرشید مظاهری که ظاهرا برانکو روی او نظر مثبت دارد و عملکرد فنی‌اش را نیز بارها تایید کرده است.

گویا پرسپولیس و مظاهری مذاکره‌هایی انجام داده و البته به توافق‌هایی نیز رسیده‌اند. مظاهری که گزینه اصلی جانشینی بیرانوند در پرسپولیس است، یک فصل دیگر با ذوب‌آهن قرارداد دارد و مشخص نیست آیا می‌تواند رضایتنامه خود را از مدیران این باشگاه دریافت کند یا نه. این دروازه‌بان 28 ساله که طی سه فصل اخیر یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لیگ برتر بوده و البته یک پای ثابت فهرست بازیکنان تیم ملی، بدش نمی‌آید در سال جام جهانی پیراهن پرسپولیس را بپوشد و در این تیم بازی کند. مظاهری که پیش‌تر پیراهن استقلال اهواز، فولاد و تیم المپیک را بر تن کرده، تنها یک مانع برای حضور در پرسپولیس پیش روی خود دارد. مشکلی به نام رضایتنامه باعث شده تا حضور مظاهری در پرسپولیس فعلا رسانه‌ای نشود و صحبتی درباره آن صورت نگیرد. دروازه‌بان ذوب‌آهن که اتفاقا در تیم ملی نیز یکی از رقبای علیرضا بیرانوند محسوب می‌شود، اهداف بزرگی در سر دارد؛ اینکه بتواند دومین بازی ملی خود را انجام بدهد و بیش از گذشته به دروازه تیم ملی نزدیک شود. مظاهری که در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و مقابل هند نخستین بازی رسمی خود را برای تیم ملی انجام داد امیدوار است با برطرف شدن موانع حضورش در پرسپولیس بتواند حتی به پیراهن شماره یک تیم ملی برسد و از بیرانوند سبقت بگیرد.

دیروز امیر قلعه‌نویی با مسوولان باشگاه ذوب‌آهن به توافق رسید تا در لیگ هفدهم روی نیمکت این تیم بنشیند. با توجه به علاقه‌ای که قلعه‌نویی به سبک دروازه‌بانی مظاهری دارد، بعید است او به همین راحتی‌ها با صدور رضایتنامه این دروازه‌بان ملی‌پوش موافقت کند. تنها یک راهکار باقی می‌ماند.

آن هم پرداخت مبلغی هنگفت برای دریافت رضایتنامه مظاهری است. مبلغی که گفته می‌شود شاید بخشی از آن را طلب‌های چند صد میلیونی او از باشگاه ذوب‌آهن تامین کند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.