کد خبر: ۱۳۵۳۳
تاریخ انتشار:۱۵:۳۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
عصر دنا: در حالی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها یارانه نقدی مشمولان کمیته امداد و بهزیستی را از فروردین ۹۶ تا ۳برابر افزایش داده بود، که این یارانه از خرداد قطع می‌شود و به‌جای آن کمیته امداد و بهزیستی مستمری‌ها را ۳برابر می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): یکی از اقدامات شبهه‌دار دولت یازدهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، افزایش 3برابری یارانه نقدی مشمولان کمیته امداد و بهزیستی بود که انتقادات زیادی را در پی داشت و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی این اقدام دولت را خلاف قانون اعلام کرده بودند.

براساس جزء (2) از جدول منابع و مصارف بند «الف» تبصره (14) قانون بودجه سال 96 کل کشور، مصوب مجلس شورای اسلامی، مقرر شده بود، حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط 20 درصد حداقل دستمزد شورای عالی کار در مجموع به میزان 4هزار میلیارد تومان افزایش یابد و در واقع کمیته امداد و بهزیستی باید این افزایش مستمری را اعمال می‌کردند، اما دولت بنا به دلایلی که تا قبل از انتخابات اعلام نشده بود، رأساً این پول را به حساب یارانه نقدی این افراد واریز کرد.

برخی تحلیلگران معتقد بودند، این اقدام دولت در آستانه انتخابات برای تأثیرگذاری در رأی مردم بوده و اگر این پول را کمیته امداد و بهزیستی به حساب مستمری مشمولان واریز می‌کردند، در راستای خدمات دولت محسوب نمی‌شد و تأثیری در انتخابات و رأی مردم نداشت.

اما روز گذشته سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در توضیحات ارسالی به خبرگزاری تسنیم برخی جوانب این اقدام دولت را شفاف‌سازی کرده اعلام داشت: "در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری به‌دنبال تشکیل جلسات متعدد با نمایندگان محترم سازمان بهزیستی کل کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) و به‌دلیل اشکالات آماری متعدد در اطلاعات واصله مددجویان مشمول افزایش  مستمری از جمله، عدم رفع همپوشانی اطلاعات مددجویان (وجود افراد مشترک)، وجود افراد فوت‌شده در آمار ارائه‌شده، عدم به‌روزرسانی اطلاعات، درج کد ملی اشتباه، درج شماره حساب بانکی اشتباه، وجود مددجویان زیر سن قانونی بدون ذکر نام سرپرست و... با توافق نمایندگان تام‌الاختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کل کشور، واریز افزایش مستمری در این دو ماه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها محول گردید".

بنابراین از خرداد ماه 96، افزایش 3برابری مستمری مشمولان کمیته امداد و بهزیستی توسط این دو سازمان به حساب مستمری آنها واریز خواهد شد و یارانه نقدی آنها به همان عدد 45500 تومان گذشته برخواهد گشت.

 

منبع : تسنیم

کلید واژه
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.