کد خبر: ۱۳۵۵۲
تاریخ انتشار:۱۹:۱۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
عصر دنا: تعدادی از کاندیداهای شورای شهر تبریز ظهر دیروز در اعتراض به روند برگزاری انتخابات در فرمانداری تبریز حضور یافته و اقدام به شکایت و ارائه درخواست برای بازشماری آرا کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): مهر نوشت: روز گذشته درحالی که تنها چند ساعت از اعلام اسامی منتخبین پنجمین انتخابات شورای شهر تبریز می گذرد، حاشیه های این انتخابات با حضور تعدادی از کاندیداها در فرمانداری تبریز داغ شد.

از ظهر دیروز اعلام شد که تعدادی از کاندیداهایی که موفق به کسب اکثریت آرا و به عبارتی به عمارت شهرداری تبریز راه نیافته اند، در اعتراض به روند برگزاری انتخابات در فرمانداری تبریز حضور یافته و اقدام به اعلام شکایت و اعتراض خود به فرماندار تبریز کرده اند.

این اعتراض در حالی است که کاندیداها طبق قانون دو روز برای اظهار شکایت قانونی خود فرصت دارند و دیروز در اولین روز و اولین ساعات آن تعدادی از نامزدهای تبریزی اقدام به شکایت کردند.

بر اساس مشاهدات میدانی مهر در فرمانداری تبریز، ابتدا کاندیداها اقدام به گفتگو و طرح شکایت و اعتراض خود در دفتر فرماندار تبریز کردند و سپس بعد از اتمام جلسه در دفتر فرماندار، یک به یک از اتاق خارج شده و مقابل خبرنگاران اقدام به بیان و تشریح اعتراضات خود درباره روند برگزاری انتخابات و علت حضور خود کردند.

تجمع کاندیداهای معترض در تبریز +عکس

در این زمینه به سراغ فرماندار تبریز رفتیم تا اوضاع را از زبان وی جویا شویم. رحیم شهرتی فر عنوان کرد: حضور کاندیداهای محترم شورای شهر تبریز چیز عجیبی نیست و طبق قانون تا دو روز پس از انتشار نتایج رای گیری فرصت دارند شکایات احتمالی خود را به فرمانداری اعلام کنند.

وی ادامه داد: طبق همین قانون نیز امروز تعدادی از کاندیداهای عزیز شورای شهر که به هر علتی شکایت یا اعتراضی داشتند در فرمانداری حضور یافته و شکایت خود را به دبیرخانه هیات اجرایی استان ارایه کردند تا در ستاد مشترک بررسی و رسیدگی شود.

فرماندار تبریز اعلام کرد: تنها جواب من امروز به کاندیداهایی که مراجعه کردند این بود که شکایات خود را به صورت مستند و همراه با مدارک ارایه دهند تا رسیدگی های لازم از طریق مجرای قانونی صورت بگیرد.

وی در پایان درباره عدم حضور هیات نظارت استان در انتخابات گفت: هرچند هیات نظارت استان استعفا دادند ولی انتخابات تحت نظر هیات نظارت شهرستان ها صورت گرفت که از روز اول پای کار هستند و همچنان خواهند ماند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.