تاریخ انتشار:۱۶:۳۸ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
عصر دنا: دلیل این همه توجه جوان کهگیلویه و بویراحمدی به شغل دولتی این است که بیشتر جوانان هم استانی ما حرفه‌ای نیاموخته‌اند و با مشاغل مختلف بیگانه‌اند چرا که اوقات فراغت آن‌ها در فصلی از سال به خوبی پر نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): یکی از راه‌های مهم برای توسعه فرهنگ کار در هر کشور و استانی توجه به مقوله اوقات فراغت قشر جوان و نوجوان است.

دانش‌آموز و در کل نوجوان و جوان هنگامی با فرهنگ کار آشنا می‌شنود که در ایام فراغت از تحصیل آچاری در دست گرفته باشد و یا این که حرفه‌ای بیاموزد تا بتواند در آینده با استفاده از آن حرفه امرار معاش کند.

دلیل این همه توجه جوان کهگیلویه و بویراحمدی به شغل دولتی این است که بیشتر جوانان هم استانی ما حرفه‌ای نیاموخته‌اند و با مشاغل مختلف بیگانه‌اند چرا که اوقات فراغت آن‌ها در فصلی از سال به خوبی پر نشده است.

متأسفانه مسؤولان نیز آن گونه که باید و شاید توجهی به موضوع اوقات فراغت نوجوانان ندارند و به عبارتی کیست که کار سیاسی و سیاسی‌‌کاری را در استان ما رها کند تا بتواند برنامه‌ای برای این قشر داشته باشد.

در یکی از نشست‌های شورای آموزش و پرورش که اخیرا در استان برگزار شد و منتهی به فصل تعطیلات دانش‌آموزان بود و باید برای اوقات فراغت برنامه‌ریزی می‌شد متأسفانه به غیر از یک دستگاه بقیه دستگاه‌های عضو برنامه‌ریز اوقات فراغت در این نشست حضور نداشت که در نوع خود فاجعه است.

به گزارش فارس، در شورای آموزش و پرورش مدیرکل آموزش و پرورش استان به تعداد 9 دستگاهی اشاره کرد که نقش کلیدی در برنامه‌ریزی جهت پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان دارند اما هیچ کدام از آن‌ها در این نشست حضور نداشتند.

حال با حسابی سرانگشتی و تفسیری ساده می‌توان این گونه تحلیل کرد که یکی از دلایل عقب‌ماندگی تاریخی استان ما بی‌توجهی به همین موضوع است.

تا هنگامی که مسؤولان برنامه‌ای برای اوقات فراغت دانش‌آموزان نداشته باشند نباید به آینده استان خوشبین بود و همین روال توجه به کار دولتی و پشت میز نشینی ادامه خواهد داشت.

با ادامه این روند و همین سریال مشکلات و آسیب‌های زیادی در استان ما رواج پیدا خواهد کرد که از جمله آن‌ها استخدام‌های فامیلی و فله‌ای است که گریبان استان کهگیلویه و بویراحمد را در سال‌های اخیر گرفته  و هر کسی تلاش می‌کند فامیل و اقوام خود را در مشاغل دولتی به کار گمارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.