کد خبر: ۱۳۴۳۵
تاریخ انتشار:۰۱:۲۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
عصر دنا: گرمای هوا، کمبود تعرفه، صف‌های طولانی و خبرهای تلگرامی ضدونقیض هم نتوانست قمی‌های همیشه در صحنه برای رقم زدن آینده‌ای روشن برای کشور خسته کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): کمبود تعرفه در هیچ یک از شعب اخذ رأی وجود ندارد!" خبری که از سوی مجریان انتخابات بارها گفته شد اما سر تیتر اخبار بسیاری از رسانه‌ها کمبود تعرفه بود در شهرهای کوچک و بزرگ و روستاها. حماسه 96 آن‌قدر برای آحاد مردم مهم بود که گرمای هوا، کمبود تعرفه، صف‌های طولانی و خبرهای تلگرامی ضدونقیض هم نتوانست مانع حضور حماسی برای رقم زدن آینده‌ای روشن برای کشور شود.

بنا به گفته رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در قم، کمبود تعرفه در برخی مناطق مانند پردیسان مشهود بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی محسنی  با اشاره به بروز برخی تخلفات انتخاباتی در استان قم اظهار داشت: متأسفانه درروند برگزاری انتخابات شاهد برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی بوده‌ایم که پیگیر موضوع از مجاری قانونی هستیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در برخی از ساعات شاهد کمبود برگه‌های تعرفه رأی در سطح شهر به‌ویژه در پردیسان بوده‌ایم.

با این وجود قمی‌ها از ایستادن طولانی‌مدت در صف خسته نشدند و ماندند تا نقش خود را در آینده کشورشان رقم بزنند. به گفته بسیاری از رأی دهندگان، اگر مشکلی در مسیر اخذ رأی توسط مجریان انتخابات ایجاد شود این ایراد متوجه بی تدبیری دولت است با این اوصاف دولتی که نتواند به موقع تدابیر لازم را برای رفع موانع در مسیر انتخابات داشته باشد چگونه می‌خواهد 4 سال کشور را اداره کند.

صبح امروز 669 صندوق اخذ رأی ریاست جمهوری  آماده حضور مردم بود. همه آمدند؛ پیر و جوان، کوچک و بزرگ. به مدد انتقال سریع و تبادل اطلاعات و اخبار رأی اولی‌ها بیش از پیش به چشم می‌آمدند. نه تنها رأی اولی‌ها که حتی کودکان و نوجوانانی هم که به سن رأی نرسیده‌اند به همراه خانواده‌ها درس مسئولیت‌پذیری آموختند.

بنا به آمار اعلام شده، قم یک‌میلیون و 250 هزار نفر جمعیت دارد، از این میان 782 هزار و 974 نفر واجد شرایط رأی و از این تعداد  19 هزار و 552 نفر رأی اولی هستند و برای نخستین بار در آینده و سرنوشت کشورشان مشارکت دارند.

حجت الاسلام حسن روحانی در سال 92 میزان 209 هزار و 785 رأی از مجموع 529 هزار و 296 آرای مأخوذه را از آن خود کرد. این در حالی است که بنا به آخرین آمار اعلام شده از سوی حسین معین‌آبادی دبیر ستاد انتخابات استان قم در این دوره از انتخابات تاکنون نزدیک به 580 هزار نفر از شهروندان قمی معادل 74 درصد واجدین شرایط رأی در انتخابات مشارکت فعال داشته‌اند.

انتخابات امسال اما تفاوت دیگری هم داشت. اخلاق‌مداری و اتحاد درس دیگری بود که جریان انقلابی با وجود همه بی تدبیری‌ها و نامهربانی‌ها به منصه ظهور رساند. جریانی که همواره با حضور به موقع  و به هنگام حمایت تام و تمام خود را از آرمان‌های انقلاب خمینی کبیر به رخ جهان کشید و نشان که روشنفکرنمایی راه نجات کشور از مسائل و مشکلات نیست.

منبع: تسنیم
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.