کد خبر: ۱۳۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۵:۱۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
عصر دنا: مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از شروع مجدد آتش‌سوزی در جنگل‌های «حاتم» و «تل‌رش» شهرستان کهگیلویه بزرگ خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عزت‌الله بهشتی‌فر ظهر امروز در نشست بیوتروریسم، از آتش‌سوزی در جنگل‌های حاتم بهمئی و تل رش لنده خبر داد و اظهار کرد: این آتش‌سوزی از دیروز شنبه آغاز شده بود که با تلاش نیروهای منابع طبیعی مهار شد اما امروز مجددا آتش در این جنگل‌ها شروع شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه 37 هزار هکتار از جنگل‌های استان دچار آفت شدند، گفت: به دلیل صعب‌العبور برخی از مناطق استان، امکان سم‌پاشی زمینی وجود ندارد.

در ادامه سید اسدالله هاشمی با بیان اینکه بحث آفات درختان جدی است، افزود: بیماری سوسک چوب‌خوار، سوسک بلوط‌خوار و پروانه جوانه‌خوار بلوط جدی است و باید تلاش شود از ادامه این بیماری‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در 12 سال اخیر شاهد خشکسالی مداوم هستیم، افزود: همین خشکسالی موجب بروز آفات درختان شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه 97 درصد از آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع عمدی است، خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق مردم برای تصرف اراضی، اقدام به آتش‌سوزی اراضی می‌کنند که برای مقابله با این موضوع با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بی طرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
درود بر اهالی غیور شهمسیری در تنگ بجک کوه حاتم که همیشه حماسه می افرینند و درختان کوه حاتم را درخواب غفلت مسولین عزیز نابود کردند.................. بنازم به غیرتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.