کد خبر: ۱۳۵۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۰۱:۲۱ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
عصر دنا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته ویژه برای بررسی حادثه فولاد بویراحمد متشکل از کارشناسان دستگاه‌های مختلف تشکیل شده و کارشناسی لازم در حال انجام است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): ⁠⁠⁠انفجار در کارخانه فولاد بویراحمد 9 مصدوم برجای گذاشت که 6 تن از آنان دچار سوختگی شدید شدند .

پژمان نیک اقبالی، دمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: در حدود ساعت 2 و 25 دقیقه بامداد  روز دوشنبه، یکم خرداد ماه انفجاری در کارخانه فولاد بویراحمد رخ داد.

وی افزود: بلافاصله نیروهای امدادی و درمانی از جمله اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر در محل حضور یافتند که 9 نفر از کارگران دچار سوختگی و مجروحیت شدند.

نیک اقبالی بیان کرد: بلافاصله مصدومان حادثه به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اعزام شدند که از این تعداد 3 نفر به صورت سرپایی مداوا و 6 نفر دیگر دچار سوختگی شدید شده بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با هماهنگی با مراکز درمانی استان های فارس و اصفهان 3 نفر به اصفهان و 3 نفر به شیراز اعزام شدند.

نیک اقبالی تصریح کرد:  5 نفر از این 6 نفر به وسیله آمبولانس و 1 نفر از طریق اورژانس هوایی به این شهرها انتقال یافتند.

وی ادامه داد: وضعیت 3 نفر از مصدومان این حادثه که دچار سوختگی شدید شدند، وخیم گزارش شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص علت حادثه عنوان کرد: علت این حادثه هنوز مشخص نیست و تیمی از دستگاههای مختلف از جمله آتش ننشانی، اداره کار در حال بررسی و تحقیقات لازم در زمینه ایمنی کار و بیمه هستند.

نیک اقبالی اضافه کرد: انفجار در یکی از کوره های ذوب آهن، کارخانه فولاد بویراحمد این حادثه را رقم زد.

کارخانه فولاد بویراحمد تنها کارخانه فولاد استان کهگیلویه و بویراحمد با تولید سالانه 200 هزار تن شمس فولاد نقش مهمی در توسعه استان دارد و زمینه اشتغال بیش از 250 نفر را فراهم کرده است.

فاز یک مجتمع فولاد بویراحمد با اشتغال‌زایی مستقیم 582 نفر در سال 82 کلنگ زنی و در سال 88 به بهره برداری رسید . مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کمیته ویژه ای جهت بررسی حادثه فولاد بویراحمد خبرداد .

صابر مظاهری با بیان اینکه هنوز علت حادثه بطور دقیق مشخص نیست، افزود: کمیته ویژه برای بررسی حادثه فولاد بویراحمد متشکل از کارشناسان دستگاه‌های مختلف تشکیل شده و کارشناسی لازم در حال انجام است.

وی بیان کرد: در کوره کارخانه فولاد بویراحمد انفجاری رخ نداده بلکه مشتعل شده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این حادثه 10 نفر مصدوم بر جا گذاشت که 6 نفر از مصدومان بعلت شدت جراحات وارده به مراکز درمانی شیراز و اصفهان اعزام شدند، 4 نفر بصورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند و تا کنون فوتی گزارش نشده است .

در حدود ساعت 2 و 25 دقیقه بامداد روز دوشنبه، یکم خردادماه انفجاری در کارخانه فولاد بویراحمد رخ داد که 6 نفر از مصدومان حادثه به شهرهای اصفهان و شیراز انتقال یافتند و وضعیت 3 نفر از مصدومان این حادثه که دچار سوختگی شدید شدند، وخیم گزارش شده است. رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی حضرت امیرالمومنین(ع) شیراز گفت: ساعت 6 صبح امروز سه مصدوم از شهرستان یاسوج در این بیمارستان پذیرش شدند که سطح هوشیاری آنان بسیار پائین است .

دکتر «عبدالخالق کشاورزی» در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بامداد امروز(دوشنبه یکم خردادماه) درخواست پذیرش 4 مصدوم به بیمارستان امیرالمومنین اعلام شد که موافقت کردیم اما تنها سه مصدوم با درجه مصدومیت‌های بسیار شدید به این بیمارستان منتقل شدند .

او تصریح کرد: مصدومان بین 85 تا 95 درصد سوختگی دارند و از سطح هوشیاری کمتر از 5 درصد برخوردار هستند و در این حالت تنها درمان‌های حمایتی را باید انجام داد .

کشاورزی با تأکید بر این‌که امکانات پزشکی و کادر مجربی در بیمارستان امیرالمومنین وجود دارد، گفت: تلاش خود را برای استیبل کردن وضعیت این بیماران انجام خواهیم داد اما همیشه بخش مهمی از بهبودی بیماران به لطف خداوند بستگی دارد .

رئیس بیمارستان امیرالمومنین شیراز با یادآوری این‌که هفته گذشته بیماری با 75 درصد سوختگی مداوا و از این بیمارستان ترخیص شده است، گفت: اگرچه درصد مرگ و میر بیماران با 80 درصد سوختگی و بالاتر در جهان بسیار زیاد است، اما این نافی تلاش ما نخواهد بود و همه پرسنل برای بهبود مصدومان حادثه یاسوج تلاش می‌کنند .

کشاورزی یادآور شد: سه مصدوم حادثه یاسوج اکنون در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند و با سطح هوشیاری 4 و 5 درصد، زیر دستگاه قرار دارند و کار احیاء، مایع‌درمانی و سایر درمان‌های حمایتی در حال انجام است .

سید محمد کاظم نظری در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت حادثه دیدگان انفجار کارخانه فولاد بویراحمد، اظهار داشت: این حادثه در ساعت 2:30 دقیقه بامداد امروز اتفاق افتاد و متاسفانه در این بین 10نفراز کارگران دچار آسیب شدند و بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

فرماندار بویراحمد افزود: یک نفر به صورت سرپایی مداوا شد و 6 نفر دیگر به علت شدت جراحات وارده و سوختگی با آمبولانس و بالگرد به شهرهای اصفهان و شیراز اعزام شدند.

وی بیان کرد: حال سه نفر از مصدومین وخیم گزارش شده است ولی تاکنون خبری مبنی بر فوت کارگران کارخانه فولاد بویراحمد گزارش نشده است.

نظری تصریح کرد: علت حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است و اکنون آتش‌سوزی مهار شده است و به طور قطع وضعیت ایمنی کارگران از سوی کارشناسان اداره کل کار بررسی خواهد شد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
چه عجب صابر مظاهری پیدا شدند. بیکارترین رییس اداری استان. این حادثه یه مزیتی داشت و اینکه صابر مظاهری رو بالاخره شناختیم و با رییس اداره کل کار استان آشنا شدیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار