کد خبر: ۱۳۶۹۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار:۱۶:۴۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
عصر دنا: یکی از قول ها و مساعدتهایی که به پایتخت استان شده راه اندازی یک واحد پتروشیمی در شهرستان بویراحمد بوده است که به عنوان یک هم استانی ابتدا خوشحال و ذوق زده شده و بعد به شدت ناراحت شده ام.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): چندی پیش شاهد سفر معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت ومعدن وهیئت همراه به استان کهگیلویه وبویراحمد بوده ایم. سفرهای این چنینی که میتواند منشاطرح های اقتصادی و فرهنگی خوبی برای هر استانی باشد. یکی از قول ها و مساعدتهایی که به پایتخت استان شده راه اندازی یک واحد پتروشیمی در شهرستان بویراحمد بوده است که به عنوان یک هم استانی ابتدا خوشحال و ذوق زده شده و بعد به شدت ناراحت شده ام.

یکی ازخواسته های به حق مردم شهرستان بهمئی از مسولین راه اندازی چنین واحدی در این شهرستان بوده است چون این شهرستان دارای هشتاد حلقه چاه نفت بوده که نفت استخراجی از بعضی از چاه های آن از نوع نفت سبک می باشد که از لحاظ ارزش از نفت سنگین بسیار ارزشمندتر است.

هر چند قبلا جناب آقای هاشمی پور نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی هم با توجه به اینکه عضو کمیسیون انرژی مجلس هم میباشد قول شفاهی و مساعد برای اختصاص یک واحد پتروشیمی به این شهرستان را داده بود اما تا الان تلاش مجدانه ای صورت نگرفته یا شاید هم رسانه ای نشده است.

شهرستان بهمئی همه فاکتورهای لازم برای داشتن یک پتروشیمی را دارد وبه جرات می توان گفت از دهدشت و یاسوج مستحق تر است که این استحقاق یکی به خاطربرخورداری از نعمت نفت است ودیگری نزدیکی به بنادر جنوبی ایران است.

پالایشگاه بیدبلند2 بهبهان که تامین کننده خوراک پتروشیمی های دهدشت و گچساران و یاسوج(در آینده می باشد) در 20کیلومتری شهرستان بهمئی است و در مسیر جاده لیکک به بهبهان است. محرومیت منطقه هم خود یکی از دلایلی است که مردم از نماینده مجلس و فرماندار و استاندار انتظار دارند چنین پروژه ای را در شهرستان مطالبه کنند.

یوسف علیپور
---------------------
انتشار این یادداشت‌ به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «عصر دنا» نیست و این رسانه صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها مختلف و فعالین رسانه ای است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
گوش شنوا کو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
بهمئی برزخ بین استان خوزستان و ک و ب است
دنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
حسادت نکنیم ، چه اشکالی دارد در بهمیی احداث شود ، در بویراحمد نیز
مهمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
پیامدهای زیست محیطی ناشی از گسترش صنعت رو به فزونی است. مصرف زیاد آب در صنایع از جمله صنایع پتروشیمی ر و تولید فاضلاب و تخلیه آنها به منابع پذیرنده، مشكلات بهداشتی و زیست محیطی بسیاری را در مناطق صنعتی ایجاد نموده است. پالایشگاه، پتروشیمی طی فرآیند تولید و انبار فرآوردههای نفتی،در اثر تخلیه پسابها و نشت مواد آلاینده،این مراكز،منابع آب،خاك و هوای منطقه دچار تغییرات زیادی می سازد. غلظت اكثر پارامترهای شیمیایی آب های زیر زمینی و جاری در محدوده صنایع پتروشیمی افزایش می یابد (آلودگی) و مقادیر آن ها بیشتر از حد استاندارد مجاز تعیین شده می گردد.
بنابراین احداث صنایع پتروشیمی در دراز مدت بزرگترین فجایع زیست محیطی را ایجاد می کند. بروز بیماری ها لاعلاج و دردناک در انسان و حیوانات اهلی و وحشی و از بین بردن ریز موجودات مفید خاک و آلوده شدن محصولات کشاورزی و............از فجایع این صنایع می باشد. بنایراین زیاد سنگ احداث صنایع پتروشیمی را به سینه نزیند. صنایع پتروشیمی که در سمیرم (نزدیکی پل قره) در حال احداث می باشد تمام زیست بوم دنا را اعم از گیاهی و جانوری تحت شعاع قرار می دهد و منتظر فجایع زیست محیطی ناشی از آن باشید. پساب و فاضلاب این صنایع که در منطقه ای مرتفع در حال احداث است خیلی سریع و مستقیم در رودخانه تخلیه می شود که آثار آن تا خوزستان ادامه می یابد. و این فاجعه است. حالا هی بگوئید پتروشیمی می خواهیم. پتروشیمی نُقل و نبات نیست بلکه فاجعه بخصوص اگر بدون مطالعه کافی فقط برای راضی کردن مردم باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
کو تا پتروشیمی دهدشت
غریب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
بویراحمد که مال خودتونه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
بهمئی فقط یک چهار راهی می باشد و ظرفیت پتروشیمی را ندارد
یاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
خیلی هم اشکال داره چرا اشکال نداره مگه یاسوج داره برای ما چیکار میکنه حسادت چیه حق ماست .
سهم ما از نفت در بهمئی
بیکاری
آب شور
گرد وخاک
وحالا هم گرانی
نسل ما که سوخت حداقل به فکر بقیه باشید به فکر آبادانی شهر که با وجود این همه پیشرفتی که بقیه شهر هاومناطق بی منابع دارند شهر ما هنوز هیچی براش نشده .
10ساله که میگن میخوان از سد کوثر براتون آب شیرین بیارن پس کجاست کی ؟
قیمت خونه ها که روز به روز داره کمتر وکمتر میشه تو این وضع واوضاع که همه چیز دو سه برابر شده خونه ها داره ارزان تر میشه .ما از نفت هیچی نبردیم حقمون داره خورده میشه حتی ما بومی هم حساب نمیشیم تو استخدامی های کشور واقعا مسخره است .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
آخرین اخبار