کد خبر: ۱۳۶۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۶:۴۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
عصر دنا: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن طبیعتی کم نظیر و بکر عنوان " سرزمین زیبائی‌های ناشناخته ایران" را با خود یدک می‌کشد در سایه بی توجهی مسئولان رو به روز غریب‌تر می‌ماند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از 300 تفرجگاه تفریحی، وجود بقاع متبرکه امامزادگان واجب تعظیم از جمله بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا(ع) و بیش از دو هزار آثار تاریخی، نامی زیبنده تر از " سرزمین زیبائی‌ها ناشناخته" ندارد.

گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مسئولان استانی تعریف شده ولی تنها در حد شعار باقی مانده و در عمل خبری از توسعه گردشگری نیست و با توجه به عملکرد چند سال گذشته این موضوع به ذهن متبادر می‌شود که کم کم گردشگری به حیات خلوت سیاسی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی تبدیل شود.

هر آنچه بخواهی از جمله 10 درصد آب‌های سطحی کشور، 20 درصد جنگل‌های زاگرس، جاذبه‌های بکر و بی نظیر و ...خداوند بزرگ به کهگیلویه و بویراحمد ارزانی داشته و این مواهب الهی جلوی هر بیننده‌ای جلوگری می‌کند اما غافل از اینکه مسئولان برای توسعه و پویایی صنعت گردشگری به عنوان دومین صنعت درآمدزا در دنیا تدبیری بیندیشند.

این استان طی چند سال گذشته شاهد افزایش حضور گردشگران در ایام مختلف سال بوده و در هر زمان و مکان گردشگران و مسافران از نبود زیرساخت‌ها گردشگری گلایه کرده‌اند.

در حالی دلسوزان کهگیلویه و بویراحمد از نبود زیرساخت‌های گردشگری در این نقطه از ایران زمین می‌نالند که مسئولان ادره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مسرور از عزل و نصب دو مسئول نمایندگی این اداره کل در دو شهرستان باشت و چرام هستند و چنان آواز خوش سر می‌دهند که فکر می‌کنی صنعت گردشگری استان چنان به بلوغ رسیده که با کمبود نیروی کار روبه‌رو بوده و مجبور به وارد کردن از بیرون هستیم.

جالب ترین سکانس این موضوع جایی است که اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برخی شهرستان‌های استان از جمله شهرستان باشت فاقد ساختمان اداری و حتی خودرو بوده و به تنهایی باید همه فعالیت‌ها اعم از حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی را انجام دهد.

حال جای این سوال باقی است که مدیران ارشد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این شرایط باید به فکر برطرف کردن مشکلات موجود در شهرستان بوده و یا اینکه تنها دل خوش به عزل مدیران اداره‌ای تنها با یک کارمند باشند.

گردشگری مهم‌ترین محور توسعه کهگیلویه و بویراحمد

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تنها راه نجات استان از بیکاری توسعه گردشگری است گفت: گردشگری مهم‌ترین محور توسعه کهگیلویه و بویراحمد است.

سید موسی خادمی با اشاره به سفر هیئت دولت به استان، عنوان کرد: ریاست جمهور و دولت تدبیر و امید تاکید زیادی بر حوزه گردشگری در استان دارند و در سفر به استان حدود 10 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان تخصیص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: با هدف توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد 70 میلیون تومان اعتبار در اختیار این حوزه قرار گرفت که سمن‌های حوزه گردشگری نیز از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

خادمی با بیان اینکه اکنون بیکاری مهم‌ترین معضل استان است، عنوان کرد: اگر سرمایه‌گذاری لازم و توسعه نرم افزاری و زیرساختی در بخش گردشگری انجام شود بخش عمده‌ای از مشکل اشتغال استان حل می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های گردشگری در استان به ویژه شهرستان‌های بویراحمد و دنا بدون نیاز به صنایع بزرگ و آلاینده می‌توان مشکل اشتغال و معیشت مردم را برطرف کرد.

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور مبلغ 10 میلیارد تومان به حوزه گردشگری استان اختصاص یافت، گفت: این میزان اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در مناطق مختلف استان هزینه می‌شود.

پژمان نیک‌اقبالی اظهار داشت: در سفر رئیس‌جمهور به استان مبلغ 10 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری اختصاص داده شد.

وی افزود: به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی استان، پروژه‌های مختلفی برای هزینه کرد این مبلغ در حوزه زیرساخت‌های گردشگری تعریف شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بحث سرویس‎های بهداشتی یکی از مشکلات سال‎های گذشته استان بود که بر این اساس، حدود یک میلیارد تومان از این اعتبار برای احداث سرویس‌های بهداشتی در نظر گرفته شد.

نیک‌اقبالی عنوان کرد: همچنین، مقداری از این اعتبار برای احداث زیرساخت‌ها در برخی اردوگاه‌های گردشگری استان از جمله شلال‌دان و دشتک دیل اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: بخشی از این اعتبار نیز برای احداث چهار کمپینگ اقامتی در شهرهای بزرگ استان پیش‌بینی شده که برای احداث این پارک‌های اسکان باید بین شهرداری‌ها و میراث فرهنگی به تفاهم برسیم و محل‌هایی که در شهرها در اختیار شهرداری‌ها هستند به این کار اختصاص داده شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: علاوه بر این، در سفر رئیس‌جمهور به استان حدود 2 میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های پارک ملی دنا اختصاص داده شد که قرار شده علاوه بر تکمیل زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری، بحث احداث مرکز آموزشی در منطقه حفاظت شده دنا برای پرسنل محیط زیست هم در دستور کار قرار گیرد تا حلقه ارتباطی بین مناطق گردشگری و محیط زیست ایجاد شود.

امید می‌رود مسئولان کهگیلویه و بویراحمد گردشگری را به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه این استان ارج نهاده و تا رسیدن به نقطه مطلوب از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند تا بلکه با استفاده بهینه از فرصت‌های موجود بتوانیم شاهد افزایش سهم دومین صنعت درامدزای دنیا در اقتصاد این منطقه از ایران زیبا باشیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
معلوم است که هیچ کاری نمی کنند به جان سلمان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
معلوم است که هیچ کاری نمی کنند به جان سلمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.